načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Skipper

JménoEmil Kykloš
BydlištěBlansko
Registracepřed 6.3 rok.
Poslední aktivitapřed 1.6 dny
Příspěvků ve fóru25
Komentářů u článků547
Pozitivních komentářů u článků202
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Grace, Space and Pace

22. dubna 2018, 13:09 26 komentářů

Ze života chovatele koček

Jak jsem kupoval hrdinu z plakátu

28. dubna 2018, 11:23 19 komentářů

Ze života chovatele koček

Splněný sen, nebo noční můra?

22. června 2018, 22:47 58 komentářů

Ze života chovatele koček


Posledních 50 komentářů

Skipper
29. července 2020, 15:45
1
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

Tady objem dohání kompresor...

Skipper
29. července 2020, 14:08
1
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

K Jaguaru - mám XJ12 i Daimlera Super V8. Obojí jsou vizuálně hodně podobná auta, ale rozdíl mezi starší V12 a novější V8 je docela velký. V12 je krásně mechanická záležitost, původem v 70. letech. Ten motor vyžaduje trochu jiný přístup než ostatní uvedené V12. Tady s diagnostikou prostě nepochodíš a opravdu jim v republice rozumí jen pár lidí. V8 je pak už docela moderní motor. Nenapsals nic moc o charakteru a věku požadovaného vozu. Vím o jednom Daimleru Double Six (Jaguar XJ 3. série s V12 a zároveň v nejvyšší výbavě), prodává ho právě člověk, který těm autům skutečně rozumí a cena cca 220 000.

Skipper
28. července 2020, 20:52
1
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Peca - no, já taky zkusil downsizing a když jsem musel u třívalcového motoru BMW v 50 000 km měnit rozvody, tak veškerá úspora šla do pr...

Skipper
20. června 2020, 15:17
3
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Mě docela baví, jak jsme všichni skočili na marketingový sportovní tah. Je potřeba si uvědomit, že sport je jak sumo, tak wrestling, šachy a atletika :D Jinými slovy - za toto slovo se schová prakticky vše. A pro někoho je zábava třeba koukat fotbal v TV... Co se týče jízdy v Mini, které opravdu nebude horší než Ford, souhlasím se Saagem. Jede to naprosto neutrálně, je to rychlý, bezpečný, ale zábavný? To fakt nee. Jedna věc je autem najet 100+ kilometrů, to je pak zábavný všechno, co je nový. Jiná věc je najet 10000+. Až tam bych se opravdu rozhodoval, jestli má to auto něco do sebe a dokáže mě chytnout za srdce.

Skipper
20. června 2020, 10:44
2
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Roztomilý, pŕifouklý. vykulený a moje děti by to milovaly.

Skipper
20. června 2020, 10:42
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Ad Jacob13: Asi nikdo nerozporuje, že malé turbo pojede lépe, než o něco větśí atmosféra. A nastavit dnes podvozek taky není problém. Každý vidíme sportovnost v něčem jiném. Pro mné je to třeba právě ten cit ve volantu a pocit lehkosti. Nicméně sportovní auta jako taková mě nezajímají, já raději velké těžké GT nebo limuzínu.
Ve výsledku si ani nemyslím (konkrétně s Pumou nemám žádné zkušenosti), že to musí být špatné auto. Jen asi většina diskutérů tady nejsme cílová skupina. Dovedu si to představit jako přepravník z A do B, ale nic víc. Rozhodně ne jako auto, se kterým se s radostí pojedu projet a budu si užívat kaźdý kilometr. Asi nebude lepší jako aktuální Clubman, který na pŕepravu z A do B používám a ani tam se podobné pocity nedostavují a budu rád až půjde z domu. Tyhle bloby na mně prostě nefungují. Tedy, ono je to fajn, ale cca tak mésíc. Proto i chápu autorovo týdenní nadšení. Po měsíci je to ale jen pŕepravná krabice bez přidané hodnoty.

Skipper
20. června 2020, 09:46
12
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Honzo a Kubo, pokud se Vám názory čtenářů nelíbí, zrušte diskusi. Ta je snad od toho, aby čtenáři vyjádřili svůj názor. Opravdu si nemyslím, že Krab přehání. Těchhle blobů je všude plno, člověk je s jistou nadsázkou rád, že vidí dnes již placatou Octavii.. A k tfoukaným říválcům - mám osobní velmi negativní zkušenost jako majitel a sakra jsem to olitoval. Ale o tom jindy.

Skipper
20. června 2020, 09:45
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Skočilo jinam.
Co se týče pŕedku, je to jasný Ford Bulva...

Skipper
20. června 2020, 09:42
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Honzo a Kubo, pokud se Vám názory čtenářů nelíbí, zrušte diskusi. Ta je snad od toho, aby čtenáři vyjádřili svůj názor. Opravdu si nemyslím, že Krab přehání. Těchhle blobů je všude plno, člověk je s jistou nadsázkou rád, že vidí dnes již placatou Octavii.. A k tfoukaným říválcům - mám osobní velmi negativní zkušenost jako majitel. Ale o tom jindy.

Skipper
16. června 2020, 16:41
0
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Když je hnusně, je to trochu problém. Zase na druhou stranu, v tom případě je k dispozici služební Mercedes s majáčkem a řidičem.

Skipper
16. června 2020, 15:47
14
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Na to je poměrně snadné řešení. Tedy - jak se to vezme. Já v práci používám poměrně exotický dopravní prostředek, je tedy pravda, že je to prostě služebák a ani si moc nemůžu určovat, kam pojedu. Na druhou stranu, problém se zácpou nehrozí, při příjezdu do cíle pro nás poměrně často zastavují dopravu a pro krásný výhled už nemusíš na rozhledny. A je taky pravda, že civilní ekvivalent jde použít jako řešení osobní mobility, jen pořizovací cena je trochu odstrašující a provozní náklady budou taky malinko horší než u skútru..

Skipper
27. května 2020, 19:51
2
Ford Puma 1.7 VCT (1997-2002): Taková auta už se nedělají

Ještě že nemám žádné volné finance! Byla by to sranda pořídit si jí na dojíždení do garáže pro XKRko. Takové malé koťatko. Ale tipuji, že se prodá více méně obratem.

Skipper
15. května 2020, 14:19
5
To nejdůležitější v každém autě

Pamatuji si volanty v E39. Základem bylo nevzhledné obří kormidlo. Po výměné za sportovní trojramínko (spodní rameno zdvojené), s menším průměrem a širším věncem byl i celkový dojem z auta úplně jinde.

Skipper
10. května 2020, 03:44
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

ridehenry - do tohohle bych opravdu nešel. Vezl jsem se v tom sice jen jednou, ale i tak. Podvozek tvrdší než Clubman, prostor nic moc a zadní lavice nepohodlná. Pocit z 15ti minutové jízdy- je to krám.

Skipper
01. května 2020, 20:09
1
Lancia Kappa: Důstojné stáří

Podobné články mě nutí prohledávat inzerci :D

Skipper
27. dubna 2020, 22:18
3
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Velká gratulace majiteli! Nádherné auto.

Skipper
14. dubna 2020, 20:45
0
Koupí Mercedesu 600 Pullman ušetříte bezmála milion eur. Teoreticky.

Mě se to hodně líbí. Dokonce ani cena mé nějak neuráží. Jen ty peníze mít...

Skipper
09. dubna 2020, 19:21
0
Čím by jezdili redaktoři Autíčkáře v roli diktátorů?

To je jednoduché. Nechal bych si postavit pořádný speciál po vzoru Alžběty II. a Trumpa.

Skipper
06. dubna 2020, 22:00
0
Kia e-Soul: Svatý grál elektromobilty

Stejně je to celé nesmysl. S ohledem na nastupující ekonomickou krizi nikdo nebude mít finance na nákup předraženého elektromobilu. A automobilky, které do elektromobility investovaly značné peníze asi zapláčou. V příštích letech mají smysl leda auta levná na pořízení a na provoz.

Skipper
01. dubna 2020, 16:19
0
Skipper
29. března 2020, 18:40
2
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Papa - pod to se klidně podepíšu. Moje reakce byla na Fandatika. Hezky jsi mu vysvětlil, proč je doporučení jaké je.

Skipper
29. března 2020, 18:12
3
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

K WHO - zjevně situaci zvládli (ironie). Kapénkovy přenos je jistý a potvrzený - ústenky pak plynou z logiky věci - jak jinak chceš zpomalit kapénkovou infekci? Respiratory tam, kde vzniká aerosol (resuscitace, intubace atd). A jasný, na 100 km sedět v autě s hadrem na puse je blbost. Jak to píšu. Ale sundavat si ústenku a nasazovat jí při cestě z nákupu (většina lidí) je nesmysl.
O STBákovi si myslím svoje. Nicméně z pohledu zdravotníka mají zavedená opatření smysl. Cílem je nezahltit nemocnice.
Zvyknout si na nošení není tak těžké, důležité je důkladně uvázat utáhnout, aby jste si nemuseli opakovaně měnit polohu padající ústenky. Docela dobrá varianta jsou gumičky kolem uší.

Skipper
29. března 2020, 14:11
4
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Hm, věnujte se raději článkům o autech. Nejjednodušší způsob infekce v dnešní době je nakazit se patláním rukama po obličeji. Tedy i opakovaným sundáváním a nandáváním různých pomůcek. I pro nás zdravotníky je to extra problematické a snažíme se kontrolovat jeden druhého. Tedy pokud jedete 100 km (co by z principu karantény neměl už dělat téměř nikdo), tak roušku samosebou sundat. Pokud ale jedete na par nákupů, za rodinou atd, z auta 5x vystozpíte a nadtoupíte, tak na obličej patlat co nejméně. A když už, tak umytýma, ideálně vydezinfikovanýma rukama.
Co se týče hypoxie, látkové roušky jsem na sálech zažil ještě před pár lety a překvapivě jsme se celý den nedusili ... O hypoxii bych se bavil asi jen pokud by někdo ušil roušku z 5t a vície vrstev bavlny. Účelem roušky není zabránit průniku vzduchu, ale kapének. Rozhodně se v doma ušité ústence neudusíte s sni se nezhorší Vaše řidičské schopnosti.
Za mně v dnešní době mýt a dezinfikovat ruce. Na obličej šahat až čistýma rukama.

Skipper
12. března 2020, 06:46
2
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Můj oblíbený je autotelefon se stočenou šnůrou. Mám ho v XJ, plné funkční a je to docela prdel používat.

Skipper
17. února 2020, 20:04
1
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Ja rozumím. Je to taky můj projev frustrace z toho, že tyto příšery jsou ... všude. Celé parkoviště kolem bytovky je plné těchhle krámů od Citroenu. Takže když to už vidím i tady, tak vidím rudě. Hlavně když Citroeny doby ne tak davno minulé byly nádherná auta. Co bych dal za krásné XMko, kdybych ho měl kde parkovat? A co máme místo toho? Jen další a další bloby. Prostě opravdu nevím, co se na tom dá testovat. A za mně, vatu stejně nečtu a normálně na ní nijak nereaguji. Ale další blob už jsem nedal. To si raději přečtu články třeba o kosmonautice.

Skipper
17. února 2020, 17:43
1
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Ještě přesněji. Přijde mi škoda plýtvat písmenama na tohle. A bohužel, článek může být napsán jakkoliv hezky, ale když objekt článku je jaký je, tak je to jen ztráta času.

Skipper
17. února 2020, 17:41
0
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Jak jinak dát najevo, že články o těchto paautech nejsou zrovna to, co bychom si přáli? No dobře, tedy budu mluvit za mné. Tohle je testovací auto dobré pro auto.cz. Ne pro autíčkáře.

Skipper
16. února 2020, 09:12
5
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Ja nevím. Dnes se neskutečně nudím, ale ani to mě nedonutí přečíst si článek o tomhle blobu. Podobně jako o ostatních blbobech.

Skipper
12. února 2020, 08:59
1
Mini Clubman JCW: To skutečně podstatné

Jako uživatel auta asi budu ta cílovka. Je to auto na operák, natrvalo bych ho nechtěl, ale to obecně platí o jakémkoliv současném autě. Když jsem ho vybíral, tak to nebyla nějaká láska na první pohled. Prostě jsem hledal auto na OL, do kterého se nacpou 4 lidi a bude s tím aspoň trochu sranda. Udělal jsem si průzkum, něco projel a nakonec jsem se rozhodl, že 4 roky s tímhle budou OK. Jízdní vlasrnosti za mně výborné, překvapivě i vysoký lomfort. Dizajn je subjektivní - prifil je úžasný, předek neurazí, ale zadní část se mi vysloveně nelíbí.
Co se týče brandu Mini - spílat nad velikostí auta je podobní kravina, jako nadávat, že Škoda je jméno znamenající škodu. Nebo bědovat, že Ford už neprodává převratný Model T. Historii Mini samosebou znám, ale je mi to úplně putna. Z mého pohledu je to jasně identifikovatelná značka, která mě ničím neuráží. Kdyby postavili sedmimístné SUV s velkými kulatými světly, tak by se to bez problémů prodávalo taky.

Skipper
01. února 2020, 13:10
0
Aston Martin Lagonda: Unikát

Lagondu mám v 1/43 od Minichampsu. Ale je to poměrně naprd, ani do obchodu s tím nezajedeš. Místa v tom není, ani to moc rychle nejede...

Skipper
01. února 2020, 10:42
0
Aston Martin Lagonda: Unikát

Když jsem poprvé objevil ,,starou, Lagondu, byla to laska na první pohled. Od té doby píšu pravidelně Ježíškovi, hraji účtenkovku (to aby bylo na opravy, kdyby jí Ježíšek nahodou přinesl), ale pořád nic.

Skipper
10. ledna 2020, 14:30
3
Autíčkářův výměnný pobyt: Cadillac CTS

Měla a prozatím i bude. Jen vzhledem k vynaložené péči a jejich naprostému a hromadnému vymírání mi ho na zimu začíná být líto :) Za chvíli z toho bude celkem slušná raritka.

Skipper
10. ledna 2020, 08:40
0
Autíčkářův výměnný pobyt: Cadillac CTS

Hm, zrovna přemýšlím nad dalším zimním povozem a tohle se mi docela líbí. Jak je na tom auto s odolností vůči soli?

Skipper
08. ledna 2020, 18:04
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tak třeba i jen v rámci jednoho koncernu. Když si vezmete VW a jejich plány na rozsáhlou elektrifikaci - výsledkem by bylo výrazné snížení prodejní ceny + dlouhodobý paušál - prakticky ideální prodejní tah. S tím počtem baterií v oběhu beru, to je opravdu problém.

Skipper
08. ledna 2020, 16:44
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Teoreticky by tovšlo zespodu. Najet nad ,,výměnník,,, baterie by se zespodu vycvakly a nacvakly by se nové. Zpočátku by provoz mohly zajišřovat automobilky samotné, pak nějaká ymlouva s provozovateli benzínek atd. Provozovatel by časem ,,ojeté ,, baterie s nízkou kapacitou vyřazoval, případně by je mohl nabízet jako levnější alternativu.

Skipper
08. ledna 2020, 16:16
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tak ono stačí, aby se spojili dva. A konkurenční výhoda by byla obrovská. Jasně, dobíjení by už nebylo zadarmo, ale elektromobily by byly mnohem dostupnější a více méně by se to podobalo stávajícímu systému, na jaký jsme jako motoristé zvyklí.

Skipper
08. ledna 2020, 14:28
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Moje myšlenka na řešení elektromobility, především ve městech. Standardizace bateriových modulů, které by byly výměnné. Prostě přijedeš na benzínku, kde Ti stroj vytáhne veeeelkou baterii z auta (uloženou třeba na nějakém posuvném systému) a místo toho Ti tam šoupne nabitou. Baterie by se nekupovaly s autem, byly by majetkem elebenzínky, my bychom platili za jejich nájem. Nebyla by tohle cesta na snížení nákladů na pořízení elektromobilu? Znamenalo by to ale výrobu auta, kde by musely být baterie dostupné a vyměnitelné a musely by být standardizované napříč automobilkami. Zároveň by to nechávalo prostor pro další vývoj - jednoduše při pokroku ve vývoji el. baterii by benzínka nahradila původní baterie novějšíma. Odpadá problém s cenou elektromobilu, odpadá problém s tím kde a jak dobíjet. Infrastruktura by se musela vybudovat pouze pro dobíjení ,,elebenzinek,,.
Z Vašeho pohledu, kde jsou háčky?

Skipper
07. ledna 2020, 18:58
6
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

V podstatě souhlasím. Výše napsané píšu z pohledu obyvatele českého města. Ale o tom to taky trochu je. Pokud se chceme chovat ekologicky, nemůžeme chtít řešení po politicích. Musí to být naše lokální chování přizpůsobené našim podmínkám. Z mého pohledu - nekupovat věci balené v pěti obalech. Osobně v KFC opravdu brčko nepotřebuji. Věci používám do skončení jejich skutečné životnosti. Snažím se vštěpit dětem, že nepotřebují věci, které za týden vyhodí. Pokud tu možnost mám, tak kupuji lokální produkty. Třídím odpad. No a svoji V12 budu používat, dokud bude jezdit :) A už si nebudu pořizovat nové auto. Když jsme u těch pevných částic, tak výfuk u V12 je krásně čistý a u přímovstřikového tříválcového benzínu je zasraný tak, že to nejde ani očistit...

Skipper
07. ledna 2020, 18:43
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ale dobře, přiznávám, nechal jsem se unést. Samosebou bych nechtěl žít v centru Pekingu, nebo u hlavního tahu v Bombaji ve špičce. Jenže ve světě, ve kterém žijeme my, emise reálné zdraví populace ovlivňují zanedbatelné. Problém s elektromobily je ten, že jejich tvorbu jen přesouvají jinam, látky potřebné na výrobu baterii se převáží přes půl zeměkoule, kde taky nejsou získávány zrovna ekologicky. Z baterii vzniká jen další odpad, který bude taky představovat problém.

Skipper
07. ledna 2020, 18:28
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ke spojeni se zdravím - miluji větu, je dokázáno. Ale konkrétní studie nezná nikdo. Stačí, že to píšou na novinkách a idnes. Stejně dobře můžeme bojovat s volným prodejem alkoholu - karcinogen, s prodejem tabáku - karcinogen, nadbytkem sacharidů a tuků ve stravě. Jo a nejhorši ze všeho - stres a nevyspání. Vliv na imunitu a tím pádem i obranu proti malignímu bujení obrovský. Všechny tyhle věci ovlivňují zdravotní stav populace v daleko větší míře a každému je to putna. Takže naftové motory mě stran zdraví opravdu netrápí.
Zpět ale k emisím. Dovedu pochopit elektromobily do města - viz zmiňovné Miláno a Turín. Shodou okolností jsem Miláno ve špičce projel a problém s kvalitou vzduchu jsem neměl. Ale beru, tam auto, které jezdí z 90% svého života na elektřinu, smysl dává. Naopak nedává smysl na dálnicích, kde bude to pravé nafta. Každý by měl mít svobodu volby a taky dostatečné informace, co je kde vhodné a ne byt tlačen jedním nebo druhým směrem.

Skipper
07. ledna 2020, 18:15
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Vše je otázkou míry. Karcinogenita je poměrně často dána koncentrací a pravidelnou expozici dané látce. Osobně nemám zásadní problém s naftovými auty. V okolním prostředí kolem mě je karcinogenů tolik, přitom velkou část jich pravidelně sami a často požíváme, že mě tohle ,,riziko,, opravdu nechává chladným.

Skipper
07. ledna 2020, 17:25
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Jenže stran klimatických změn je problém právě CO2. Ostatní emise mají vliv zanedbatelný. Co se týče vlivu na zdraví, tak jsou současné limity zcela dostačující. Filtry pevných částic mají i benzíny - mimochodem, zlaté nepřímovstřiky, které pevné částice neprodukují. Kecy o rakovině kvůli znečištění z aut v dnešní době jsou ... prostě kecy. Teď nemluvím o prostředí zamořeném jedy, ale o normálním chození po ulici. Je to podobný nesmysl, jako když Čtvrčníček v uniformě policajta zastaví auto a řidič dostane infarkt. Média udělají jednoduchou zkratku - je to kvůli Čtvrtníčkovi. Blbost. Infarkt způsobí ucpání koronární cévy dané genetickými vlivy a životosprávou. Stejné je to s emisema. Jsou jedním z mniha faktorů. Genetika a životní styl přispívají taky.

Skipper
07. ledna 2020, 13:38
2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

MBMB započti taky energii použitou pro výrobu elektromobilů, která je výrazně vyšší, než u auta se spalovacím motorem. Ve výsledku je to cesta nikam, pokud neupravíš energetiku státu celkově.. https://www.autorevue.cz/bjorn-lomborg-zelena-auta-skryvaji-cerne-tajemstvi

Skipper
07. ledna 2020, 13:33
10
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Bohužel je to tak. Žijeme ve společnosti plné paradoxů. Na to, aby náš ekonomický systém fungoval, potřebujeme neustálý růst, který produkuje hodnotu potřebnou pro splácení úroků dluhů. A zadlužení jsou všichni a všechno. Pak společnosti cíleně produkují šmejdy s nízkou životností a nutí zákazníky kupovat pokaždé nový a nový produkt. Marketing má za cíl přesvědčit, že minulý rok byl trend hranatý mobil, ale pokud nemáš nejnovější oblý s pěti fotoaparáty, tak už prostě nejsi in. Ekologisté křičí stop jádru a zároveň tlačí společnost do elektromobilů, kde elektřina pochází z uhlí.
Když to shrnu, ekologie prosazována evropskou unii, ale hlavně jejími členskými státy (Německo, Rakousko a spol) není nic jiného, než čisté pokrytectví. Neřeší se problémy, vyvíjí se jen činnost na oko. Čím víc přitáhnout ovcím opasky.
Nejsem odborník, ale z mého pohledu je cestou ke skutečnému řešení podpora lokální spotřeby a výroby, kde bude odpadat nutnost neustále něco dovážet. Nepotřebuji nakupovat v obchoďáku jídlo vyrobené 800 km daleko a balené v tunách plastu. Dále důraz na kvalitu výrobků. Proč vyrábět něco, co se za rok rozbije, když by to mohlo vydržet 10 let? To stejný i auta. Proč tlačit lidi do nákupu nových?. Co se energetiky týče, tak jediný rozumný způsob, jak udržet emise na uzdě jsou obnovitelné zdroje, ale v kombinaci s jádrem a přečerpávacími vodními elektrárnami, které budou pokrývat výpadky. A pak masivní podpora zalesňování, všude kde je to rozumné a kde to jde.

Skipper
07. ledna 2020, 07:20
29
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

To je sice pravda, ale je to v reálu správná cesta? Podle mně ne. Je nesmysl investovat miliardy eur do něčeho, co klimatickou změnu může odvrátit maximálně o jednotky let. I proklamovaná uhlíková neutralita je nesmyslná kravina, něco jako společnost, kde jsou si všichni rovni.
Chemie je vcelku jednoduchá. CHx + O2 = CO2 + H2O. Spalováním uhlovodíků vzniká CO2 a voda. A fotosyntézou naopak - CO2 se ukládá v podobě uhlovodíků do rostlin. Tato rovnice je v přírodě vyvážená. My do ní vstupujeme především tím, že taháme fosilní paliva zpod povrchu země a spalujeme je, čím uvolňujeme další CO2. Vlastné vracíme množství CO2 na úroveň, kdy tady všude rostly pralesy a běhaly dinosaury. Problém je v tom, že v současnosti každá tvorba energie vede i k odpadu CO2. Nejmenší dopad mají JE a pokud se chceme bavit o obnovitelných zdrojích, tak se stačí kouknout na Německo, kde ,,ekologickým,, zavíráním JE dokázali akorát to, že jejich produkce CO2 stoupá, jelikož obnovitelné zdroje nejsou schopny dodávat energii konzistentné. (Doporučuji články p. Wagnera na Oslu). Tedy elektromobilita z hlediska snižování tvorby CO2 bude mít smysl třeba ve Francii, kde většina elektrické energie pochází z jádra, ale třeba v Německu povede jen k dalšímu nárůstu CO2.
Prroto se nabízí otázka, jestli z dlouhodobého hlediska není lepší CO2 ukládat ve formě biomasy (viz rovnice). Jinými slovy - ano, pojďme těžit ropu, ale pojďme i zalesňovat, tedy CO2 opět ukládat. Jenže toto dřevo nelze opět těžit, protože efekt by byl nula. Jinými slovy je potřeba vytvořit nové pralesy.
Další problém s evropskou regulací tvorby CO2 je tady již uveden - je to jen kapka v moři, kde ostatní státy (Rusko, Čína, USA, jižní amerika)... si budou nadále dělat, co chtějí. Tímto způsobem Evropa dokáže jen další nesmysl - ztratí ve výrobě veškerou konkurenční výhodu, proto se už tady nevyplatí vyrábět nic a vše budeme dovážet. Takže další doprava a nárůst emisí.
Další šílenost vidím v nucení lidí pořizovat si pořád novější a ,,ekologičtější,, vozy. Nejekologičtější auto je to, které se nevyrobí. Pokud bychom se chtěli chovat opravdu ekologicky, tak budeme právě podporovat lidi v tom, aby svá stará auta dojezdili co možná nejvíc. Všechny ekologické plaketky, zákazy vjezdu pro starší normy Euro, šrotovné - všechno tohle v konečném důsledku vede akorát ke zvyšování emisí CO2.
A jak to už tak bývá, na každou složitou otázku obvykle existuje všem srozumitelná a jednoduchá odpověď, která je obvykle nesprávná. V případě EU jsou to normy CO2 pro automobilky. To, že na druhou stranu častokrát EU ve jménu ekologie tvorbu CO2 zvyšuje, je věc druhá.

Skipper
28. prosince 2019, 13:49
0
Vyberte nejlepší článek roku 2019 a vyhrajte závodnické ceny

No jo, to si tak nékdo napíše článek a já to pak musím spravovat! :D Zatím jsem cca ve třietině seznamu toho, co je potřeba udělat, aby z toho bylo auto :)

Skipper
27. prosince 2019, 18:45
2
Fiat 128: Začátek nové éry

To Coupé vypadá opravdu hezky!

Skipper
26. prosince 2019, 17:08
0
Deset blogů z roku 2019, které by vám neměly utéct

Tomino, doufám, že šestkou neustaneš a celá série pojede dál a dál :)

Skipper
26. prosince 2019, 17:02
2
Vyberte nejlepší článek roku 2019 a vyhrajte závodnické ceny

Já to mám poměrně jednoduchý a zároveň vím, že pravděpodobně budu jediný, kdo si na ten článek vzpomene. Ale já díky nému zvedl telefon a koupil auto a to se dá říct o málokterém článku! Takže za mně Rover 75: Bitva o Británii
https://www.autickar.cz/clanek/rover-75-bitva-o-britanii/

Skipper
18. prosince 2019, 18:01
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

To už jecdávná minulost. Byl to easywalker duo, prostě se kolečkama scvaknul k sobě a celé se to krásně vlezlo.

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz