načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Vavris

JménoTomáš Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 6.0 rok.
Poslední aktivitapřed 18.4 hod.
Příspěvků ve fóru488
Komentářů u článků842
Pozitivních komentářů u článků143
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Poslední blogy

Práce automobilového novináře je na hovno

28. srpna 2018, 09:55 41 komentářů

Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…

99 důvodů proč chtít Miatu

27. ledna 2019, 21:37 49 komentářů

Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!

Nová auta nebo stará auta? Všechna dokáží nasrat...

07. května 2019, 10:26 54 komentářů

Možná jste si za ty dva předchozí blogísky všimli, že tady budou vznikat jízlivé a nepříliš vážně myšlené věci. A do třetice to nebude jinačí…


Posledních 50 komentářů

Tomáš Vavrečka
06. prosince 2019, 13:04
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Jestli chcete vstup od člověka, kterému to vlastně může být jedno a je mu to jedno, tak podle mě by to mohlo být takhle:

- rozdělení kategorií na street legal/street non legal, případně mimo okruh: podvál nutný / pohyb po vlastní ose

a zároveň / nebo

- použití pneu s TW >240 a max. přípustné sériové šířce pro daný model vozu... Přece jen, pneumatiky umí sundat klidně 1-2 vteřiny na kolo a jsou snadno "detekovatelné".

a zároveň

- právo odkoupit auto redakcí za cenu 20.000 Kč. Sice tu bylo hodně napadáno, ale má to svůj účel. Opravdu pochybuji, že by někdo z redakce toužil odkoupit za 20 tyček FTO nebo baworské trosky. Toto pravidlo platí i u ideového příkladu LeMons, a má za účel eliminovat start aut, která očividně překračují rozpočet!
-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 13:06:12

Tomáš Vavrečka
24. listopadu 2019, 11:19
2
Ferrari F50: Mytický supersport

Vida, pro mě je DINO 308 úplně no go! Škaredá pixla ze sedmdesátek... Jen o chlup lepší než Mondial, takže stále špatně a nechápu, co je na tom pro někoho přitažlivé :D

Tomáš Vavrečka
23. listopadu 2019, 21:36
0
Tomáš Vavrečka
20. listopadu 2019, 09:26
2
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Řekl bych, že v textu je málo zdůrazněno, že kritika je zaměřena zejména na tuto konkrétní specifikaci. Opravdu mě těžko napadají důvody, proč si za 400 koupit tohoto mrzkého Dustera a nikoli prakticky v každém ohledu (snad vyjma prostornosti) lepší Vitaru.
-
Komentář upraven 20. 11. 2019, 09:27:04

Tomáš Vavrečka
08. listopadu 2019, 17:50
3
Tomáš Vavrečka
07. listopadu 2019, 08:33
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Trochu s křížkem po funuse, ale k tématu ošoupaný interiér, bych ještě dodal, že spoustu škody může napáchat "vliv žena". Na pár příkladech už jsem si mohl ověřit, jaká zvěrstva na materiálech a čalounění dokáže napáchat make-up (případů, kdy se někdo maluje v autě není málo), plné prsty prstýnků a extravagantní typy kalhot s všelikými trčícími kovovými pičovinami... :-) Auto s najetými 50 tkm pak klidně může vypadat jako zasloužilý bitevník po 20 letech...

Tomáš Vavrečka
23. října 2019, 18:20
0
Tomáš Vavrečka
17. října 2019, 08:03
1
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Mám dojem, že se tu úplně opominula jedna důležitá množina.

Nevím, jak to máte vy, ale existují auta, ve kterých bych se styděl jezdit. Náznaky této teze položily rovnou dva vehikly, které jsem zakoupil. Ve 320i E36 v G-paketu = orezlé až běda, z části přetřené montanou, s vyházeným tlumičem výfuku (takže hlasité), jsem se za světla přepravoval opravdu nerad. Naštěstí toho světla přes zimu bylo málo a ve skutečnosti byla zima s ní asi ta nejlepší, kterou jsem s autem zažil...

No a pak tu byla Corsa OPC, zakoupena na širokých tunerských kolech Voltec a s maskou Irmscher... a dokud jsem nezakoupil originální disky, také jsem se uvnitř necítil zrovna komfortně...

Takže odpovědí je, že ani zadarmo jakékoli auto, které odporuje vašemu smýšlení... resp. kterému se smějete... Asi bych nekousnul třeba Hummera H2 nebo nějakou hustoedici géčkového Mercedesu... ty by se ale daly aspoň prodat... Takže vítězem se stává jakýkoli otuzenec do kila...

Protože tohle: https://auto.bazos.cz/inzerat/108780092/Peugeot-406-coupe.php
nechcete ani řídit a vzhledem k cílové skupině už to vůbec nechcete prodávat....
-
Komentář upraven 17. 10. 2019, 08:05:01

Tomáš Vavrečka
16. října 2019, 15:02
1
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Což je zvláštní, protože prodeje v EU má ND cca 3x větší...

Tomáš Vavrečka
15. října 2019, 13:53
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Zůstává to furt více méně stejné. V přímce byla rychlejší už G160, teď se to ještě prohloubí. Na druhou stranu, boxer v GT86 má asi v sérii pořád víc charakteru, i přes ten propad krouťáku. U podvozku také stále platí, že Mazda se více naklání a je měkčí a Toyobaru má celkové nastavení vhodnější pro sportovní jízdu...

Tomáš Vavrečka
15. října 2019, 08:58
5
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

To je dost jízlivě pojatý komentář... Vezmu to v bodech...

- základ u 2.0 je Revolution. Takže 869, resp. 799 v případě Softtopu, který purista bude preferovat (tedy v intencích Toyobaru)

- pocitové zlepšení je docela výrazné. Pořád to samozřejmě není nějaká pila, jen živý dvoulitr, ale i to je s ohledem na současné emisní normy skoro neuvěřitelné. Nicméně, nějaké hodnocení že od 200 koní už to je sporťák - G184 bude na reálné okresce minimálně stejně rychlá jako tvá oblíbená S2000. Ten motor totiž na rozdíl od Hondy prakticky nemá hluché pásmo a než se F20 vymotá do oblasti, kde trochu jede, má Mazda x metrů náskoku...

- pokořit 100 koní/litr? V dnešní době? Vážně? Jsme o 20 emisních let dále, přesně jak píšeš s tou slávou...

- přifouknutí Abarthu má jednu nevýhodu - krouťák už může být pomalu u limitů převodovky a stejně to bude plochý turbomotor.. naopak, když se Skyactivu trochu pomůže výfukem a jednotkou, bude z něj regulérní pila jako z nejlepších let... bratru za 30-40 tyček..

1,2 mio a 0,8 mio je třetinový rozdíl. S ohledem na současnou nabídku sporťáků do 1M jsou všecky zadokolky, které se pod tuto hranici vlezou, sympatickým počinem :-)

Tomáš Vavrečka
03. října 2019, 09:22
2
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

Krabe, že jsi divný a nedokážeš se vcítit do potřeb jiného, než nadšeného zákazníka, se ti už snažíme vysvětlit několik let, ale zatím jsi byl vůči všem pokusům imunní.

Tomáš Vavrečka
30. září 2019, 19:07
0
Tomáš Vavrečka
25. září 2019, 12:38
0
Ford Sierra Cosworth: Vzestup a pád

15 - 20k€ za M3 E30? Spíš těch 15... M3 E36 pak 8-10... Sierra Cosworth 6-8 R5 GT Turbo, AR75 V6 a klasická 325i E30 okolo 2k€. Ty tři posledně jmenované byly moc "staré křápy", než aby si je 22-ti letý Vavris koupil a místo toho sobě pořídil RS2000 Mk.VII.... není to blb? :D

Tomáš Vavrečka
24. září 2019, 09:18
0
Mazda3 G122 Plus vs. Mazda3 G165 Revolution: Sourozenecký souboj o krále třídy

Obecně "chipování" lze provozovat i u atmosféry, zrovna ta G120 asi půjde trochu nahoře narovnat jen softwarově... (ale jen hádám, nemám ověřeno). Samozřejmě to ale musí být mapa na míru daného motoru a ne nějaký obecný "chiptuning" který na člověka skáče z reklam...

Vždy je ale něco na druhé misce vah, obecně to je emisní čistota.

Co se týče Skyactivu G160/G165, tam mám ověřeno, že pouhou změnou mapy jde přidat asi 10 koní nahoře... když se k tomu přidá výfuk a sání, pohybují se dosažené výsledky okolo 185-190 koní. S vačkou už to je 200...

Tomáš Vavrečka
16. září 2019, 09:03
0
MX-5 Cup 2019 - poslední závody, ukončení v Sosnové a zhodnocení sezony

Přesné setupy neznám. Vím, že Jindra Vít tu občas zavítá, tak se třeba podělí :-)

Tomáš Vavrečka
16. září 2019, 08:59
0
MX-5 Cup 2019 - poslední závody, ukončení v Sosnové a zhodnocení sezony

Fotky ze Sosny jsou v odkazech. Nemám je k dispozici.

Tomáš Vavrečka
01. září 2019, 08:20
0
Stručná historie automobilové plavby

...ale napadá mě, že na airsoftu používá SCAR, takže to na nás možná jen všecko hraje :D

Tomáš Vavrečka
01. září 2019, 08:15
0
Stručná historie automobilové plavby

Adam je tak trochu redakční komunista. Ale je milý a máme ho rádi :-)

Tomáš Vavrečka
23. srpna 2019, 10:49
2
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Já jsem schizofrenik. Za volantem nadávám ostatním do %@$#~ anebo %´ˇ;!đĐ[đ€ , ale reálně je pak stejně pustím / uvolním jim místo / nevytroubím / objedu... Zřejmě proto jsem nikdy žádný road rage nezažil.

teda, minulý týden jsem k němu měl blízko, když jsem za Olomoucí na D1 ve zúžení měl tu čest potkat nějakého polského čuráka v kamionu, který záměrně blokoval ZIPování tím, že přejížděl do levého pruhu.

Tomáš Vavrečka
09. srpna 2019, 18:27
6
Tomáš Vavrečka
08. srpna 2019, 12:01
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Ta deformace Yaris vs BMW by dopadla podobně i v opačném gardu - předek je vždy koncipován jako deformační zóna (při couvání se tolik nebourá :-) ) a krčí se mnohem ochotněji a snadněji než zadek.

Tomáš Vavrečka
05. srpna 2019, 14:54
0
Autonomie za starých dobrých časů

Ještě jeden aspekt jsem zapomněl zmínit - automatizace se obecně vyplatí pouze tam, kde se jedou velké objemy a série. Což taky není všecko.

Bitner: to všecko co popisuješ se ale nestane ze dne na den, nýbrž postupně. A navíc, podívej se na generaci milenialu, ti chcou stejně všichni být youtubeři, influenceři, markeťáci, trenéři fitness nebo výživoví poradci :-) ještě nám roboti pochybí :-)

Tomáš Vavrečka
05. srpna 2019, 13:55
0
Autonomie za starých dobrých časů

Ad automatické pokladny, lidská síla je stále nutná, ale jedna prodavačka stačí obsloužit třeba na 4 automatické pokladny, takže smysl to dává.

Ad automatizace a roboti. 50% je kravina. Vždyť už teď představují dělnícké pozice ve výrobních závodech překvapivě malé procento. Navíc při současném stavu ekonomiky to prakticky ani nemá kdo dělat, nejsou lidi. Další věci je to, že automatizace nemusí lidi nutně eliminovat, jen jim ulehčuje práci, popřípadě slouží ke kontrole či zvyšování kvality.

Tomáš Vavrečka
05. srpna 2019, 09:36
1
Autonomie za starých dobrých časů

Taky s kolegou Hamsterem nesouhlasím. Jestliže Argo zvládlo 94% situací na trase dlouhé 2000 km, je to mizivý výsledek oproti dnešním autonomním vozidlům, která se blíží 100% na trasách dlouhých miliony kilometrů a na dálnicích fungují takřka bezchybně. Obrovské pokroky na poli senzoriky a výpočetní techniky jsou samozřejmě znát. Navíc je třeba zohlednit paretův princip - pro dosažení posledních procent je nutno vynaložit neúměrně velké množství úsilí a prostředků.

Tomáš Vavrečka
26. července 2019, 12:04
5
Totálně zklidněná doprava

...ještě bych doplnil, že slušný řidič zásadně nepředjíždí a zároveň ani nenechá odstup pro ty, kdo by snad předjíždět chtěli... ...tedy ty zlé, ošklivé, piráty.

Pokud traktor nebo LIAZ jedou opravdu pomalu a slušný řidič najde dostatečně dlouhou rovinku a k nebezpečnému aktu předjíždění se výjimečně odhodlá, učiní tak zásadně na nejvyšší převodový stupeň v rychlosti okolo 50 km/h, takže mu nakonec v jeho Thalii nebo Fabii nestačí ani ta dlouhá rovinka a následuje paralyzované čekání, zda mu protijedoucí dodávak milosrdně uhne do příkopy anebo se o ni rozmaže.

Od začátku roku už jsem této situace byl svědkem třikrát! A děsila mě ta absolutní paralýza a nečinnost - oni prostě neprováděli žádnou reakci, žádná snaha přerušit předjíždění, nebo se nějak uhnout - jen nečinné čekání, zda to stihnou nebo se o někoho rozmažou. Brrr :-X

Tomáš Vavrečka
22. července 2019, 13:09
0
MX-5 Cup - 3. závod Písek 13.7.2019: Když si s vámi hraje počasí

Neznám přesný setup, podle způsobu jízdy určitě proběhly změny na podvozku a brzdách. Ta rychlejší pak je velice hbitá i v přímce :-) Se sériovou 105 bych ale nedával do jedné věty ani tu pomalejší.

Tomáš Vavrečka
22. července 2019, 10:56
0
Tomáš Vavrečka
22. července 2019, 09:04
0
MX-5 Cup - 3. závod Písek 13.7.2019: Když si s vámi hraje počasí

??? Co teď myslíš? 3:30 jebla mikina do palubní desky a udělalo to zvuk, jinak tam nic nevidím :D

Tomáš Vavrečka
16. července 2019, 10:41
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

...tahle 523i má nájezd skutečný, koupená nová v ČR, ověřena v BMW a i tecnický stav tomu odpovídá. Holt se každému jinak potí ruce a jinak nasedá i vysedá...

Tomáš Vavrečka
10. července 2019, 06:28
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Díky. To bude spíš pro ostatní, já to mám přes půl republiky 8-)

Tomáš Vavrečka
09. července 2019, 21:49
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Kilometry mají obě auta +- kolem 170, ale myslím, že roli to hraje minoritní. Daleko zásadnější vliv bych přisoudil dlouhodobému vlastnictví bývalých majitelů. Vlastně i původem a průběhem historie jsou si auta podobná.

Tomáš Vavrečka
09. července 2019, 21:45
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Jen lékárnička, trojúhelník, žárovky :D
-
Komentář upraven 9. 7. 2019, 21:45:56

Tomáš Vavrečka
05. července 2019, 19:03
4
Společný základ pohromy

V souvislosti se Suprou a její kritikou jsem slyšel jediný relevantní argument, který uznávám - image vlajkové lodi. Nissan má GT-R, sám si jej vyvinul, přestože to muselo být drahé, ale je to výkladní skříň jeho techniky... Honda má NSX, sama si jej vyvinula, přestože to muselo být drahé, ale je to výkladní skříň její techniky. Mazda chystá šestiválce a útok na prémii, musí to být drahé, ale bude to výkladní skříň její techniky... No a Toyota, ze všech zmíněných největší a ekonomický nejsilnější, si do své výkladní skříně postaví techniku z Mnichova.

Abych nebyl pochopen zle, jsem rád, že nová Supra vznikla a nepatřím ke kritikům, ale tímto pohledem to opravdu nevypadá nejlíp a dokážu jej pochopit...(bohužel 90% kritiků mektá jen cosi o 2JZ a JDM)

Tomáš Vavrečka
05. července 2019, 18:56
1
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Tak přilejeme olej do ohně... ...ne že bych byl korejský fanda, ale... Doby, kdy korejské rikše byly jen mizerně jezdící lákadla na výbavu jsou minulost ohraničená tlustou čarou. Koncern Hyundai dosud nepřestal dělat mílové kroky a vypadá to, že nehodlá končit. Prostě se stále zlepšují a nebojím se jejich auta zařadit mezi širší špičku mainstreamové produkce. Za pár let nechají tradiční evropské značky za sebou...

Jsou celosvětově úspěšní. Vyvíjejí si svoje motory, převodovky i podvozky. V portfoliu mají všechno od tříválců, přes elektromobily po V8. Kvalita materiálů, ergonomie, úroveň palubních systémů je srovnatelná s nejlepší konkurencí. Míří vysoko a jdou si za tím. Ano, běžné modely jsou pořád do značné míry nijaké pixle, ale divize N, Stinger, Genesis, to všechno ukazuje potenciál. A pokud se potvrdí jejich plány na výrobu sportovních aut, budu nefalšovaný KDM fanda..

Tomáš Vavrečka
03. července 2019, 11:36
5
Tomáš Vavrečka
02. července 2019, 20:17
2
Čím vás nadchne a čím otráví život s autem za dvě výplaty

Já měl při prodeji svých aut taky docela štěstí. Saab si koupil strašně fajn pán na první dobrou, Prelude taky zmizela hned. Miaty šly do klubu, takže úplná pohoda a o 328i se skoro pobili, což sice bylo trochu hektické, ale ve výsledku dobrý.

Oser jsem zažil se Saxem, to očividně přitahovalo mladé střelce bez peněz. 320i s G-paketem by vydala na celou sociální studii menšin, životních ztroskotanců a loserů, kteří neměli ani na cestu z Olomouce do Ostravy, ale nutně potřebovali BMW. Překvapivě nejhorší bylo Mondeo MK3 od ženy, to jsem dokonce stáhnul z inzerce,protože už jsem na ty kikoty neměl nervy a nakonec se naštěstí prodalo přes redakci.

Tomáš Vavrečka
29. června 2019, 17:52
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Fastback jsem neřídil, ale N, kterým jsem jezdil loni, mi vůbec digitální nepřišlo... :-P

Tomáš Vavrečka
19. června 2019, 10:15
0
Report: MX-5 Cup 2019 - 2. závod Vysoké Mýto

Slušné to není - nejlepší kolo dle RaceChrono jsem měl 54,98, vypočítané optimální 54,22 :D

Tomáš Vavrečka
02. června 2019, 08:52
0
Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

A jak se tam vůbec bastard předvedl? Snědl všecko, co se mu dostalo do cesty?

Tomáš Vavrečka
30. května 2019, 11:17
0
Tomáš Vavrečka
30. května 2019, 10:08
0
Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

...tady se sluší doplnit, že ten R6 z Mnichova rozhodně není litinový :-)

Tomáš Vavrečka
30. května 2019, 08:37
6
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

Ehm... co třeba Genesis Coupé? Za 400 už by mohl být i facelift a s přimhouřeným okem mi to auto do zadání hezky pasuje :-)

Tomáš Vavrečka
28. května 2019, 16:54
0
Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

Takhle... článek primárně vznikl za účelem projetí se v Corvette, odkaz na inzerát je něco, co beru jako férový revanš za vyzkoušení nevšední placky.

Glorifikace... když si to po sobě čtu, tak hele, asi trochu jo. :-) Jenže já jsem emocionálně založený člověk, lehko se nadchnu a stejně lehko něco začnu nesnášet. Corvette vyvolává nadšení. Už jen za panorama kapoty a zvukový doprovod LS si to zaslouží. Ten obhroublý exotický projev se mi prostě líbil. M3 i 911 jsou jistě komplexnější a sofistikovanější auta, ale dle mě za podobnou cenu nabízejí plošší zážitek (tím neříkám že pro mnohé to nebude zážitek lepší) - ano, otázkou je, jak bych byl nadšen ze sériové Vette... Nedokážu odpovědět :-)

A tady se oslím můstkem dostáváme k unikátním úpravám. Nevím, mi to teda spíš přijde, že tlumiče, siláče a muffler jsou jednoduché záležitosti za "pár tisíc".
Co se týče OHV atd., viz. výše - nepopírám, že konkurence je sofistkovanější. Ale reálné přínosy to má konkrétně jaké? Pokud se člověk spokojí s vědomím, že má motor montovaný do pickupů a že na otáčkoměru nebude ručička lízat číslo 8, vidím , že LS v ničem nezaostává a naopak nabízí nepřekonatelný trumf provozních nákladů. Mimochodem, právě díky jednoduchému OHV je ten motor tak kompaktní a lehký. Ad listové pero a pružiny - nebude to u těch závodních aut spíše tím, že klasické řešení lze snáze přenastavovat, takže se tam prostě prásknou coilovery? Když se na tu kompozitní věc podívám, nepřipadá mi, že to je nějaké low cost řešení, které použili proto, že jim na skladu zbylo ze starých GMC...

Tomáš Vavrečka
28. května 2019, 13:18
0
Tomáš Vavrečka
22. května 2019, 17:16
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

Nevýhodou je větší hmotnost a vyšší těžiště - ale jestl to je znatelné se mě neptej - prý jo... jednoznačná nevýhoda je pomalejší stahování/natahování :-)

Tomáš Vavrečka
22. května 2019, 17:14
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

Redmex: krásně shrnuto. Hlavně s tou tuhostí auta...

Jinak k těm neexistujícím universálním řešením ještě dodám, že ona ani doporučená řešení mnohdy nemusí být žádné terno. Třeba kombinace Bilstein B8 a zkrácené pružiny Eibach na Miatě NA/NB je taková všeobecně doporučovaná mantra, všichni se shodovali jak to je super. A pak jsem byl velice rozčarován, když tohle kombo nezvládalo na silnici větší příčné nerovnosti a chodilo do zadních dorazů takovým způsobem, že bych se nebál označit to za nebezpečné. Pro správnou funkci to potřebuje totiž jiné horní uložení a dorazy a až pak to je skutečné zlepšení...

Tomáš Vavrečka
21. května 2019, 10:27
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 a přípravy na blížící se MX-5 Cup

Netuším a je mi to jedno :-) S těma FZ-01 by to možná i mohlo stačit. A s kompresorovou předchůdkyní jsem toho na čas beztak moc nenajezdil, takže to je vlastně fuk.

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz