načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Hamster

JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 6.2 rok.
Poslední aktivitapřed 2.8 hod.
Komentářů u článků324
Pozitivních komentářů u článků97
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 20:59
1
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Ja jsem proste silne haklivy na pozadavky typu ‘tohle me nezajma, piste o necem jinym’. Tak to treba zajima nekoho jineho. A treba to zajima me. SUV je trh plny, vsechny automobilky vyrabi SUV, nektere uz nevyrabi nic jineho. A tak o nich hodne piseme. Co je na tom divneho? Tohle je magazin o vsech autech, ne magazin o okruhovych specialech.

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 16:17
3
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Zdá se, že to nevyhnutelně směřuje k tomu, co se tu opakuje pravidelně, totiž že si musíme trochu ujasnit, jak že to celé okolo Autíčkáře je.....

Autíčkář je nezávislý magazín. Nepíšeme na objednávku (pro rýpaly - ano, občas něco, ale to jsou jednotky kusů za rok), není to pro nás způsob obživy. Z toho vyplývá několik věcí. Nemáme rozpočty na nějaké větší akce, nemáme profi marketing, nejsme úzce navázaní na zastoupení jednotlivých značek. Díky tomu si můžeme psát, co nás vážně baví, ale ne vždy dostaneme od automobilek na test, co chceme (ale kdo ano?) a můžeme se psaní věnovat jen ve svém volném čase.

Občas je fajn si zkusit dodávku, dampr, náklaďák nebo expediční speciál, mně osobně nevadí ani testy obyčejných aut, jsem rád, když mám přehled o tom, jak dnes trh s auty vypadá. Určitě to není tak, že bychom chtěli testovačky jen proto, že jsou zadarmo a s plnou nádrží. Narozdíl od redaktorů, kteří mají toto jako full-time job a své vlastní auto používají skutečně jen v pondělí, testovačka je pro nás spíš starost navíc. Úterní dopoledne zabité vyzvednutím, pondělní vrácením, pokud je redaktor z odlehlejší části republiky, často si kvůli tomu bere dovolenou. Proto nikdo z nás nemá a ani nechce testovačku každý týden. K tomu si přidejte den zabitý focením a najednou je nějaký ten článek psaný od stolu i se vším tím hledáním podkladů a informací krásná práce.

Půjčit si auto někde mimo oficiální kanály samozřejmě lze a občas to i děláme, ale opět - je to akce na celý den a nedá se to dělat každý týden, na to zkrátka nemáme kapacity. A někdy se s tím navíc pojí i nějaké další podmínky a redaktoři potom recenzují různé obyčejné vehykly z áček jen proto, že vidí na konci tunelu příslib testu něčeho zajmavějšího....

Toliko k fungování Autíčkáře a zákulisí testů a recenzí. Jsme rádi, že můžeme psát o tom, co nás baví (a o čem snad i něco víme), ne o tom, co nám zadá šéfredaktor. A já doufám, že je to na naší práci pořád znát.
-
Komentář upraven 28. 2. 2020, 16:22:49

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 15:16
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

O něco menší. Chystá se sedan DS 9, takže ta pozice vlajkové lodi je dočasná, ale pro tuto chvíli je to vrchol nabídky.

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 14:06
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

My máme to úžasný štěstí, že si můžeme psát, co chceme, a nemusíme testovat ty příšerný udrncaný nepohodlný sporťáky, který stejně nikoho nezajmaj a není o nich pořádně ani co psát.... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 14:10
1
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Krabe, zkus vykouknout ze zajeti predstavy ‘hybrid = ekoauto s co nejlepsi spotrebou” a treba to zacnes chapat lepe. Ja verim, ze diesel si svym kouzelnym projevem a zvukem najde sve priznivce , ale kdyby se me nekdo zeptal, jestli chci radsi benzin nakopnutej elektrikou na 400 hp nebo (byt sestivalcovy) tedeicko, uz docela jiste vim, pro co bych se rozhodnul. A ver mi, cerna pistole by to nebyla.....

Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 10:08
3
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Konecne prisla doba, kdy petrolheadi oroduji za poradny klapavy agrarni diesel...... :-D

Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 10:04
0
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Vaha toho auta neni uplne mala. Vlastne vazi docela dost. Pripraven na to cislo? Sedis?

2,2t

Ale na jizdnich vlastnostech to prekvapive neni znat, ten podvozek se fakt povedl a sily to ma vic nez dost, baterky jsou u zeme a primo uprostred auta, takze to vubec nicemu nevadi...

Honza 'Hamster' Křeček
22. února 2020, 12:10
0
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Ma i nema. V60 je Volvo, jak ho mam rad, tak akorat velky kombik. V90 je korab. Vybavou se lisi jen v drobnostech, je to spis o pocitu, V60 je idealni auto, V90 je vic auta, nez clovek realne potrebuje - a o tom je luxus...

Honza 'Hamster' Křeček
14. února 2020, 18:57
12
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Valna vetsina lidi prodava auto i s pneumatikama...

Honza 'Hamster' Křeček
14. února 2020, 18:11
7
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Ne, nemyslím. Pojízdné auto za 15.000,- , se kterym se po okruhu da jezdit, koupit lze. Ano, nebude to takova hitparada jako trilitrovy bmw. Dokonce hrozi, ze to do cile nedojede. Ale o tom PlechCup je.

Honza 'Hamster' Křeček
14. února 2020, 17:47
14
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Trinome, nejde až tolik o to, že nás k tomu někdo tlačí (což je sice pravda, ale nemusíme se za to schovávat). Jde o samotný princip PlechCupu, který si tu teď někteří přivlastňují a dokonce si troufnou trvrdit, že to my bysme se měli přizpůsobit. Nebo že bychom měli motivovat ostatní posouvat se dál. Ale kdo rozhodl, že chceme posouvat PlechCup někam jinam?

Ne, je to Autíčkářův PlechCup, my ho pořádáme a my určujeme jeho směřování. Odpočátku to měla být dostupná soutěž - koupit za obnos, který lze postrádat, úplně obyčejný automobil a vyrazit s ním závodit na okruh. Jednoduché, snadné, zábavné a bezpečné.
Pokud se někdo rozhodne si závodní speciál postavit, my mu nebráníme, ale není to původní myšlenka PlechCupu a tak tomu ani nehodláme jít naproti. Pravidla jsou pro všechny stejná, pokud se do nich vejdete, ok.

A dokonce bych řekl, že je to teď víc fér, protože koupit si auto za bazoše za 15.000,- může opravdu skoro každý, zatímco možnost si auto postavit každý určitě nemá.

Honza 'Hamster' Křeček
19. ledna 2020, 18:22
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

2.4 JTDm praskaj hlavy, nedaj se sehnat na vrakovisti, protoze vsem praskaj hlavy. Navic je tam casto pohon Q4, ten ma ostatne i 3.2 V6. A ulozeni kardanu se neda vymenit, bylo na kardan nasazeny, nez ho zavarili, takze jak se vychodi, je to dost problem. 1750TBi trpi na turbo, to je bohuzel pravda, jinak je to ale dobry motor, jen se objevil pozdeji a tak jsou to ty mladsi a drazsi kousky. 2.2 JTS neni zadny zazrak, ale udrzovat pri zivote se to da, osobne bych Breru volil prave s tim motorem, pokud nemam rozpocet na TBi...

Honza 'Hamster' Křeček
05. ledna 2020, 19:55
3
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

Ony to původně byly normální křižovatky, ale jak provoz houstnul, začaly se tam dít věci. Doporučuju povšimnout si, že krom vodorovného značení sou tam i takové ty podivné bílé obrubníky, jaké v Praze máme podél tramvajových pásů (a které by bylo nutné přejíždět, mělo-li by to kdy fungovat jako kruhový objezd). Je to vlastně taková komplilace všeho dobrého. Jo a ještě je tam drobný zádrhel se semafory pro cyklisty (ano, tato křižovatka obsahuje semafory pro auta, semafory pro chodce a i semafory pro cyklisty), celá situace je tak přehledná, že už několik cyklistů vjelo pod kola autům v domnění, že jim právě padla zelená.

Na druhou stranu je to stylový začátek úseku silnice I. třídy číslo 35, to je ta silnice, kde je povoleno předjíždět jen v zatáčkách a před horizonty a dohled na to celé má dálniční policie z Vysokého Mýta, kde mají lecos, jen ne dálnici....

Honza 'Hamster' Křeček
05. ledna 2020, 11:50
0
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

I to dává smysl. Bylo by zajímave mít k tomu nějaký výklad MD, ale asi ne až tak zajímavé, abych tam kvůli tomu psal :-)

Mám pocit, že v Hradci vyrobili něco, s čím se při psaní zákona příliš nepočítalo. Naštěstí to nevytváří nebezpečné situace, takže je to vlastně jedno...
-
Komentář upraven 5. 1. 2020, 11:51:19

Honza 'Hamster' Křeček
05. ledna 2020, 10:41
1
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

Fandatik: Jezdím tam pravidelně a blinkr dávám přesně, jak popisuješ, tedy jedu doleva, blikám doleva. Vycházím z toho, že kruhový objezd řízený světly NEEXISTUJE. Takovou věc náš právní řád nezná. Navíc značka kruhového objezdu je tam na těle semaforu, takže čistě logicky bych řekl, že pokud nejdou světla, platí značky (jako u každé jiné světelné křižovatky) a je to tedy kruhový objezd. Potom se dává blinkr na výjezdu, to je jasný. Pokud ale jsou semafory v provozu, potom ty značky neplatí (jako kdyby tam nebyly), jde o 'normální' světelnou křižovatku (v tomto případě teda spíš sérii čtyř světelných křižovatek), kruhový objezd to není - a blinkry teda dávám normálně - doprava/doleva/vůbec, podle toho, kam jedu.

Dává to smysl?
-
Komentář upraven 5. 1. 2020, 10:56:50

Honza 'Hamster' Křeček
17. prosince 2019, 13:54
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Vyráběli auta, ale kupovali je lidi. Tak teď vyráběj tady to....

Honza 'Hamster' Křeček
29. listopadu 2019, 08:55
-1
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

Ještě jednou - ten startér je zároveň i elektromotorem pro hybridní systém, takže i kdyby motor zůstal v chodu (i když vypneš Start&Stop), stejně při každým rozjezdu startér poběží. A dokonce potáhne motor i v záběru, ne jen tak navolno jako při normálním startování. Baterka i startér sou na to připravený.

Honza 'Hamster' Křeček
25. listopadu 2019, 08:50
0
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

B4 je mild-hybrid, startér je tady hodně předimenzovaný a běží při každém rozjezdu jako pomoc spalovacímu motoru bez ohledu na start&stop, takže tady vypínání týhle fíčury už vůbec nedává smysl. A krom toho už jsou dneska start&stop systémy vyladěný dost dobře, takže ve většině nových aut prakticky nemá smysl je vypínat, nejsou nijak obtěžující...

Honza 'Hamster' Křeček
20. listopadu 2019, 11:01
0
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

Princip je podobný, jen tohle funguje lépe. Volvo zkoušelo ten setrvačník, potom PowerPulse (tlaková nádoba, která měla vykrývat pokles tlaku v sání, než se pořádně nadechne turbo), tohle se zdá zatím jako nejlepší řešení. Líbí se mi, že je to vlastně integrované do 'startéru', to mi připadá jako racionální řešení hybridní technologie. Na emise to má jistě taky vliv, ale pro mě bylo nejpříjemnější, jak se to auto chová. Z křižovatek se odlepuje lehounce, všechno funguje krásně plynule, ani náznak nějakého turboefektu - tak nějak by takový auto mělo podle mě fungovat.

Honza 'Hamster' Křeček
05. listopadu 2019, 13:52
1
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

Využiju tuto plodnou diskusi k osobní prosbě, snad se na mě za to nebudete zlobit.

Pokud byste mě vy, dobří lidé se zbraněmi, náhodou někdy potkali, kterak mě ohrožuje nějaký špatný člověk se zbraní, snažně vás prosím, nezachraňujte mě. A už vůbec ne se zbraní v ruce. Ignorujte to. Neřešte to. Nemyslete na to, že máte rodinu (to je očividně největší spouštěč agrese vůbec), zapomeňte na to, že tohle je vaše země.
Budu vám za to skutečně vděčný a zavázaný.

Honza 'Hamster' Křeček
01. listopadu 2019, 20:21
0
Volvo XC90 B5: Důležité rozhodnutí

Na dalnici se nic nemeni, kde ale doslo k podstatne zmene je mesto, tam mild hybrid dokaze pracovat se spotrebou pod sedm litru, coz je na tak velke auto v mestskem provozu krasna hodnota.

Honza 'Hamster' Křeček
13. října 2019, 11:05
2
Toyota RAV4: Úplně jiná

Jo a k těm mobilům - testovaný kus CarPlay neuměl a ani v nabídce českého importéra jsem nic takového nenašel, nicméně když jsem si procházel internety, tak tam našel i takovéto fotky. Tak uvidíme, třeba to časem dorazí i k nám....

Honza 'Hamster' Křeček
13. října 2019, 10:33
1
Toyota RAV4: Úplně jiná

Ani v Corolle to nejde. Ale ještě jednou zdůrazňuju - jedná se jen o náhled na home, ne o samotnou navigaci, tam už mapa funguje normálně.

Honza 'Hamster' Křeček
13. října 2019, 10:14
1
Toyota RAV4: Úplně jiná

Jak Matěj správně demonstruje na videu infotainmentu, který je zajímavý hlavně tím, že v nové RAV4 není, ve všech Toyotách je na výběr 2D zobrazení ve směru jízdy a se severem nahoře plus ještě 3D zobrazení. Přímo vedle mapy je na to klikátko (na videu, jehož hledání Matěj obětoval tolik času, bohužel není vidět, bo je to úplně jiný systém). Potíž je, že v základním zobrazení, na které se dostaneme tlačítkem HOME, je sice několik boxíků, z nichž ten největší obsahuje náhled mapy, tady se ale zobrazení nastavit nedá (nebo jsem lama a ani po týdnu jsem na to nepřišel), vždy je to 2D se severem nahoře bez ohledu na nastavení navigace.

Honza 'Hamster' Křeček
09. října 2019, 22:40
0
Land Rover Defender: Nová doba

Hodnoty mercedesí limuzíny jsem nenašel, ale předpokládám, že ideální koncepce tříprostorového sedanu by se na tuhosti měla podepsat a že by teda tuhost měla být vynikající. Nicméně našel jsem hodnoty Mercedesu G, ten starý měl něco přes 6.500 Nm/deg, nový má 10.000 Nm/deg. A to mě obloukem vrací zpět k otázce - opravdu se Defender ještě natolik kroutí, aby potřeboval rám? Protože pokud se bez něj obejde, aniž by tomu autu praskala při překřížení okna, potom opravdu nemá smysl tam ten rám dávat. V Land Roveru mají zřejmě stejný pocit.. On má totiž jinak rám jen samé nevýhody.

Honza 'Hamster' Křeček
08. října 2019, 10:12
0
Land Rover Defender: Nová doba

Hezké! A mluví o podobných věcech, jako já! :-D
Začínám si připadat jako odborník.... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
07. října 2019, 19:06
0
Land Rover Defender: Nová doba

A tuhost karoserie toho gecka je vyssi?
Je mu ten ram k necemu?

Honza 'Hamster' Křeček
07. října 2019, 12:32
1
Land Rover Defender: Nová doba

Byli, auto jsme viděli. Byl to předprodukční kus a byla jen statická ukázka, takže zpracování zatím hodnotit nelze.
Je pravda, že vevnitř jsou hodně tvrdé plasty, ale působilo to bytelně sestavené a je tam i pár vyloženě hezkých detailů. Co mě ale spíše než plasty prašlio do očí - o kolik působí (a i je) nový Defík menší než ten starý. Namísto dvou lavic pro čtyři mariňáky má teď dlouhá verze v kurfu dvojici prakticky nepoužitelných sedadel (ani dětem se tam nebude líbit).
Ale zase - jak moc je to podstatné? Kdo v tom autě bude vozit 7 lidí? Mně se asi víc líbí, jak je, protože čím kompaktnější offroad je, tím lépe v terénu funguje. Pro velké rodiny je tu Disco..
-
Komentář upraven 7. 10. 2019, 12:35:34

Honza 'Hamster' Křeček
01. září 2019, 12:58
0
Lancia Lybra: Přehlížená, ale schopná

Minimalne o jednom bych vedel. O tom svem.. :-)
-
Komentář upraven 1. 9. 2019, 12:58:47

Honza 'Hamster' Křeček
05. července 2019, 19:10
11
Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2019, 22:39
3
Představuje se nový, úplně jiný Ford Puma. A my se (ne)těšíme už teď.

Jj, Lotus by měl být Lotus a ne Toyota, Audi RS2 má být Audi a ne Porsche, Lancia Thema nemá být Ferrari a když jsme u toho, tak Yamaha taky pod kapotou Fordu nemá co dělat, ne? :-)
Sme se do toho mám pocit nějak zamotali... :-D
-
Komentář upraven 30. 6. 2019, 22:41:15

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2019, 19:32
0
Představuje se nový, úplně jiný Ford Puma. A my se (ne)těšíme už teď.

Zas tolik příkladů mě nenapadá, vím o Eclipse (to má být mizerné fwd kupé a ne crossover) a právě Pumě.
Ještě nějaký příklad?

Honza 'Hamster' Křeček
17. června 2019, 13:54
1
Okruhové ježdění: Poučení z krizového vývoje

Přátelé, jak to tady čtu, nedá mi to, abych nezareagoval.

Ono je hezké si udělat od stolu kalkulaci, ale potom se nám to rozchází s realitou. Třeba cena x100 a je to - easy. Ale sto lidí? Sto aut na okruhu? To jako vážně? Tolik jich nepřijede a i kdyby přijeli, nemáme je kam dát.

A potom termíny - Krab a jeho kolega vám tu napíší, jak to není žádný problém, ale už zapomene zmínit detail, že se baví o všedním dni, ne o víkendu. Trochu podstatný detail....

Takže přátelé, ono to není tak jednoduché. Den na okruhu není úplně levná záležitost a je s tím spojená řada rizik a spousta práce. Může se stát cokoli, může být špatné počasí, může dojít k poškození okruhu, k vážnější nehodě etc. My jsme ochotni tahle rizika na sebe vzít, jsme ochotni připravit pro vás Track Day, ale zas jen do určité míry.
-
Komentář upraven 17. 6. 2019, 13:55:01

Honza 'Hamster' Křeček
11. června 2019, 22:23
0
Hyundai Tucson 48V: Tak trochu hybrid, tak trochu dostupné SUV

My uz Tucson testovali, dokonce mam pocit, ze se stejnym motorem, jen bez te hybridni nadstavby. Takze jsem nechtel opakovat, co uz bylo napsano. Jezdi to jako dokonale prumerne SUV, koliba se to, na nejake sportovani to neni, ale je to relativne pohodlne a kdyby slo do tuheho, tak se to na silnici udrzi, ackoli to u toho bude prskat... Takze nic, o cem budeme psat domu, ale spatne to rozhodne neni...

Honza 'Hamster' Křeček
09. června 2019, 11:38
1
Ford Tourneo Custom: Vysoká očekávání

Nebo že než bychom ušpinili půjčenou dodávku, raději ti zničíme Mazdu... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
26. května 2019, 09:10
0
Fiat Downtown: Futuristický veterán

Pravdepodobnost, ze te rozdrti kamion v hustem mestskem provozu, neni velka. Ve mestech byvaji nehody vetsinou jen tukance bez vaznych nasledku, zranit se nebo dokonce zabit v patnactikonovem elektromobilu v centru Rima uz chce hodne vynalezavosti....

Honza 'Hamster' Křeček
04. května 2019, 17:07
0
Lev se vrací na trůn!

Ano, zatim je maximum tusim 225 koni, coz mi nepripada zas tak tragicke. 2020 by mela prijit vrcholna verze, koncept v Zeneve, ktery naznacoval, o co asi pujde, mel pod kapotou hybridni pohon a celkem 400 koni - to uz snad bude stacit vsem... :-)
-
Komentář upraven 4. 5. 2019, 17:08:22

Honza 'Hamster' Křeček
26. dubna 2019, 14:25
2
Top 4: Ve stínu legendy

Má motor uprostřed, není to kyvadlo. A je levnější.

Honza 'Hamster' Křeček
25. března 2019, 16:11
0
BMW X4M40d: Dobrý sluha, dobrý pán

Krab: Nic takového tam nevidím, je to kvalitně napsaný test a protože s X4 mám své zkušenosti, musím dát Adamovi ve všem za pravdu. Jestli máš nějaké mrzení, nevybíjej si ho na Adamovi. Holt to asi umí líp... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
25. března 2019, 14:26
0
BMW X4M40d: Dobrý sluha, dobrý pán

Ano Krabe, není to snadný správně hodnotit to které auto, kor když se jedná o drahý luxusní vůz, kde už skutečně rozhoduje jemné naladění a vzájemné provázání úplně všeho. Vyžaduje to znalosti, zkušenosti a schopnost přenést své myšlenky do psané formy. Proto jsme rádi, že v redakci Adama máme. Adam ta auta zná a dokáže je objektivně posoudit místo toho, aby slintal nad každou plaketkou limitované edice čehokoli nebo nadšeně vrtěl ocáskem před každou litrovou Octavií, kterou mu někdo milostivě půjčí.

Honza 'Hamster' Křeček
24. března 2019, 12:47
0
Mazda Autozam AZ-1: Mé nejmilejší těžítko

Pokud vím, tak jen minimum, třeba Mitsubishi i-MiEV a jeho sourozenci od Peugeotu a Citroenu. Ale bez nějakého úspěchu, nepočítáme-li Smart, který měl i svou verzi Smart K homologovanou pro Japonsko jako kei car.
Ono zcela upřímně - kdyby se to tu prodávalo, nikdo by to nechtěl.

Honza 'Hamster' Křeček
23. března 2019, 11:59
1
Volvo pokračuje v tažení proti smutkům

Kdo na to dneska má, ten si koupí SUV. Proč? Stačí se zeptat, odpověď je vždy stejná. Protože lidé mají pocit, že to auto je obrovské a tedy bezpečné. Horší jízdní vlastnosti, horší ekonomika provozu, menší vnitřní prostor, vyšší cena - to všechno jde stranou. Lidé chtějí bezpečné auto pro svou rodinu. Fajn, proč jim ho nevyrobit? Žádná automobilka si nemůže dovolit vyrábět něco, co lidé nechtějí. A když jiné výrobci vyrábí ultimativně sportovní auta, která my, fandové do aut, máme tak rádi, proč by jiní výrobci nemohli stavět ultimativní terénní auta nebo ultimativně komfortní auta. Nebo třeba ultimativně bezpečná auta?

Když se něco rozhoduje na úrovni parlamentů, je to ošemetná věc - je to závazné, platí to pro všechny a často je na pozadí politický kalkul - zavřít pusu malé zájmové skupině, která ale umí křičet tak nahlas, že je lepší jí vyhovět. Proto bych nerad, aby za nás parlament (a je jedno, jestli národní nebo evropský, můžeme si o tom evropském myslet cokoli, ale náš národní není lepší, jen ty křiklouny máme blíž a tak nám to možná ani nepřijde, bo jsme sami ovlivnění) rozhodoval víc, než je skutečně potřeba.

Když tu Volvo uvolní své patenty a začne samo od sebe stavět bezpečnější auta, je to důvod, ke zpřísňování legislativy, Asi ne, že? A naopak, když tu skupina petrolheadů bude hýkat, jak jim nemožnost jezdit 250 km/h, psát esemesky, pít za volantem a nepoutat se bezpečnostními pásy bere svobodu, skoro to vypadá, že tu máme problém a asi je na čase ho řešit. I legislativně. On ten problém sice reálně není, protože nikdo z nás si tam někde uvnitř hlavy nemyslí, že je ok řídit pod vlivem nebo čučet do mobilu, ale z té rétoriky to vyznívá opačně a nejsem daleko od pravdy, že se toho nějaký aktivista rychle chytí. A následky si přičtěme sami, když jsme si vyrobili problém, který není. Protože on není problém řídit střízlivý a věnovat se plně řízení, že ne?

Takže jestli můžu poprosit, nechte Volvo stavět ultimativně bezpečná auta. Trh pro ně tu očividně je a i já bych si takové auto na dlouhé pracovní štreky rád pořídil. Je to odpovědnost automobilky vůči jejím zákazníkům. Jestli takové auto nechcete, nekupujte ho, nikdo vám ho nenutí. Ale křičte dál o právech jezdit jako voli jako nesvéprávní sobci a bude na vás jako na nesvéprávné pohlíženo. A potom už vás skutečně nikdo nenechá auto řídit a skončíme v automatických přepravních kapslích.

Honza 'Hamster' Křeček
09. března 2019, 17:50
0
Volvem už jen 180 km/h

Takže auto jedoucí v Německu v levým pruhu jen 180 km/h je vlastně nebezpečný?
Krabe, vždyť si tam jel litrovou Octavií, o čem to tady proboha mluvíš? :-D
-
Komentář upraven 9. 3. 2019, 18:13:56

Honza 'Hamster' Křeček
09. března 2019, 09:57
0
Volvo V60 CC D4: O úroveň výš

Ta cena není přehnaná, Audi A4 Allroad (což je jediný přímý konkurent, který mě aktuálně napadá) začíná o víc než 100.000,- výš a to nemluvím o příplatkové politice Audi, která to klidně vyžene až úplně mimo realitu..

Honza 'Hamster' Křeček
08. března 2019, 15:30
0
Volvo V60 CC D4: O úroveň výš

Něco na tom bude, pokud auto nemá vysoko položené těžiště, je přirozeně stabilnější a tedy i jeho podvozek může být měkčí.

Honza 'Hamster' Křeček
06. března 2019, 19:13
2
Volvem už jen 180 km/h

Já tě nechci děsit, ale pořád je to jen špička ledovce. Dnešní auto nejen pípne, když vyhodnotí únavu řidiče, ono pípá i když se na parkovišti blížíš k překážce! Nebo třeba když mu dochází palivo. Výrobci z nás dělaj úplně nesvéprávné pitomce.

Honza 'Hamster' Křeček
06. března 2019, 16:53
-1
Volvem už jen 180 km/h

Raspby: A teď si představ, že je to ještě horší. Ti "odborníci" od stolu ti diktují nejen nastavení omezovače. No vážně! U nového auta si nemůžeš určit vrtání ani kompresi, ten motor ti dodaj už hotovej tak, jak ho postavili oni, ti tam nahoře! A to je jenom začátek! Přikážou ti třeba, že auto má mít světla. A co hůř - oni ti přímo dodají ta světla, nemůžeš si zvolit tvar, barvu, nic! Skandální....

Honza 'Hamster' Křeček
06. března 2019, 16:44
0
Volvem už jen 180 km/h

Nejde ani tolik o dosah, jako o myšlení. Radary/kamery a kdovícoještě vidí daleko, ale nejsme ještě tak daleko, aby uměly vyhodnocovat. Pořád jsme na úrovni: vjdede přede mě - brzdím. Tohle asistenty zvládají a možná i lépe (spolehlivěji) než člověk. Problém nastává především ve vysokých rychlostech, třeba při těch 250 km/h. V tu chvíli už nestačí čekat, až tam to auto vjede, a potom brzdit, to už chce sledovat stylem: blíží se k náklaďáku - nezpomaluje - vjede mi tam. Teda reagovat na situaci, která teprve nastane. A na to by byla potřeba umělá inteligence.
A teď se dostáváme k jádru pudla. Když tam dáme asistenta a necháme ta auta jezdit 250, musíme počítat s tím, že řidič bude sledovat provoz a v případě potřeby zasáhne. A přitom víme, že když tam dáme adaptivní tempomat, řidiči prostě ten provoz sledovat nebudou. Určitě ne tak pečlivě. A nebo teda řekneme ok, prostě bereme na vědomí, že tyhle asistenční systémy řidičům snižují pozornost (a to je prostě fakt, tak to je), ale my stavíme Volvo, auto maximálně uživatelsky přívětivé až blbuvzdorné a asistenční systémy v něm teda rozhodně chceme v maximální možné míře - takže snížíme maximální rychlost na 180, kde víme, že to auto skutečně dokáže většinu případů vyřešit samo a nepozornost řidiče kompenzovat.

Kdyby se jednalo o jinou značku, chápal bych ty nářky, ale Volvo je auto, které by v ideálním případě mělo umět jezdit skutečně úplně samo.

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2019, 20:12
2
Volvem už jen 180 km/h

Obhajoba asi není úplně to správné slovo, je to můj názor. To je výhoda nezávislosti Autíčkáře, nemusíme se držet žádných doktrín či předepsaných názorů, neovlivňují nás inzerenti, můžeme o věcech přemýšlet po svém. A můj názor je takový, že v případě Volva je mnohem důležitější komfort a bezpečí než nějaký ryk osmiválce a maximálka 250 km/h, za tím si stojím. Dokážu si představit, že když Volvo nebude nuceno nastavovat všechny systémy tak, aby zvládaly všechny slibované manévry i v rychlostech výrazně nad 200 km/h, uvolní mu to ruce. Jak a jestli vůbec toho využije už je na vývojářích...
-
Komentář upraven 5. 3. 2019, 20:19:04

Honza 'Hamster' Křeček
22. února 2019, 13:25
2
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

Kei cars si zaslouží samostatný článek, ne? :-)

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz