načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Skipper

JménoEmil Kykloš
BydlištěBlansko
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 9.2 hod.
Příspěvků ve fóru25
Komentářů u článků523
Pozitivních komentářů u článků187
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Grace, Space and Pace

22. dubna 2018, 13:09 26 komentářů

Ze života chovatele koček

Jak jsem kupoval hrdinu z plakátu

28. dubna 2018, 11:23 19 komentářů

Ze života chovatele koček

Splněný sen, nebo noční můra?

22. června 2018, 22:47 58 komentářů

Ze života chovatele koček


Posledních 50 komentářů

Skipper
předevčírem v 20:04
1
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Ja rozumím. Je to taky můj projev frustrace z toho, že tyto příšery jsou ... všude. Celé parkoviště kolem bytovky je plné těchhle krámů od Citroenu. Takže když to už vidím i tady, tak vidím rudě. Hlavně když Citroeny doby ne tak davno minulé byly nádherná auta. Co bych dal za krásné XMko, kdybych ho měl kde parkovat? A co máme místo toho? Jen další a další bloby. Prostě opravdu nevím, co se na tom dá testovat. A za mně, vatu stejně nečtu a normálně na ní nijak nereaguji. Ale další blob už jsem nedal. To si raději přečtu články třeba o kosmonautice.

Skipper
předevčírem v 17:43
1
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Ještě přesněji. Přijde mi škoda plýtvat písmenama na tohle. A bohužel, článek může být napsán jakkoliv hezky, ale když objekt článku je jaký je, tak je to jen ztráta času.

Skipper
předevčírem v 17:41
0
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Jak jinak dát najevo, že články o těchto paautech nejsou zrovna to, co bychom si přáli? No dobře, tedy budu mluvit za mné. Tohle je testovací auto dobré pro auto.cz. Ne pro autíčkáře.

Skipper
16. února 2020, 09:12
5
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Ja nevím. Dnes se neskutečně nudím, ale ani to mě nedonutí přečíst si článek o tomhle blobu. Podobně jako o ostatních blbobech.

Skipper
12. února 2020, 08:59
1
Mini Clubman JCW: To skutečně podstatné

Jako uživatel auta asi budu ta cílovka. Je to auto na operák, natrvalo bych ho nechtěl, ale to obecně platí o jakémkoliv současném autě. Když jsem ho vybíral, tak to nebyla nějaká láska na první pohled. Prostě jsem hledal auto na OL, do kterého se nacpou 4 lidi a bude s tím aspoň trochu sranda. Udělal jsem si průzkum, něco projel a nakonec jsem se rozhodl, že 4 roky s tímhle budou OK. Jízdní vlasrnosti za mně výborné, překvapivě i vysoký lomfort. Dizajn je subjektivní - prifil je úžasný, předek neurazí, ale zadní část se mi vysloveně nelíbí.
Co se týče brandu Mini - spílat nad velikostí auta je podobní kravina, jako nadávat, že Škoda je jméno znamenající škodu. Nebo bědovat, že Ford už neprodává převratný Model T. Historii Mini samosebou znám, ale je mi to úplně putna. Z mého pohledu je to jasně identifikovatelná značka, která mě ničím neuráží. Kdyby postavili sedmimístné SUV s velkými kulatými světly, tak by se to bez problémů prodávalo taky.

Skipper
01. února 2020, 13:10
0
Aston Martin Lagonda: Unikát

Lagondu mám v 1/43 od Minichampsu. Ale je to poměrně naprd, ani do obchodu s tím nezajedeš. Místa v tom není, ani to moc rychle nejede...

Skipper
01. února 2020, 10:42
0
Aston Martin Lagonda: Unikát

Když jsem poprvé objevil ,,starou, Lagondu, byla to laska na první pohled. Od té doby píšu pravidelně Ježíškovi, hraji účtenkovku (to aby bylo na opravy, kdyby jí Ježíšek nahodou přinesl), ale pořád nic.

Skipper
10. ledna 2020, 14:30
3
Autíčkářův výměnný pobyt: Cadillac CTS

Měla a prozatím i bude. Jen vzhledem k vynaložené péči a jejich naprostému a hromadnému vymírání mi ho na zimu začíná být líto :) Za chvíli z toho bude celkem slušná raritka.

Skipper
10. ledna 2020, 08:40
0
Autíčkářův výměnný pobyt: Cadillac CTS

Hm, zrovna přemýšlím nad dalším zimním povozem a tohle se mi docela líbí. Jak je na tom auto s odolností vůči soli?

Skipper
08. ledna 2020, 18:04
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tak třeba i jen v rámci jednoho koncernu. Když si vezmete VW a jejich plány na rozsáhlou elektrifikaci - výsledkem by bylo výrazné snížení prodejní ceny + dlouhodobý paušál - prakticky ideální prodejní tah. S tím počtem baterií v oběhu beru, to je opravdu problém.

Skipper
08. ledna 2020, 16:44
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Teoreticky by tovšlo zespodu. Najet nad ,,výměnník,,, baterie by se zespodu vycvakly a nacvakly by se nové. Zpočátku by provoz mohly zajišřovat automobilky samotné, pak nějaká ymlouva s provozovateli benzínek atd. Provozovatel by časem ,,ojeté ,, baterie s nízkou kapacitou vyřazoval, případně by je mohl nabízet jako levnější alternativu.

Skipper
08. ledna 2020, 16:16
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tak ono stačí, aby se spojili dva. A konkurenční výhoda by byla obrovská. Jasně, dobíjení by už nebylo zadarmo, ale elektromobily by byly mnohem dostupnější a více méně by se to podobalo stávajícímu systému, na jaký jsme jako motoristé zvyklí.

Skipper
08. ledna 2020, 14:28
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Moje myšlenka na řešení elektromobility, především ve městech. Standardizace bateriových modulů, které by byly výměnné. Prostě přijedeš na benzínku, kde Ti stroj vytáhne veeeelkou baterii z auta (uloženou třeba na nějakém posuvném systému) a místo toho Ti tam šoupne nabitou. Baterie by se nekupovaly s autem, byly by majetkem elebenzínky, my bychom platili za jejich nájem. Nebyla by tohle cesta na snížení nákladů na pořízení elektromobilu? Znamenalo by to ale výrobu auta, kde by musely být baterie dostupné a vyměnitelné a musely by být standardizované napříč automobilkami. Zároveň by to nechávalo prostor pro další vývoj - jednoduše při pokroku ve vývoji el. baterii by benzínka nahradila původní baterie novějšíma. Odpadá problém s cenou elektromobilu, odpadá problém s tím kde a jak dobíjet. Infrastruktura by se musela vybudovat pouze pro dobíjení ,,elebenzinek,,.
Z Vašeho pohledu, kde jsou háčky?

Skipper
07. ledna 2020, 18:58
5
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

V podstatě souhlasím. Výše napsané píšu z pohledu obyvatele českého města. Ale o tom to taky trochu je. Pokud se chceme chovat ekologicky, nemůžeme chtít řešení po politicích. Musí to být naše lokální chování přizpůsobené našim podmínkám. Z mého pohledu - nekupovat věci balené v pěti obalech. Osobně v KFC opravdu brčko nepotřebuji. Věci používám do skončení jejich skutečné životnosti. Snažím se vštěpit dětem, že nepotřebují věci, které za týden vyhodí. Pokud tu možnost mám, tak kupuji lokální produkty. Třídím odpad. No a svoji V12 budu používat, dokud bude jezdit :) A už si nebudu pořizovat nové auto. Když jsme u těch pevných částic, tak výfuk u V12 je krásně čistý a u přímovstřikového tříválcového benzínu je zasraný tak, že to nejde ani očistit...

Skipper
07. ledna 2020, 18:43
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ale dobře, přiznávám, nechal jsem se unést. Samosebou bych nechtěl žít v centru Pekingu, nebo u hlavního tahu v Bombaji ve špičce. Jenže ve světě, ve kterém žijeme my, emise reálné zdraví populace ovlivňují zanedbatelné. Problém s elektromobily je ten, že jejich tvorbu jen přesouvají jinam, látky potřebné na výrobu baterii se převáží přes půl zeměkoule, kde taky nejsou získávány zrovna ekologicky. Z baterii vzniká jen další odpad, který bude taky představovat problém.

Skipper
07. ledna 2020, 18:28
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ke spojeni se zdravím - miluji větu, je dokázáno. Ale konkrétní studie nezná nikdo. Stačí, že to píšou na novinkách a idnes. Stejně dobře můžeme bojovat s volným prodejem alkoholu - karcinogen, s prodejem tabáku - karcinogen, nadbytkem sacharidů a tuků ve stravě. Jo a nejhorši ze všeho - stres a nevyspání. Vliv na imunitu a tím pádem i obranu proti malignímu bujení obrovský. Všechny tyhle věci ovlivňují zdravotní stav populace v daleko větší míře a každému je to putna. Takže naftové motory mě stran zdraví opravdu netrápí.
Zpět ale k emisím. Dovedu pochopit elektromobily do města - viz zmiňovné Miláno a Turín. Shodou okolností jsem Miláno ve špičce projel a problém s kvalitou vzduchu jsem neměl. Ale beru, tam auto, které jezdí z 90% svého života na elektřinu, smysl dává. Naopak nedává smysl na dálnicích, kde bude to pravé nafta. Každý by měl mít svobodu volby a taky dostatečné informace, co je kde vhodné a ne byt tlačen jedním nebo druhým směrem.

Skipper
07. ledna 2020, 18:15
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Vše je otázkou míry. Karcinogenita je poměrně často dána koncentrací a pravidelnou expozici dané látce. Osobně nemám zásadní problém s naftovými auty. V okolním prostředí kolem mě je karcinogenů tolik, přitom velkou část jich pravidelně sami a často požíváme, že mě tohle ,,riziko,, opravdu nechává chladným.

Skipper
07. ledna 2020, 17:25
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Jenže stran klimatických změn je problém právě CO2. Ostatní emise mají vliv zanedbatelný. Co se týče vlivu na zdraví, tak jsou současné limity zcela dostačující. Filtry pevných částic mají i benzíny - mimochodem, zlaté nepřímovstřiky, které pevné částice neprodukují. Kecy o rakovině kvůli znečištění z aut v dnešní době jsou ... prostě kecy. Teď nemluvím o prostředí zamořeném jedy, ale o normálním chození po ulici. Je to podobný nesmysl, jako když Čtvrčníček v uniformě policajta zastaví auto a řidič dostane infarkt. Média udělají jednoduchou zkratku - je to kvůli Čtvrtníčkovi. Blbost. Infarkt způsobí ucpání koronární cévy dané genetickými vlivy a životosprávou. Stejné je to s emisema. Jsou jedním z mniha faktorů. Genetika a životní styl přispívají taky.

Skipper
07. ledna 2020, 13:38
2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

MBMB započti taky energii použitou pro výrobu elektromobilů, která je výrazně vyšší, než u auta se spalovacím motorem. Ve výsledku je to cesta nikam, pokud neupravíš energetiku státu celkově.. https://www.autorevue.cz/bjorn-lomborg-zelena-auta-skryvaji-cerne-tajemstvi

Skipper
07. ledna 2020, 13:33
9
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Bohužel je to tak. Žijeme ve společnosti plné paradoxů. Na to, aby náš ekonomický systém fungoval, potřebujeme neustálý růst, který produkuje hodnotu potřebnou pro splácení úroků dluhů. A zadlužení jsou všichni a všechno. Pak společnosti cíleně produkují šmejdy s nízkou životností a nutí zákazníky kupovat pokaždé nový a nový produkt. Marketing má za cíl přesvědčit, že minulý rok byl trend hranatý mobil, ale pokud nemáš nejnovější oblý s pěti fotoaparáty, tak už prostě nejsi in. Ekologisté křičí stop jádru a zároveň tlačí společnost do elektromobilů, kde elektřina pochází z uhlí.
Když to shrnu, ekologie prosazována evropskou unii, ale hlavně jejími členskými státy (Německo, Rakousko a spol) není nic jiného, než čisté pokrytectví. Neřeší se problémy, vyvíjí se jen činnost na oko. Čím víc přitáhnout ovcím opasky.
Nejsem odborník, ale z mého pohledu je cestou ke skutečnému řešení podpora lokální spotřeby a výroby, kde bude odpadat nutnost neustále něco dovážet. Nepotřebuji nakupovat v obchoďáku jídlo vyrobené 800 km daleko a balené v tunách plastu. Dále důraz na kvalitu výrobků. Proč vyrábět něco, co se za rok rozbije, když by to mohlo vydržet 10 let? To stejný i auta. Proč tlačit lidi do nákupu nových?. Co se energetiky týče, tak jediný rozumný způsob, jak udržet emise na uzdě jsou obnovitelné zdroje, ale v kombinaci s jádrem a přečerpávacími vodními elektrárnami, které budou pokrývat výpadky. A pak masivní podpora zalesňování, všude kde je to rozumné a kde to jde.

Skipper
07. ledna 2020, 07:20
29
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

To je sice pravda, ale je to v reálu správná cesta? Podle mně ne. Je nesmysl investovat miliardy eur do něčeho, co klimatickou změnu může odvrátit maximálně o jednotky let. I proklamovaná uhlíková neutralita je nesmyslná kravina, něco jako společnost, kde jsou si všichni rovni.
Chemie je vcelku jednoduchá. CHx + O2 = CO2 + H2O. Spalováním uhlovodíků vzniká CO2 a voda. A fotosyntézou naopak - CO2 se ukládá v podobě uhlovodíků do rostlin. Tato rovnice je v přírodě vyvážená. My do ní vstupujeme především tím, že taháme fosilní paliva zpod povrchu země a spalujeme je, čím uvolňujeme další CO2. Vlastné vracíme množství CO2 na úroveň, kdy tady všude rostly pralesy a běhaly dinosaury. Problém je v tom, že v současnosti každá tvorba energie vede i k odpadu CO2. Nejmenší dopad mají JE a pokud se chceme bavit o obnovitelných zdrojích, tak se stačí kouknout na Německo, kde ,,ekologickým,, zavíráním JE dokázali akorát to, že jejich produkce CO2 stoupá, jelikož obnovitelné zdroje nejsou schopny dodávat energii konzistentné. (Doporučuji články p. Wagnera na Oslu). Tedy elektromobilita z hlediska snižování tvorby CO2 bude mít smysl třeba ve Francii, kde většina elektrické energie pochází z jádra, ale třeba v Německu povede jen k dalšímu nárůstu CO2.
Prroto se nabízí otázka, jestli z dlouhodobého hlediska není lepší CO2 ukládat ve formě biomasy (viz rovnice). Jinými slovy - ano, pojďme těžit ropu, ale pojďme i zalesňovat, tedy CO2 opět ukládat. Jenže toto dřevo nelze opět těžit, protože efekt by byl nula. Jinými slovy je potřeba vytvořit nové pralesy.
Další problém s evropskou regulací tvorby CO2 je tady již uveden - je to jen kapka v moři, kde ostatní státy (Rusko, Čína, USA, jižní amerika)... si budou nadále dělat, co chtějí. Tímto způsobem Evropa dokáže jen další nesmysl - ztratí ve výrobě veškerou konkurenční výhodu, proto se už tady nevyplatí vyrábět nic a vše budeme dovážet. Takže další doprava a nárůst emisí.
Další šílenost vidím v nucení lidí pořizovat si pořád novější a ,,ekologičtější,, vozy. Nejekologičtější auto je to, které se nevyrobí. Pokud bychom se chtěli chovat opravdu ekologicky, tak budeme právě podporovat lidi v tom, aby svá stará auta dojezdili co možná nejvíc. Všechny ekologické plaketky, zákazy vjezdu pro starší normy Euro, šrotovné - všechno tohle v konečném důsledku vede akorát ke zvyšování emisí CO2.
A jak to už tak bývá, na každou složitou otázku obvykle existuje všem srozumitelná a jednoduchá odpověď, která je obvykle nesprávná. V případě EU jsou to normy CO2 pro automobilky. To, že na druhou stranu častokrát EU ve jménu ekologie tvorbu CO2 zvyšuje, je věc druhá.

Skipper
28. prosince 2019, 13:49
0
Vyberte nejlepší článek roku 2019 a vyhrajte závodnické ceny

No jo, to si tak nékdo napíše článek a já to pak musím spravovat! :D Zatím jsem cca ve třietině seznamu toho, co je potřeba udělat, aby z toho bylo auto :)

Skipper
27. prosince 2019, 18:45
2
Fiat 128: Začátek nové éry

To Coupé vypadá opravdu hezky!

Skipper
26. prosince 2019, 17:08
0
Deset blogů z roku 2019, které by vám neměly utéct

Tomino, doufám, že šestkou neustaneš a celá série pojede dál a dál :)

Skipper
26. prosince 2019, 17:02
2
Vyberte nejlepší článek roku 2019 a vyhrajte závodnické ceny

Já to mám poměrně jednoduchý a zároveň vím, že pravděpodobně budu jediný, kdo si na ten článek vzpomene. Ale já díky nému zvedl telefon a koupil auto a to se dá říct o málokterém článku! Takže za mně Rover 75: Bitva o Británii
https://www.autickar.cz/clanek/rover-75-bitva-o-britanii/

Skipper
18. prosince 2019, 18:01
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

To už jecdávná minulost. Byl to easywalker duo, prostě se kolečkama scvaknul k sobě a celé se to krásně vlezlo.

Skipper
17. prosince 2019, 21:47
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

I prd. Felda v pohodě i s kočárkem pro dvojčata.

Skipper
14. prosince 2019, 13:30
0
Skipper
10. prosince 2019, 16:32
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

A jako spolujezdec sanitou bokem o svodidla na dálnici...

Skipper
10. prosince 2019, 16:31
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

Tak moje karamboly byly naštěstí vždy jen kosmetické.
Nejhorši moment za volantem jsem zažil ve Feldě, okreska po ránu proti mně klesal z kopce do zatáčky kamion a začal ho bokem předjíždět návěs, ktery se řítil na mně. Stahl jsem to na krajnici a pole, minuli jsme se tak o metr a já se skoro pos...

Pak uz jen klasika. Odřené zpěťáky, jeden ťukanec na parkovišti.

Z čerstvých - když se střídáme na závhran e tak občas stojíme na chvilku na chodníku u plotu, pak si auto daváme na naše ohrazené parkoviště. Já jsem couval, kolem jela fábka, ktera byla v mrtvém uhlu a tak jsem jí sejmul zadním nárazníkem Daimleru. Nu, fabka pohlá náprava a blatník, já akorat zadní nárazník.

A poslední - jak jsem měl půjčenou Nivu, tak jsem si zvykl, že volantem musím otočit aspoň 2x, aby auto trochu změnilo směr. Pak jsem vyjížděl z garáže XJ12, chtěl jsem mírně zatočit, ale zrovna jsem přesedl z Nivy, takže jsem o futra odřel zadní blatník.

Skipper
09. prosince 2019, 10:03
0
Ford Focus ST 2.3 Ecoboost: Návrat na výsluní

Moc hezký článek a asi bych se i rád svezl. Ale do garáže mě to moc neláká. Jak se to vlastně vyřešilo s těmy 2,3l Ecoboosty a problémem s těsněním pod hlavou?

Skipper
08. prosince 2019, 13:09
0
Autobusy Avia: Technologie vytěžená na maximum

Já takhle pár měsíců dozadu koukal na 1203. Jestli by nebyla nějaká hezká sanita a prd. Prostě už zmizely. Teď jsem ale na bazoši viděl moc hezké hasičské Avie za pár drobných. Ale holt, prý ne :D

Skipper
08. prosince 2019, 10:49
3
Autobusy Avia: Technologie vytěžená na maximum

Moc děkuji za článek!
Tou skříňovou jsem se taky vezl, nesmazatelný zážitek. A pět minut po přečtení článku jsem už surfoval na bazoši a hledal Avie. Naštěstí mi ale bylo vysvětleno, že tohle auto opravdu nepotřebuji...

Skipper
06. prosince 2019, 08:15
3
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Začíná to vypadat, že jsme tady slušná tlupa masochistů!

Skipper
06. prosince 2019, 07:30
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

A abych nezapoměl, tak obzvláště iritující bylo Mondeo. Nedělalo nic, co by ho znepojízdnilo, ale ty drobné kraviny otravovaly život.
Jeden podzim začalo pravidelně alarmovat kolem jedenácté večer. Seběhnout schody, odemknout, zanknout, vyjít zpět domů, lehnout do postele a za 5 min znovu, ale už jen odemknout a nechat odemčené. Pravidelný rituál. Autorizovaný servis (to byla taky kapitola sama o sebe, která mě naučila se těmhle zařízením vyhýbat), byl naprosto bezradný. Rada starého servisáka - odpojit čidlo na kapotě, tam se koroze dostane nejsnáz, problém vyřešila.
Další zimu si auto vytvořilo nový zvyk - spontánně se zamykalo. A nebylo to takové nakódované zamknutí po rozjezdu, tohle přicházelo zcela nečekaně, někdy jen na některých dveřích, jindy na všech a odemknout se pak dalo jen klíčem v zámku, dálkou ani čudlíkama v autě ne. Jednou jsem takhle vyrazil do práce, auto zamrzlé, samosebou se zamklo, já přijel do práce zjistil jsem, že okýnko ve dveřích je zamrzlé, takže si nemám jak odemknout... 10 minut jsem na parkovišti v práci seděl v autě, rozmrazoval a čekal až okno povolí. Pak jsem se nasral a auto šlo do světa.

Skipper
05. prosince 2019, 18:08
1
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Jo a u XKR po výměně pojistky airbagu 200x otočit klíčem ve spínačce, aby kontrolka přestala svítit :D

Skipper
05. prosince 2019, 13:21
1
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Ehm. No, ten kdo četl můj blog, tak asi ví.
Ale každé moje auto něco mělo.
Mondeo - termostat, před cca 500 km dlouhou cestou domů, naštěstí v mrazech, takže topení naplno a otevřená okna. Dojeli jsme.

E39 - Prdlá hadice chlazeníi, Rakousko s dětma v nedéli većer. Naštěstí místní autokluby fungují.

XJ 12 - přehŕátí uprostřed rozpálené Vídně. Super zážitek, ale dojeli jsme domů po vlastní ose.

XKR - sporadické náhlé zhasnutí auta a odmítnutí nastartovat. Naprosto nevyspytatelné, většinou potřeba počkat cca 10 min a vše fungovalo. Obvzvláště výživné v ranní špičce v centru Brna. Nakonec příčina totální kravina - zoxidovaný kontakt na pojistkové skřínce. No a pak po výméně oleje v automatu, kdy po několika dnech po výméné cca polovina oleje vytekla kolem čidla do garáže. To bylo vlastně jedinkrát, co se muselo auto odtahovat.

Skipper
01. prosince 2019, 15:13
0
Papež jezdí Dacií v základní bílé. Nechal si ale upravit interiér.

Jako gesto je to hezké. Ale osobně se mi nejvíc líbil ?Mercedes 600.

Skipper
30. listopadu 2019, 10:34
0
Chceme nová auta?

Vzhledem ke svému vozovému parku (4 youngtimery a 2 auta na operák), stojím jednou nohou v jiném táboře. A vlastně dovedu pochopit obě strany, ale po své zkušenosti se více kloním ke tradicionalistům, to je i důvod toho, proč po ukončení operáku v něm už nebudu pokračovat.

Že jsou nová auta stejná? Nedávno tady byl blog o automobilovém dizajnu, se kterým musím souhlasit. Když se kouknete na jakoukoliv současnou kreaci, vidíte vysoký pontón (jj, vím, nutnost), který potřrbuje obrovská kola. A kde jsou čisté linie? Kdysi byla za krásná považována nepřeplácaná auta (vynechme supersporty typu Countach). Dnes musí mít auto spousty prolisů, které akorát rozbíjí obrovské plochy.

Co novým autám dávam k dobru, je brzpečnost. Pro mně asi hlavní důvod, proč si pořídit nové auto. Co ale nesnáším - když auto na mně řve. Typicky chcete v Mini vysadit spolujezdce, ten si sundá na parkovišti v rychlosti 5 km/h pás a začne randál. Jenže randál neustane zastavením auta, ale až vystoupením spolujezdce. Neskutečně otravné!

Další poněkud diskutabilní stránkou jsou současné motory. V Mini tříválec docela funguje, nesmí se ale do něj sednout z čehikoliv s velkoobjemkvým motorem. Jsem zvyklý, že se otàčky při klidné jízdě válí někde pod 1000/min, co u tříválce z logiky věcí nejde, takže si musím vždy zvykat, abych ho nepodtáčel. A drnčení podtočeného tříválce je peklo. Na druhou stranu, jinak mu asi nejde vytknout nic. Turbo zabírá už v nízkých otáčkách, táhne to krásně až k omezovači a spotřeba taky vyhovuje.

S čím mám ale problém, je fakt, že se na jízdu tím autem moc netěším. A to jsem si vybral auto s jedním z nejschopnějších podvozků, poměrně extrovertního vzhledu a naprosto dostačující výbavě. Jenže jakákoliv jízda kterýmkoliv mým Jaguarem mi dělá radost. V Mini je to jen přesun z A do B.

Největší nevýhodu svých koček vidím v tom, že je mám moc rád.a tedy s nima nechci jezdit v zimě. Zde bych viděl asi další výhodu nového auta. Ale vyřešil jsem to pořízením zimního Roveru a musím říct, že se u něj dostavuje podobný efekt, jako u Jaguárů - na jízdu v něm se prostě těším. A proto Mini udělá papa.

Takže za mně děkuji, zůstanu u klasiky. Pochopím ale i člověka s jinými prioritami, který si koupí novou Octavii nebo Megan.

Skipper
26. listopadu 2019, 17:08
1
Kam se poděly mé automobilové sny (a vědomosti o nich)?

Přidám se do klubu, mám to naprosto stejně a asi je zde více faktorů, většinou již vyjmenovaných.

Ve svém věku jsem každý den zavalený násobně větším množstvím problémů, než v období pozdního dětství, takže moc na nějaké časáky o autech není čas, vlastně jen když čekám u holiče a i tam to jen proletím.

A pak, kdysi se o těchhle autech dalo snít. Teď už jsem asi víc realista a vím, že něco podobného si nikdy nebudu moct dovolit, takže to jde tak nějak mimo mně.

Internetové autoservery mě časem tak nějak přestaly bavit a u autíčkáře jsou novinky spíše okrajovou záležitostí, takže vyschl i zdroj informací.

Skipper
23. listopadu 2019, 06:52
0
Ferrari F50: Mytický supersport

Předpokládám, že Zonda má v této kategorii u Tebe výjimku!

Skipper
31. října 2019, 13:09
1
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Já to moc nehrotím, když je sucho, tak občas auta projedu. Ale do garáže kupuji každý rok granulky na pohlcování vlhkosti. A na konci zimy vyliju kýbl vody, takže to asi docela funguje

Skipper
28. října 2019, 13:42
1
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Krabe k tomu plánu - já to řeším jednoduše. 13. je výplata, to vśechny auta protočím na benzínce a natankuji doplna. No a pak jezdím vždy jedním, než benzín klesne na čtvrtinu nádrže a vytahuji to další s plnou. Tohle funguje docela dobře, auta se hezky protočí. Jen v zimě se to musí odedřít jen jedno :)

Skipper
28. října 2019, 13:39
1
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Gratulace! Tyhle LC se mi líbí hrozné moc.

Skipper
27. října 2019, 16:19
0
Skipper
27. října 2019, 16:19
0
Skipper
27. října 2019, 14:46
2
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Já to mám jednoduché. Potřebuji 7 aut.

Velký sedan, ideálně trochu reprezentativní - XJ12. Splněno.

GT - na cestování po Evropě - XKR. Splněno.

Kabriolet -protože je prostě potřeba. Ideálně R129, příladně XK8. Chybí.

Velké SUV - nutně potřebuji Range Rover. Kdyby náhodou bylo někde bláto a tak. Chybí.

Minivan - když je potřeba odvézt více lidí, v plánu je Multivan. Chybí.

Auto na zimu - zatím Clubman, po jeho vrácení úlohu převezme Rover 75. Splněno.

Nějaký pracant - kdybych třeba jedmou začal stavět. Tady bych asi pořídil Mondeo MkIII v kombíku. Zatím ale není potřeba.

Skipper
22. října 2019, 07:26
2
Ptejte se: Potřebuji vůbec nějaké nové auto?

Já bych do Hyundaie nešel. Z jednoho prostého faktu - nevěřím servisu. Kamarád má 4 roky starou i30, dva roky dozadu měl na ní škrábanec. Zavezl auto do autorizáku a jak byl kamarád překvapený, když se mu auto vrátilo, škrábanec sice zalakovaný, ale auto taky celé poprášené zaschlým lakem. Nedalo mu to, zjistil adresu ,,lakovny,,. Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že lakovna pro autorizovaný servis je ožralý borec v garáži, který auta stříká jen tak na prasáka, bez boxu, auta mu tam stojí a on vedle těch zaparkovaných stříká další a práší na ně. Auto se pak muselo celé rozleštit. Tohle je podle mně praxe přijatelná možná od ukrajiny na východ, ale od automobilky, která se tváří skoro jako domácí, bych teda čekal daleko víc.

Skipper
18. října 2019, 20:51
0
Ty nejlepší Felicie, které jste si u nás mohli koupit

Ja na své první auto - Feldu 1,6 GLX 97 prostě nedám dopustit. Ta 1,6 opravdu i jela, místa v tom byla spousta, to auto bylo krásně čitelné a svým způsobem zábavné. Dokonce když se na tom jednou za čas stříkly dutiny a podvozek, tak ani ty páté dveře nehnily.

Skipper
18. října 2019, 20:48
1
Ty nejlepší Felicie, které jste si u nás mohli koupit

I prd. Porovnejme ceny nových vozů a drovnavat Alfu a Citroen V6 s Feldou je zcela mimo mísu. A pokud se budeme bavit ojeté vs nové, tak je to jak srovnávat ojeté cokoliv s novým Dustrem.

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz