načítám data...
Vyhledávat inzeráty

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 7.8 rok.
Poslední aktivitapřed 1.8 hod.
Příspěvků ve fóru109
Komentářů u článků1037
Pozitivních komentářů u článků288
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 15 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
předevčírem v 18:20
1
Report z Kafe&Káry Brno vol. 32

kdybyste náhodou znali toho co v Brně šéfuje semaforům, tak příště bysme ho mohli pozvat aby bylo trošku veselo. Mohli bysme ho třeba přivázat k těm zamřížovaným dveřím a šťouchat do něj klikou od heveru. Jak v tom městě může někdo denně jezdit? Já chyt snad všecky semafory na červenou. A na tý křížovatce tvaru H mezi Bystrcem a Komínem, jak je Unihobby, tam je zelená asi 3 sekundy.

PepaSFI
22. září 2021, 19:29
1
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

já akorát jednou hodil škodovku přes boudu, naštěstí bez zranění. S Fiatem, starou Pandou jsem jel asi 300 km se zaseknutou spojkou co nešla rozepnout. No ale protože umím s meziplynama, tak to celkem šlo. Člověk se pak na kruháky dívá trošku jinak, když nemusí zastavovat.
Malebná věc se mi stala s traktůrkem, takovou tou "frézou" jak s tím jezdil pan Hrušínský, jen ne tovární ale homemade. Zlobila brzda, jaksi se zakusovala, holt náprava z kdovíčeho, asi deluxe žebřiňák, v bubnech čelisti z jakési podivné hmoty pipomínající pytlovinu impregnovanou čímsi hnědým. Jedu takhle do lesa, z kopce si vyadím a poťukávám brzdu. Zavrzání, zadrnčení, frčíme dál. Zas na brzdu, drrrc prásk badabum, pedál spadl, vozejk jede bočmo, tlačím na ruční brzdu na pední kola na řídítkách a hledám kudy tudy jak z toho ven. Zastavím a obhlížím co se stalo. Ta brzda se kousla, náprava vleku se utrhla z mizerných svarů, naštěstí se utrhlo i lanko od pedálu takže to odbrzdilo a jelo dál. Náprava zůstala pod vozem, jen se posunula a vybočila. Moc nechybělo a měl bych z toho indiánský saně a kdybych byl rychlejší, tak třeba i kotrmelec do příkopu, asi 20 metrů hluboko. A příčina? To brzdový obložení. Mělo volný nejtky, při brzdění se hýbalo na paknách.

A asi nejvíc člověka svrbí úplný blbosti, když se někde blbě podíváte a rozštípete nárazník při popojíždění někde na dvorku, nebo jako já když jsem při zastávce na vychcání drcnul do zmrzlý hroudy na kraji pole.

PepaSFI
12. září 2021, 18:49
0
Barvy a auta, co patří k sobě

průjmová byla až na Mkách, nebo taky divnou červenou, ty starší měly normální hnědou, docela slušivou. Ale já ji mám spojenou s bílou, měli jsme dvě v rodině. Favorit byl v blátovité hnědé anebo lopuchová zelená.

PepaSFI
08. září 2021, 19:31
6
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

ty letadla sice automaticky přistávají ale ono je to trošku jinak. Přistálo by to na nějakém úplně neznámém letišti někde v zapadákově? Myslím že asi ne. Ono to má pozemní podporu a bavíme se o prostoru který je přesně určený, zaměřený a hlídaný ze všech myslitelných pohledů. A pořád je tam posádka která si nemůže číst noviny ale je furt ve střehu kdyby něco nevyšlo. Ale po těch autech chceme aby to řídilo v naprostým chaosu, což asi nikdy dost dobe nepůjde. Už jsem to tady kdysi psal, jde se na to úplně blbě. Mělo by se začít cestama. Umožnit částečně automatizovaný provoz na vybraných úsecích. Odzkoušet úseky kde to funguje a zanést to do navigačních systémů, plus nějaká podpora, přísun aktuálních dat o provozu a stavu vozovky. Prostě pojedeš po dálnici a auto řekne že tady může samo. Řekneš áno, auto potvrdí že dalších 120 km bude řídit. Pak řekne vole vem si volant, tady už to neumím, fakt nekecám, vem si to!

PepaSFI
07. září 2021, 19:14
5
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

Galveston: ano, každý normální člověk co pojede na kole radši pojede po cyklostezce mimo silnici. Háček je ovšem v tom že tento není cyklista, je to prostě normální člověk na kole. Pravý cyklista pojede zásadně po frekventované silnici, ikdyž ta cyklostezka vede souběžně asi 3 metry od silnice. Proč? Obvyklá odpověď zní, že by se musel vyhýbat rodinkám s dětičkama a jiným normálním člověkům na kole kteří ho, hustokrutýho cyklistu strašně zdržujou a obtěžujou. A tak jede po silnici a zdržuje a obtěžuje.

PepaSFI
05. září 2021, 11:04
0
Autoškoly dneška: Jde se i dobře svézt

asi jak kde a jak u koho ale já slyšel že na motorku to berou dost vážně. Oni ti instruktoři budou dost nadšenci, jinak by to asi ani nešlo dělat a motorkáři obecně mají dost problém s nehodovostí. Takže bych chápal, že se budou snažit do těch žáků dostat co nejvíc. Ǔčastníci brněnských kafí si jistě vzpomenou, když jsme se scházeli u ruiny stadionu Za Lužánkami, občas tam trénovali motorkoškoláci. Nastavěný kužely a žáčci se učili překlápět a dělat otočky a docela zostra.

PepaSFI
04. září 2021, 19:45
0
Fiat Panda: Never say no to Panda!

teď jsem si všiml jedné věci na budíkách té 100HP. Schválně, kde asi má Panda s klasickým FIRE motorem 1.2 červené pole otáčkoměru?

PepaSFI
04. září 2021, 19:34
0
Fiat Panda: Never say no to Panda!

tak prosté to není, 4x4 existuje ve třech provedeních. Základní je vlastně úplně stejná jako ty obyčejné, pozná se jen podle lehce vyššího podvozku a hlavně podle výfuku, který je kvůli zadní nápravě uložený napříč pod zadním nárazníkem. Climbing, ten mám já, je vlastně taky skoro stejný, jen přibyly plastové doplňky, lemy blatníků a nějaké to zdobení na nárazníkách. A třetí byl Cross, oplastovaný vehementně a dokonce měl jiná světla vpředu i vzadu.
Jo, kufr je prťavý, kočárek asi bude problém ale na běžné užívání stačí, díky bednovitosti zadku je dobře přístupný a zaplnitelný. A ta středová konzole, na to když si zvykneš, tak zjistíš že bez toho nemůžeš být. Sedneš do jiného a noha ti furt někam uhýbá.

PepaSFI
24. srpna 2021, 18:11
11
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

úžasný je jak je některým jasný co bude za 15 nebo 20 let. Popravdě já doufám že se projeví nějaká samoregulační schopnost planety, potažmo naší civilizace, protože pokud to takhle půjde dál, tak máme o zábavu postaráno. No zkuste se v myšlenkách vrátit někam pár let zpátky, třeba 10 let je to jen chvilka. A představte si že duševně narušená holka přijde na zasedání největších hlavounů světa, seřve je jak malýho psa na dvorku a oni ji nedají ani zavřít do blázince ani vyvést ochrankou, oni jí freneticky tleskají. Že ji někdo svezl přes oceán hitech jachtou v ceně slušně vybavený vesnice aby nemusela letět fuj letadlem, to už je jen drobnost. Sportovci už si ped utkáním nepodávají ruce, oni musí kleknout a omluvit se za něco co nikdy neudělali někomu koho vůbec nikdy nepotkali. Jak ne, tak smůla, jdeš od válu. Né to je pitomost, to je z nějakýho divnýho filmu.

Jo a doporučuju si zjistit kolik stojí dobíjení elektromobilu. Tím myslím normálně za peníze, ne že to má někdo zadarmo v práci jako benefit nebo že si za dotace, tedy za peníze jiných postavím elektrárnu.

PepaSFI
23. srpna 2021, 19:27
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

já nemám rád tohle srovnávání, ono to totiž nejde srovnat. Navíc těžba a zpracování ropy má za sebou století vývoje. A taky se po tom dost jde, už spousty let znamená každá havárie s únikem ropy veliký průser. K lithiu se vytvořil postoj přesně opačný, lithium nám pro naše šťastné děti přinesl duhový jednorožec v růžovém batůžku a kdo si dovolí něco říct o otrávené krajině, ten je zpátečník, fašista a ruský agent. A svět je báječný béžový růžový....

PepaSFI
22. srpna 2021, 13:02
1
Čím se vám auta vryjí do paměti?

Škoda 1000MB-jak jsem stál mezi sedadlama na tunelu abych dobře viděl a malej brácha byl v korbičce kočárku na sklopeným sedadle, napůl zastrčený v tom zadním kufru za sedadlama. To už dnes žádný dítě nezažije.
Š 105 řřízení a podvozek, napadá mě Landův text "ve vratký bárce mě unáší proud, sám sebe se ptám kam jsem vlastně chtěl plout"
Trabant- divnej smrad toho plastu, reakce na plyn, to umí jen dvoutakt rindindindiheeeeennnndrdrdrvrrrňnnndadadammmm.
Stará Panda- šokující svým nevybavením, zjištěním že cokoliv tam chybí, vlastně nechybí. Vlastně i ty sedadla o dvě kategorie horší než v Trabantu byly vlastně fajn.
Panda II- to je taky mimo kategorie. Není to ani hezký ani pohodlný, rychlý už vůbec ne ale celý to jakýmsi šíleným způsobem funguje. Všecko tam překáží, lokty, kolena a přitom je všecko přesně tam kde to chcete mít.
Citroen C3, ten starý má brácha, to je pravý opak. V tom je všecko divně a je to přesně tam kde to nechcete mít.
Octavia a vlastně většina škodovek- vlastně nic. To je jak plot u fabriky. Chodíte kolem, je to šedivý, stojí to tam a dělá to svou práci. Jakou? No éééé na co že se to ptáte? Jo jaký to je, no je to. Takže se to vrylo spíš údivem nad tím, proč je kolem toho taková sláva.

PepaSFI
16. srpna 2021, 14:59
0
O motoristech dnešních i budoucích

no však já taky nikde netvrdím že spalovák je jednoduchý. Není, nikdy nebyl a celkem se to nijak nezastírá. I ten motor z Trabanta co má asi 5 pohyblivých dílů je dost věda, obecně platí že postavit dvoutakt aby dobře fungoval je magie a duchařina.

To elektrojehovisti hlásají jak je EV jednoduchý, což je samozřejmě pitomost pro blbečky co se na to podívají, hele tady je nějaká šiška a z ní lezou hřídelky a pod autem je škatule a z ní lezou káblíky. Samozejmě na vobrázku, v reálu ne protože ikdyby chtěl, nic z toho stejně není vidět.

PepaSFI
15. srpna 2021, 09:55
0
O motoristech dnešních i budoucích

no to je taky oblíbená elektro propaganda. EV je jednoduchá konstrukce leda na obrázku, asi jako atomová elektrárna, nebo bomba, vyber dle libosti. Jo, motor je asi ze tří dílů a ty jsou složený z kolika? Baterie, to jsou stovky i tisíce článků, pospojovaných do bloků s elektronikou která to všecko sleduje, hlídá stav nabití, kapacitu, teplotu a kdovíco ještě. K tomu systém chlazení, viz blog o PHEV Volvu. Pak tady máme ovládání. Regulační obvody co pouští proud z baterky do motoru podle toho jak řidič či počítač zavelí. Tečou tam proudy který řídit není úplně sranda. Nabíjení, to taky není hračka, ať už jde o palubní nabíječ ze sítě nebo stejnosměrné rychlonabíjení. A na závěr to korunuje sada počítačů co to celé drží při životě, umožňují nám to nějak rozumně používat a přidávají nějaké ty "nepostradatelnosti" které nás přesvědčí že to fakt stojí za to, vyklopit za to ty děsný prachy. Eště pořád je to jednoduchá konstrukce?

A že to má zrychlení? A co jako s tím? Dyť většina lidí využívá tak desetinu možností svého auta. Stačí se jít podívat na nejbližší křižovatku.

PepaSFI
14. srpna 2021, 18:20
4
O motoristech dnešních i budoucích

já vidím jen jeden rozdíl, totiž když mi meteorologie udělá špatnou předpověď, tak mi naprší do sena nebo do rozebraný střechy nebo mi zkazí výlet. A já můžu jít, vynadat meteorologovi, jeden je mým dlouholetým kamarádem, oni si to všecko zanesou do systémů a příště, za hodinu, zítra, za měsíc, pracují s opravenými údaji a je naděje, že to bude furt lepší. Zatímco klimatologie mi řekne že se bude něco dít za 50 let, ekojehovista mi nařídí že mám přestat chodit do práce protože průmysl je fuj, netopit, nejezdit, radši ani nežít a svět pak bude báječný béžový růžový. A jestli to vyšlo nebo ne, se už nedozvím protože citelné, tedy nevylhané výsledky se dozvíme tak za 20 let jestli vůbec někdy a to už jaksi těžko půjde někomu vynadat, to už budu mít nejspíš úplně jiný starosti, nejspíš už žádný. Tím spíš že ona si ta planeta a přilehlý vesmír nejspíš žije vlastním životem a myslet si že jsme dost borci abysme do toho mohli šťouchat, ať už kterýmkoliv směrem, je vrchol nabubřelosti a arogance. Příroda už zatočila s jinšíma kouskama.

PepaSFI
14. srpna 2021, 14:01
3
O motoristech dnešních i budoucích

jenže ono to není míchání předpovědi počasí s klimatem, tohle je zas taková oblíbená shazovačka od ekofanatiků. Ono je to jen takové lidové srovnání. Počasí umíme celekm detailně sledovat, doslova každou minutu máme k dispozici spousty údajů mnoha parametrů. krmíme tím nejvýkonnější počítače a ty nám z těch tisíců proměnných vymodelují jakýsi předpoklad na pár hodin dopředu. na dny už je to horší a na týdny už je to spíš generování náhodných čísel. Anajednou nám tady někdo tvrdí že dokáže pedpovědět pro celou planetu, na desítky i stovky let dopředu, co se stane když během několika let nezměníme.....dosaď cokoliv se hodí.
Trošku mi to připomíná, dávno tomu, Prognostický ústav co na konci 80. let predikoval zářné zítřky socialistického zřízení, přesto že všichni věděli jak to jde do sraček ale nikdo to nesměl říct. No a pak všichni prognostici , no však víte kde jsou.

PepaSFI
14. srpna 2021, 10:47
2
O motoristech dnešních i budoucích

tak pokud budu mít dost na investice, tak si taky můžu najmout auto i s řidičem a bude mi úplně fuk jestli to jezdí na ropu, uhlí co přišlo po drátech nebo na strakatý koťátka.
Reálně, tedy prakticky, se na FV jezdit nedá pokud si k tomu nepostavíš ještě baterii o značné mocnosti nebo nebudeš mít dvě auta na střídání. Anebo budeš dělat jakoby nic a tu skvělou růžovou a duhovou energii budeš handlovat dle potřeby za tu černou uhelnou. Což je asi nejreálnější stav který teda není moc ekohomobio ale aspoň bysme si to mohli přiznat.

PepaSFI
27. července 2021, 19:44
1
Zetor Forterra HSX140: Úvod do světa agronomie

no to právě kombajny jsou v pohodě. Ony sice nejdou předjet a potkávají se taky blbě, což jde vyřešit nějakým místním průjezdem autobusovou zastávkou nebo místní komunikací. Ale zas jich tak moc nejezdí a jedou obvykle někam, takže předjedeš tři a máš pokoj. Horší jsou traktory co někam pendlujou s přívěsama, ty potkáš tam zpátky, furt dlouho do noci. Krmiváře, sračkomety, sběrače slámy, všecko vozy obludných rozměrů, které vůbec nejdou předjet. A taky obludných hmotností. Všichni mají plno keců o přetížených kamionech ale vážil někdy nějakej policajt třínápravový krmivák nacpaný nasečenou travinou nebo sračkomet hovnocuc? Ani náhodou. Ty monstra mají dvojí tonáž. Jedna je ta papírová na silnice, aby se to vešlo do předpisů. Druhá je konstrukční, mimo silnice. Myslíte že to někdo těma sračkama plní o třetinu míň aby splnil předpisy? Když se to pak má potkat na úzký okresce s autobusem nebo s druhým kolegou, tak to samozřejmě rozjezdí krajnice. A moc príma je jak ty třínápravové podvozky jedou zatáčkama a křižovatkama. To kolikrát lítají kusy asfaltu na všechny strany. To nejsou vyjetý koleje, to jsou brázdy.

PepaSFI
25. července 2021, 14:17
1
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4: Sportovní mimikry

jó to je prastará záležitost, to se řešilo hned na začátku jednoho známého filmu.

PepaSFI
11. července 2021, 19:21
0
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

originál to asi nikdo nemá ale offroadisti mívají v nárazníkách univerzální díru do který jde dát něco, třeba i naviják nebo radlice nebo nosič něčeho. Tak by nebyl problém si dopředu dát tažný a přívěs strkat. S traktorem a dvounápravovým vlekem kolikrát nutnost. Teda jak kdo, já si vždycky poradil rozpojením brzdového pedálu.

PepaSFI
11. července 2021, 09:24
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

ten článek je zajímavý hlavně v jedné věci. V tom že kromě obvyklého elektromobilího masochismu, nevím kam dojedu,nevím kde natankuju, odhaluje drobné záludnosti o kterých se nějak nemluví. Já asi nejsem dost pokrokovej ale kdybych nevěděl jak moc mi to bude brzdit, považoval bych to za cosi velmi nezdravého. Obzvlášť u poměrně těžkého auta. Ve spojení s českým kultem bezpečné vzdálenosti, neboli vzdálenost taková aby se přede mne nevešel bezpečně ani moped napříč, můžem ještě čekat zajímavé časy.

A moc se mi líbí ty vobštrukce s nabíjením. Dnes, kdy mávnutím kartou zaplatím i kafe z automatu nebo u parkovacího náhrobečku, nakrmení auta vyžaduje čipy, aplikace, něco funguje tuhle, něco tamhle a abysme se nenudili, něco nefunguje nikde. Mě nasírají i ty karty v obchodech. Jdu si koupit čtyři housky a smrdutýho sejra a první co uslyším "a kartičku máteeee?" Nemám! Seru vám na kartičku!

PepaSFI
30. června 2021, 19:48
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

tou menší fabrikou jsem samozřejmě nemyslel nějakou kolbenku s hutí a válcovnou. Ale nějaká ta kovovýroba s pár soustruhama a vrtačkama se do těch 150kW klidně vejde.
Na motor jsem se samozřejmě zapomněl podívat. Je to standardní, uzavřená konstrukce, chlazení žebrama venku. Ale ten větraný, ten tady mám taky, je na vozejčku a má řemenici na plochý řemen. A když už jsme u těch poněkud offtopic elektrik, nejbizarnější věc co jsem viděl byla historická hasičská stříkačka. Já na to koukal, nějaká slabá hadice a on to hadrem opletený kabel a na konci neměl připojovací vidlici ale tři bambusové tyče s háčkama. Aby se nemusela hledat zásuvka, tak se to prostě pověsilo na dráty. Nádherný stroj, samá mosaz, kartáčový třífázový motor. A ti šílenci to sice s jiným kabelem, předváděli v činnosti, kolem stál dav lidí v loužích vody.

PepaSFI
30. června 2021, 15:01
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

ten motor je značky Škoda, až půjdu ven, zkusím se podívat co má na štítku, mám pocit že 10 koní a otec ho před víc než 50 lety koupil ze zrušeného mlýna. A hlavně je mnohem větší než cokoliv co lidi tak běžně doma mívají. A za provozu, při běžném řezání si podle elektroměru bral tak kolem 3kWh.
Já ty elektrojehovisty hejtuju jen trošku, oni obvykle nechápou základní pojmy a někdy je to sranda. Ale těch 100kW, nebo oni dnes už běžně mluví i o 150kW nabíjení, dyť to je menší fabrika! A určitě se dočkáme i toho až někomu zahoří prodlužovák z kauflandu nebo nějaká práchnivá sklepní zásuvka na šedesátiletým hliníku.

PepaSFI
29. června 2021, 19:57
5
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

to už je vyřešený, to nabíjení bude inteligentní a bude fungovat obousměrně. Prostě když se jich bude nabíjet moc a přenosová síť to nebude stíhat, půjčí si energii od těch co už mají nabito. Takže ve výsledku budou mít všichni prd a to se vyplatí.

Já teda nevím jak moc je mezi propagátorama elektrovehiklů nějaká vzdělanost a praxe v elektrikařině, tipuju že téměř nulová, možná je to profesionální deformace, asi jsem už viděl hodně vypálených zásuvek, tím chci říct, 100kW není žádná sranda. Ono to není ani těch pár kW co se dá tahat přes sklepní zásuvku. Většina lidí považuje 7kW motor co mám na dvoře v cirkulárce za strašný monstrum a elektromobilisti si žonglujou megawattama jakoby nic. Blbý je že ten cirkus nakonec zaplatíme všichni, nejen ti co se vezou.

PepaSFI
18. června 2021, 19:47
0
13 minut někdy nestačí

ono to nejspíš po spoustě tahanic dopadne tak že oba dostanou nějakou spoluvinu, ovšem to veřejné mínění, tam je jasno. Ona je ta chudinka které všichni nešli z cesty když měla naspěch. Jenže ona ta přednost, to není že se v okruhu sedmi kilometrů nesmí pohnout ani myš když jedu. Přednost je, počínat si tak aby účastník provozu jež má přednost nemusel náhle měnit směr nebo rychlost jízdy. Takže pokud dojedu ke křižovatce do které už vyčuhuje náklaďák, neznamená to že ho budu taranovat vlastní hlavou ale lehce uberu a nechám ho dokončit průjezd. Jenže pokud budu tupec, přiřítím se tam a v lepším případě oba zadupnem brzdy, budem stát jak vocasi a dělat na sebe blbý ksichty. V horším případě bude rána. Pokud dáma nestihla ubrat a dokázala narazit tam kde je stanovená velmi nízká rychlost, něco je špatně. Policajti si to holt zjednodušili. Ovšem kdyby šlo o motorkáře, nejspíš by bylo jasno. Kvůli jeho nepřiměřené rychlosti, nemohl řidič zareagovat a dát přednost.

PepaSFI
17. června 2021, 19:53
1
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

to držení volantu, já používám výraz "zkažená jitrnice"

PepaSFI
17. června 2021, 19:48
7
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

to už jsme tady kdysi probírali. Jo ono by bylo fajn kdyby se začátečníci naučili.....dosaď cokoliv. Jenže, mělo by to smýkání po polygonu nějaký efekt u nováčka co je rád že ví na co se šlape tam dole? Dokud nemá zažité základy, nějaké trénování limitů je nesmysl. Ale to brzdění by mělo patřit k základům, samozřejmě spolu s dodržením vzdálenosti.
A taky ty limity, kde jsou? Každé auto to má jinak a stačí jinak zatížit, dát do kufru nákup, nedofouknout gumy, nebo nějaká nerovnost kterou se povede dobře trefit v zatáčce a všecko může být úplně jinak. Tyhle věci se učí dlouhou praxí a když je někdo ignorant, nenaděláš nic. Pro spoustu lidí je auto nutným zlem které potřebují pro přesun z A do B. Udělat řidičák a konec. A ty auta tomu napomáhají. Proč se učit zvládat smyk? Dyť to má ESP. Proč se věnovat řízení? Ono to jede skoro samo a lecos by jelo úplně samo, ježe se musí trošku držet volant páč to začne vřískat. Schválně, zkuste si udělat průzkum ve svém okolí, v rodině, v práci, jestli by někdo nechtěl v neděli odpoledne přijet někam na opuštěné parkoviště nebo polní letiště a zkusil si třeba to brzdění. Nula to bude. Ani ti co mají u piva plnou hubu keců co by se mělo a nemělo a jak je na silnicích nebezpečno.

PepaSFI
13. června 2021, 10:52
-1
13 minut někdy nestačí

ono to má bohužel ještě tu druhou variantu. Normální slušný člověk není dost hovado na to aby blba chladnokrevně převálcoval, ikdyž by to zasloužil. Bude se snažit střetu zabránit za každou cenu a to obvykle nedopadne dobře. Při střetu má kamion jasně navrch, jenže když se dostane do nekontrolovatelné situace, souprava jde do smyku, neboli udělá jedničku, nebo taky kudlu, vypadne ze silnice, položí se, tak to v té kabině je moc, moc zlý.

PepaSFI
11. června 2021, 19:23
3
13 minut někdy nestačí

viděl jsem z toho filmu asi poslední třetinu, vlastně dva případy a zapůsobily na mě dost rozporně. Jeden byl jasný, ten co "jel trošku rychleji, asi 160" a když před ním zastavilo auto na odbočení, tak to trošku nevyšlo. Ale ten druhý, ten co jel s partou v noci, vlastně ani ne rychle a když ho protijedoucí auto oslnilo, tak to nezvládl. Možná kdyby jel o trošku pomaleji, kdyby byl trošku zkušenější... jak říkal Švejk, kdyby, to jsou chyby. Ale udělat z něj vraha? S trestem na tvrdo? Soud nepřipustil že ho oslnilo auto s neschválenýma světlama, to by bylo asi moc složitý a hlavně neměl dost smutný obličej. Prostě mladej blbec, tak ho v tom vymácháme a máme splníno, přísnost musí bejt!

Už tady bylo napsáno hodně o nevěnování se řízení a dalších problémech. Já bych to shrnul do toho, že lidi mají nepřekročitelnou hranici světa na špičce svého nosu. Nejsou schopni uvažovat dvě sekundy dopředu, naplánovat si předjíždění, načasovat si kruhák, vyřešit přednost v předstihu a ne až zůstanu zašprajclej v křižovatce. Většina lidí nejsou řidiči, jen jakousi shodou nepříznivých okolností se octli za volantem. Ne, nejsem žádný super jezdec, jezdím sice strašně dlouho ale poměrně málo a vůbec nejsem soutěživý. Spíš líný a jak známo, lenost je matkou pokroku. A tak, než někoho dohnat a předehnat, řeším aby se mi dobře jelo. Jako třeba dnes. Jedu z Třebíče směr VM, do kopce po tom "obchvatu" a vidím že se tam šine bagr obtížnou rychlostí. Tak z křižovatky zrychluju postupně, aby mi to vyšlo k další křižovatce kde jsem odbočoval a nemusel se táhnout za bagrovadlem. No a na tom třičtvrtěkilometru mě předjely asi 4 auta, myškama páč byl provoz proti a všichni pospolu se sešli u toho žlutého nápisu VOLVO co měl ten blátivý stroj na zadku aby ho mohli při rychlosti 20 kmh hezky pozorovat. No a já poklidnou městskou čtyřicítkou dojel až ke křižovatce a odbočil k Penny bez zpomalení. A kdyby se přede mně nenacpali ti stíhači bagru, mohl jsem jet možná i padesátkou a oni taky za mnou. Takhle jeli chvilku 60 a pak 20. A vo tom to je, vidět velikou žlutočernou vobludu, když ji ostatní nevidí.

PepaSFI
30. května 2021, 08:55
1
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

eště by to chtělo definovat co to je a co není jebka. Jo, někteří lidi to mají tak že co není Golf nebo Octa, to je jebka. A se socíkem to moc společného nemá, ony ty Una byly dost úspěšný i mimo východní blok. A to Uno turbo, narozdíl od těch lidovek, byla proradná, nespolehlivá mrcha, která v péči nadšence občas docela zajímavě fungovala ikdyž vlastně měla jen směšných cca 100 koní. Což je dnes málo i na nějakou nákupní tašku.

PepaSFI
20. května 2021, 18:56
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Stradu vídám jednu, jezdí někde tuším v Říčanech u Brna, jinak jsem ji nikdy neviděl. Zrovna tak velký korbič Fullback taky není moc vidět.

PepaSFI
20. května 2021, 18:51
4
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

to já bych nikdy nemoh jezdit na kole. A pokud jde o auta, dyť já jezdil Trabantem dávno před tím než to bylo kůl. Takže bych klidně snes i ten G, jen bych ho chtěl v matný šedozelený bundeswehr s plechovýma kolama páč nejsem majitel ruskýho ropovodu.
Co bych asi moc nechtěl je nějaký naftový kombík, Například starší Pasat nebo libovolná Škoda. To je zhmotněná nudná povinnost, služebák, přepravník povinností. MUSÍ mít velký kufr, MUSÍ se tam vejít táta máma děti pes, MUSÍ mít malou spotřebu, MUSÍ mít barvu co je tak hnusná že si ji všichni musí omlouvat tím že se nemusí mejt neboli padesát odstínů šedi, protože kdyby si vybrali nějakou barvu co je barevná, byla by to moc rebelie, MUSÍ MUSÍ MUSÍ......

PepaSFI
09. května 2021, 12:17
1
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

to blbý světlo v interieru je ovládaný přes řídící jednotku, takže se klidně může stát že to nespraví nikdo.

PepaSFI
08. května 2021, 17:50
1
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

ono to s tou elektrikou je u starších aut asi tak stejný, jen u těch italů se to nějak víc předhazuje. My vždycky přiznávali že řešíme vyhnilý konektory a podobný věci, no a pak to přiznávali i škodovkáři, akorát teda to co my měli na patnáctiletých Fiatech, to oni měli na dvouletých Roomsterech a Fabiích :-)

PepaSFI
08. května 2021, 17:42
5
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

a od pravěké Octavie se prahy pomačkají. Pod práh se smí dávat jen a pouze nouzový zvedák z výbavy, který má tvarovou patku aby dobře seděl. Dílenský se dává pod nosníky, jenže s tím se přece gumárníci nebudou zabývat a proto má 99% škodovek pomačkaný prahy. A nejen škodovek, často těm tupounům nedochází ani to, že když je ten práh oplastovaný, asi to fakt nepůjde za to zvedat. Ale to je podobný jako Kult pneumatického utahováku, jehož členové považují momentový klíč za dílo Satanovo a tím rachtáním toho hudrovadla se přivádějí do náboženské a možná i erotické extáze.

PepaSFI
07. května 2021, 19:13
6
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

potěšílo mě, že jsou i servisy kde vědí kam se dává dílenský zvedák. Když vidím kolik aut má pomačkané prahy od idiotů namachrovaných v pneuservisech, obě ruce u samý zadele bych jim urazil.


Ale k autu. Jak mnozí vědí, jezdím předchozí generací toho vozítka, v provedení kterému říkali 4x4 Climbing, čili více oplastované než běžný a méně než Cross, s klasickým motorem FIRE 1.2. Nedávno jsme to probírali na Autoforu s Pavprochem, co tak člověka vede k tomu aby s tím jezdil. On s tím jezdí taky a ikdyž by měl být zmlsaný z BMW, Pindici používá často a nehodlá se jí zbavovat. Ono to vlastně není ani rychlé, ani pohodlné, coby permanentní AWD se slabým motorem ani úsporné, jenže když to máte správně potrefený, vlastně to tak nějak funguje. Nemá to výkon? To neřeš, prostě na to šlápni. Nechtěl bys v tom jet delší cestu...a pak takhle v neděli odpoledne zjistíš že už v tom sedíš sedíš tři hodiny a to jsi jel původně jen nakoupit pár drobností, maniakálně se usmíváš a přemýšlíš jakou delší cestou jet domů. Zrychlení 0-100 je téměř kontinentální, jak kdysi řekl Jeremy Clarkson, ono to dřív topí než se rozjede na stovku. Jenže z křižovatek odjíždíte s ohromným náskokem, ono to hrozně baví, obzvlášť na sněhu a mokru, jak Panda zatne drápky a vyrazí a tak to děláte furt. Tam kde jiní sotva zaparkujou, tam se otočíte. Když to jinak nejde odjedete mezerou mezi popelnicema, přes obrubníky, rozbláceným staveništěm. Jednou jsem v lese dojel k závoře a zpátky se mi nechtělo, no tak jsem to projel mezi stromama. Ne, offroad to není ale takové ty každodenní drobnosti to prostě umí. Tahle generace to bude umět taky. Akorát bych ty poklice neviděl jako pozitivum. Nejspíš budou stát asi tolik co nějaký obyč litý kola a protože vyčnívají, snadno přijdou k úrazu. Předchozí generace měla litý disky co nevyčnívají a se správnáma gumama můžete klidně najet k obrubníku nebo do vyjetých kolejí a nic se nestane.
A ještě přidám dobovou reklamu s výstižným sloganem a krátké video co říká vše.



PepaSFI
26. dubna 2021, 15:02
0
Autíčkář se ptá: Jarní údržba

to není jen o mazacích schopnostech, v oleji je celá řada dalších funkcí, antikorozní přísady, proti karbonovým usazeninám, ochrana těsnění a kdoví co ještě. Ve starém oleji je to už částečně zdegradované, takže zimní uložení není nejlepší nápad. Kondenzovaná vlhkost co se neodpaří občasnou jízdou, korozivní zplodiny v oleji který už nemá patřičné vlastnosti, nic moc dobrýho.

PepaSFI
25. dubna 2021, 08:34
1
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

k tomu si dovolím citovat z knihy Umění jezdit od automobilového závodníka Zdenka Treybala: "Největším nebezpečím pro dopravu na silnici jsou CYKLISTÉ. Jsou na rozhraní mezi vozidly a chodci. neberou si bohužel příklad z dobrých vlastností obou těchto kategorií, ale soustřeďují často jen ty nejhorší. Nejsou vůbec školeni a jen málo z nich něco ví o dopravních předpisech vůbec, kromě snad toho, že se jezdí vpravo. Ale ani toto pravidloněkteří nedodržují v domění, že platí jen pro rychlá vozidla. Jsou většinou velmi družní, proto jezdí vedle sebe a jen velmi váhavě přerušují zábavu při objevení rychlého vozidla, které se snaží o předjetí. Jsou sice pomalí, ale velmi pohybliví. Protože jsou zřejmě povahy vrtkavé, nemůžeme nikdy usoudit , co učiní v příštím okamžiku. Při odbočení dávají znamení jen zřídka - zřejmě spoléhají že než někdo přijede, budou už pryč. V noci se zvlášť důrazně starají, aby nás nepřemohla ospalost. Spoléhají se zřejmě na to , že člověk s vadným zrakem nemůže dostat řidičský průkaz a proto jezdí většinou neosvětleni. Ani odrazová skla na zadním blatníku je příliš nezajímají, protože motorová vozidla mají mít podle předpisu dobrá světla a u motorových vozidle se přece výbava častěji kontroluje a pokutuje. Při míjení protijedoucího vozidla v noci, kdy oslněni musíme sjet až na okraj silnice, prožíváme nejhorší okamžiky zoufalé nejistoty - je tam cyklista nebo není? Každý nový motorista by si měl vštípit nesmazatelně do svého podvědomí heslo : POZOR NA CYKLISTY! A každý cyklista by si měl uvědomit, že i on bude možná jednou motoristou." toto napsal pan Treybal v roce 1956. Vlastně asi dříve, moje kniha je druhé vydání. Co se nám od té doby změnilo? Že nám přibyli odresovaní pseudosportovci, výletující rodinky s dětičkama na tyči, v prachožroutím vozejku či volně se hemžícíma a fanatické sekty svatých bojovníků.

PepaSFI
24. dubna 2021, 19:59
0
Autíčkář se ptá: Jarní údržba

já už toho Lunochoda vypucoval když bylo to první jaro.Už z toho nebylo vidět ven. A za tři dny byl zas jak prase.
Ale vnitřek je čistý. Jestli zítra bude přijatelně, nasadím letní kolečka a udělám obhlídku podvozku. Olej obvykle měním před zimou, jenže loni jsem najel tak málo že jsem to odložil na jaro. Podle chromatografu, teda kapky na papírku je to zatím v pohodě, ještě vydrží a stejně nemám olej koupený a jezdím celkem nikam. Ty kousky do práce, to je nic, klidně to ještě odložím.

PepaSFI
24. dubna 2021, 19:46
2
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

zrovna to je situace kdy je úplně jedno jestli povává nebo zvoní. Jak už jsem napsal jinde, je mi celkem fuk jestli jede po chodníku nebo v pěší zóně nebo jednosměrkou proti. Ale měl by si uvědomit že je v místech kde nemá co dělat a podle toho se chovat. Můžu já jet s autem na cyklostezku nebo chodník? Nemůžu. Když tam potřebuju z nějakého důvodu jet, napíklad abych se dostal do míst kam jiná cesta nevede, pojedu tak aby si nikdo ani nevšim že tam jedu a když už, tak zpomalím, zastavím, uhnu, chovám se maximálně ohleduplně a slušně protože co? Protože kurvadrát nejsem na svým hřišti. Když tam vlítnu stylem "bacha uhni, jede největší king" tak budu za největšího pičuse v kraji. A to by mi vadilo. Jim to nevadí. Někdy mám pocit že to dokonce mají za pozitivum. Není to třeba nějaká soutěž? Maxikurva roku nabo tak něco.

PepaSFI
24. dubna 2021, 18:09
0
BRDM: Ani auto ani loď

ještě existovala podobná a často asi zaměňovaná příšera, maďarský FÚG, v naší armádě označený OT-65. Vizuálně podobný stroj, podvozek stejné koncepce, i ty břišní plazící kolečka ale technika jiná.

PepaSFI
24. dubna 2021, 17:55
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

no a to je právě ten průser. Jak je něco doporučené volitelné nepovinné, kromě pár magorů uvědomělých se na to všichni kolektivně vykašlou. Teda přesněji, oni na to většinou kašlali i když to bylo povinné.
Ale z pohledu praktika, zvonek je k ničemu, dyť já ani nepamatuju jestli jsem vůbec někdy použil klakson. Radši situaci řeším, než abych vytruboval a doufal že někdo zareaguje. Blatníky, no je jistá možnost že si cyklista nachlístá do ksichtu bláto a nebude vidět na cestu a něco provede. Světla jen za snížené viditelnosti. To má trůbl už v základu. My motoroví musíme furt svítit aby bylo bezpečněji. Cyklist je asi nesmrtelný, že nemusí mít adekvátní formu zviditelnění. Svícení těma jejich bludičkama ve dne asi nebude to pravé ale třeba něco reflexního barevně výrazného, o velikosti větší než nepatrné by neškodilo. Odrazky na pedálech jsou povinné a taky opravdu účinné. Jenže je má málokdo a ti co mají pedály "když to včas nevycvaknu, nabiju si hubu obličejem přímo na ksicht" je nemají nikdy. Pak je tady další věc, nechce se mi ten zákon hledat ale o odrazkách je tam i požadovaná velikost a myslím i odrazivost. A taky že můžou být nahrazeny reflexními prvky na oděvu či obuvi. Bez dalších popisů, velikosti, odrazivosti či umístění. Takže když budu mít na fusekli reflexní šušeň velikosti 3x1mm, je to v pořádku.

PepaSFI
22. dubna 2021, 15:09
1
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

a to já klidně uhnu. Když je někdo debil, stejně s ním nic nenaděláš. Když ti škrtne o zrcátko a namlátí se, jsi v tom a nic ti nepomůže. Minimálně jako spoluviník a ikdyby ne, stejně máš na dlouho o zábavu postaráno s tahanicema po vyšetřování. Oni jsou někdy tak vylízaní že by se klidně pro svou svatou válku nechali zabít. No klidně, když po tom někdo touží, jeho věc. Ale já u toho být nemusím.

PepaSFI
22. dubna 2021, 15:00
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

já dokonce v jedný debatě narazil na případy co si obhajovali bránění v předjíždění, že jedou po prostředku aby si zjednali respekt. Co s tím chceš dělat? Zmlátit to nesmíš, srazit do škarpy taky ne, tak jen doufat že si ten debil někde vlastní blbostí rozmlátí lebku bez ůčasti někoho dalšího koho by dostal do neštěstí.

PepaSFI
21. dubna 2021, 19:38
9
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Kdyby ten předjížděný šlapálista byl trošku co k čemu, udělal by to co běžně dělají řidiči "obtížných" vozidel, uhnul by jak jen to jde a mávnul rukou "jeď, vím o tobě, nechci zdržovat, však se nějak porovnáme". jenže cyklisti obvykle jsou banda naprostých ignorantů a tragicky a totálně nesledují provoz.

Já obvykle trpím velkou tolerantností a předvídavostí, nemám problém s tím uhnout někomu. I tady jsem popisoval jak mávám na chodce z dálky aby bylo jasno že je opravdu pouštím, když vidím v zrcátku hordu motorkářů, výrazně uhnu, oni obvykle pozdraví nohou a všichni jsme v pohodě (mimochodem, motorkáři, nesviťte dálkovýma! Je to blbý, je to bezohledný a je to na prd. Nejste líp vidět, jen hnusně.) Ani ten cyklista mi nevadí když se chová čitelně. Nevadí mi když jede po přechodu ale nesmí tam přilítnout jak mastnej papír do průjezdu. Aťsi jede v pěší zóně nebo i po chodníku. Ale když pojede tak že před ním ostatní musí uskakovat, zasluhuje liskanců po hubě že nedopne helmu.

Popravdě, dost se toho předpisu bojím. Bojím se toho že to dopadne jak se vším "dobrem". Udělali "absolutní" přednost chodců. Hned se našli vymaštěnci co si mysleli že se tramvaj zastaví na fleku. A vono né.
Udělali cyklisty v jednosměrce, někde, podle značení. Hned si to všichni vyložili že furt a všude, někteří dokonce tak, že snad mají i přednost a nesmrtelnost. A to fakt nepřeháním, takový jsem potkal, na silnici i v debatách.
Takže čekám že si to pár pumpičkářů vysvětlí tak že mají silnici jen pro sebe, že můžou beztrestně blokovat provoz a budou prudit a škodit až jim dá někdo po hubě a bude vostuda. Anebo v horším případě, budou bránit svou blbost vlastním tělem, čili se vecpou někomu pod auto ve víře že jsou v právu a bude neštěstí.

PepaSFI
17. dubna 2021, 19:56
1
Kam zmizel design užitkových automobilů?

co by se tak dalo najít v našich krajích? Vždycky se mi líbila Tatra 111 a 138. její nástupce T148 už tolik ne, ta maska a sací předfiltry na blatnících to pokazily. A samozřejmě T813, ten design je přímo ikona brutální síly.
Pak Škoda 706 RT, hlavně starší s ozdobným knírem na masce. Ty novější a hlavně řada MT už jaksi zevšedněly. Autobus 706 RTO asi netřeba jmenovat.

PepaSFI
17. dubna 2021, 19:42
1
Kam zmizel design užitkových automobilů?

kdysi jsem dělal s chlapem co s tím jezdil, s cisternou. Prý to bylo jak na Lochnesce, ta odpružená kabina se nějak blbě potkávala s houpáním cisterny a někteří řidiči to nezvládali. Mořská nemoc na plný pecky.

PepaSFI
09. dubna 2021, 19:01
1
Dětství bez autíček

já zažil ještě busy RTO, dojížděli jsme do školy do střediskové obce, tam 7km a domů asi 20, protože "školák" jel trasu v jiném pořadí zastávek. Zažil jsem v tom výbuch zadní pneumatiky, na "čtyřce" tedy na sedadle přímo nad blatníkem. Podlaha se zvedla a dovnitř se vyvalil ohromný mrak prachu. Jo a vždycky mi vrtalo v hlavě, proč ten náš venkovský má čtyřdílné dveře, zatímco ty městské dvoudílné. Na školní výlety jsme jezdili RTO busem místního JZD, zájezdní provedení se lehce přibližovalo výbavě busu z filmu Florenc 13:30. A ve stejném stroji, ohavně zelené barvy, byla vestavěná mobilní zubní ordinace která nás obšťastňovala ve škole.
Pak nastoupily ŠL a po nich Karosy 700. Vlakem jsem jezdil až na internát, ta 810 se vždycky třásla jak kdyby to mělo nějakou zlou nemoc a můj pozdější kamarád železničář s tím zažil mnoho veselých chvil včetně upadlých dveří , přesněji utržených nadrozměrnou dámou, nebo požáru motoru.
Doma jsme měli Škodu 1000MB a když se v mladším věku i kilometráži než má můj současný, stále dobře vypadající vozík, rozložila, museli jsme kvůli rozestavěnému bydlení koupit rychle něco, došlo na š105 v základní výbavě. Což obnášelo ještě míň než v Trabantu, páč ten měl hřebenové řízení a nastavitelná opěradla. O kvalitách š105 se nebudu více rozepisovat, myslím že by se mi nemuselo udělat dobře a můj vztah k tomuto bastardu je zde dostatečně znám.

PepaSFI
05. dubna 2021, 11:16
1
Moje oblíbené easter eggy

v tom Renegade je toho víc, některé věci jsou už hodně známé, například cákanec bláta na otáčkoměru nebo kresby autíčka na různých místech nebo že design zadních lamp ná připomínat tvar kanystru který staré Jeepy vozily na zadku. Ale mě nejvíc pobavilo, že Renegade má brzdy z kreslenýho filmu. Dokáže brzdit tak že zadní kola se zvednou ze země. A ještě větší sranda je, jak se odborníci nemůžou shodnout na tom jestli je to dobře nebo špatně.

PepaSFI
01. dubna 2021, 18:54
1
Jak odblokovat čakry a konečně naplno žít

dej tam webkameru, třeba stvoříš nový hit internetu. Nebo ještě líp, dej želvičce go-pro na kapotu, to bude offroad video!

PepaSFI
01. dubna 2021, 18:52
2
Jak odblokovat čakry a konečně naplno žít

pozorování želvy jsem si dnes užil. Jeli jsme z nákupu, sice poněkud dejchavičným Citroenem C3, ale před námi jel Renault Kangoo. Klasický sedmdesátník, vzhledem k předsvátečnímu provozu bez šance na předjetí.
Aromaterapii jsem absolvoval před týdnem, jen místo aromalampy jsem vonné substance zahříval v udírně.

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2020 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz