načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Greeny

JménoVojtěch Kubiš
BydlištěVsetín
Registracepřed 5.7 rok.
Poslední aktivitapřed 18.8 dny
Příspěvků ve fóru65
Komentářů u článků61
Pozitivních komentářů u článků8
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Dříve pravidelný redaktor, nyní spíše občasný přispěvatel, který většinu svého času dělí mezi udržování svých starých BMW a ještě starší Alfy a mezi bláznivé cesty do podivných míst.

Posledních 50 komentářů

Vojtěch Kubiš
17. dubna 2019, 19:31
0
Top X: Sovětské obludy

super, díky za info :) Rád bych se tam někdy podíva. Je zajímavé že i oficiální Tatra zdroj uvádí Magadan.
https://www.tatratrucks.com/about-the-company/press-and-media/press-releases/tatra-road-show-2010/

Vojtěch Kubiš
17. dubna 2019, 19:02
0
Top X: Sovětské obludy

můžeš mi napsat víc informací o tom pomníku Tatře? Já se vždycky dočetl jen to, že je "na Sibiři" a některé zdroje tvrdí že je v Magadanu. Konkrétní místo jsem ale nikdy nedohledal.

Vojtěch Kubiš
16. ledna 2019, 15:03
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

WOW, tak to jsem netušil :D to je ještě divnější auto než jsem si kdy vůbec myslel. Díky za rozšíření povědomí :D

Vojtěch Kubiš
16. ledna 2019, 14:43
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

hezký článek :) Mám jen poznámku, jste si opravdu jistí těma kotoučovýma brzdama na předních kolech? Já mám za to, že Tavrie měla právě kvůli konstrukce kol i vpředu bubny..

Vojtěch Kubiš
08. září 2018, 08:40
0
Mongol Rally 2018 část 5. : O bílém městě, ohnutých kolech a spoustě písku

1) ano, přesně tak. Vejdeš do hotelu a paní na recepci ti řekne, že tady žádný hotel není. Jde o to, že ubytovávat turisty je pravděpodobně nějak hodně státem hlídané a tak tě prostě raději ani ubytovat nechtějí.
2) jo, v Severní Korei jsme ještě nebyli, ale takhle nějak si to představujeme :)

Vojtěch Kubiš
06. září 2018, 08:31
1
Vojtěch Kubiš
18. srpna 2018, 16:06
0
Alfa předčasně ukončí výrobu modelu MiTo. Nahradí ho malé SUV.

Alfa a turínská automobilka? :) to by tě Alfisti vynesli v zubech... :)

(pokud to teda není skrytý hate na to, že se v Miláně už nic nevyrábí :) )

Vojtěch Kubiš
13. srpna 2018, 06:06
0
Mongol Rally 2018 část 3.: O horkovzdušných balónech, smrdící spojce a romantice v horách

Plánujeme i cestu domů :) máme relativně dost času, tak bychom to měli stihnout.

Vojtěch Kubiš
28. července 2018, 20:57
1
Vojtěch Kubiš
06. března 2018, 14:26
1
PlechCup závodní speciál: Mazda RX-E30

No, ano i ne. Dílo vznikalo v komplikovaných podmínkách a tak lepší dojem udělá, když se o některých věcech jen píše :D

Vojtěch Kubiš
27. února 2018, 15:22
1
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

ano, skutečně nejkrajnější. Myslím si, že pokud je auto "prostě moc dobré na PlechCup" a je důvodné podezření, že je v něm investováno více než 15 tisíc, tak by na 99.9% těchto případů měla stačit prostá diskvalifikace.

Osobně se trochu bojím aby slovo "odkup" nezpůsobilo lehkou paniku a nesnížil se počet účastníků anebo nezávodily ještě obyčejnější auta než jak je tomu teď.

Jinak zcela souhlasím s tím, že se bude víc hlídat startovní pole a bude se lépe posuzovat, jestli může nebo nemůže dotyčný závodit.

Vojtěch Kubiš
27. února 2018, 14:51
3
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

s tím odkupem vidím problém v situaci, kdy někdo do svého PlechCup speciálu investoval velké množství vlastní práce. Takové auto může mít bez problému veškeré vstupní investice pod 15 tisíc a přesto by majitel mohl být hodně nešťastný, kdyby o něj za 20 přišel. Proto by se mělo především posuzovat jestli auto není "prostě moc dobré na PlechCup" :)

Vojtěch Kubiš
15. prosince 2017, 19:30
0
Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část třetí

V Ait Ben Haddou taky! Konkrétně Yunkai. Vojta z toho nebyl patřičně nadšený a do textu to nenapsal :D Markéta

Vojtěch Kubiš
03. prosince 2017, 15:27
0
Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část druhá

tak snad už :D to je klasika, člověk ví co chce přečíst, tak to tak prostě přečte ikdyž to tam není :)

Vojtěch Kubiš
03. prosince 2017, 15:13
0
Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část druhá

opraveno, díky :) a fotka není prohnaná ničím, se zapadajícím sluncem to opravdu přesně takto vypadá.

Vojtěch Kubiš
28. listopadu 2017, 15:07
0
Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část první

No, myslím si, že to reálné je, ale ne touhle formou jak jsme to jeli my :) malý by asi nevydržel trávit tolik času v autě a zároveň bych asi doporučil i jinou roční dobu. Podle toho, co jsme slyšeli tak ideál je březen/duben anebo listopad. Maroko je jinak na turisty dobře nachystané, není problém bydlet v pěkných čistých hotelech, půjčit si auto s klimatizací a tak.. Potkali jsme holandský pár, co tam byl s malými dětmi, cca 6-8 let a říkali že úplně vpohodě, že s dětmi jeli na velbloudech do pouště a že děti byly nadšené, že každé mělo svého velblouda a že si připadali jako v pohádce.. Co neumím úplně posoudit je riziko nějakých nemocí.. A zažívací problémy hrozí i dospělým, to asi všude v Africe :)

Vojtěch Kubiš
24. dubna 2017, 11:21
0
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TD: Naftové srdce

já měl na mysli prvni Giuliettu téhle generace, jinak máš samozřejmě pravdu :) teď když jsi to tak napsal tak mi to taky připadá trochu matoucí

Vojtěch Kubiš
15. prosince 2016, 10:30
3
Proč nerad řídím v zimě a proč rád neřídím nikdy?

A pokud jde o peníze - znám z mého okolí spoustu lidí, kteří jsou studenti nebo nebo mají podprůměrný plat a zábavy za volantem si pravidelně užívají vrchovatě. Ano, možná ne v Evu, ale je to právě zimní zábava na kterou nepotřebuješ žádný závoďák. Stačí chtít.

Vojtěch Kubiš
15. prosince 2016, 10:21
4
Proč nerad řídím v zimě a proč rád neřídím nikdy?

Naprostý souhlas s Chargerem. Nebudu ani hodnotit článek samotný nebo jeho přítomnost na autíčkáři. Ale věta "v dobách socialismu jste mohli přijet z práce se svojí stopětkou přímo na start závodu a nikoho netrápilo, že máte na předním sedadle nákup z Jednoty, prostě jste závodili." To mě naprosto srazilo do kolen. Jakože dneska to nejde? Takováto věta právě na autíčkáři jakžto pořadateli těch nejvíc lowcost závodů je do nebe volající nesmysl a plané stěžování si na první lepší věc. Jakože "tenkrát bylo prostě líp".

Že se v zimě bojíš jezdit tak moc, že to překročí míru získaných požitků? Tak nejezdi. Tečka. Líp pro tebe i pro okolí.

Vojtěch Kubiš
21. listopadu 2015, 11:59
0
IstanbulTrip: Epilog

No, víme že měla Panda opravdu hodně moc najeto, 500 tisíc úplně klidně. To samo o sobě ale nestačí na to aby diff jen tak vybuchnul. Aby diferenciál vybuchnul, tak se musí něco zadřít - ložisko. To se přidře, zvýší se tření, celý diferenciál se začne hodně zahřívat až se ložisko úplně roztaví a pak už je to o náhodě, někudy musí něco ven. V našem případě to bylo přesně stejně, ložisko (nebo i jiné části) z diffu doslova vytekly, celá skříň diffu měla stovky stupňů, soudě podle vody která se neustále vařila, když jsme diff po explozi hasili a chladili. No a aby se mohlo ložisko zadřít, tak musí být špatně namazané. Tohle je tedy vcelku jasné. Jenže dokud tam je olej (a my víme že tam byl, protože by jinak nemělo co hořet), tak je to ložisko dobře mazané. Takže problém byl téměř s jistotou především v oleji. První varianta - olej měl najeto asi tak stejně jako celé auto a už zdaleka neměl vlastnosti jaké by měl mít a jednoduše to už nestačilo. Druhá varianta - poněkud víc teoretická a snad i méně pravděpodobná. Jelikož ten diff nedělal žádný výrazný hluk (narozdíl od převodovky, která se projevem blížila přímému zubu :) ), tak mě napadlo, že do diffu před prodejem majitel nasypal piliny - známý trik aby diferenciál přestal hučet. A možná to stačilo, my jsme s Pandou jeli jen do Sosnové a zpět a pak 1400 km Istanbultripu + nějaké menší vyjížďky v okolí Brna, dohromady teda tak 2200 km. Ale vzhledem k tomu, že se při výbuchu všechen olej spálil, tak už nic nešlo zjistit.

Vojtěch Kubiš
18. října 2015, 11:30
0
IstanbulTrip: část 2.

vau, tak tím se jinak cestuje. Taky dobré, nemusíte se pak bát nějaké offroadové zkušenosti. Ale trochu se i divím že se vás tam vešlo všech šest i s věcma. Hadám že si každý bral svoji krosnu, k tomu karimatku a spacák, nějaký ten stan.. ono se to nasbírá. Já bych třeba do Třícy už dalšího člověka s věcma fakt nechtěl :) dva jsou tak akorát :)

Třetí díl bude zase v pátek :)

Vojtěch Kubiš
17. října 2015, 15:59
0
IstanbulTrip: část 2.

my jsme vyjížděli na konci srpna a vraceli jsme se v půlce září, takže jsme se asi nemohli potkat :) Jinak taky dobrá trasa, do Albanie bych se taky chtěl někdy podívat. A jakým autem jste to jeli?

Vojtěch Kubiš
08. srpna 2015, 23:17
0
Online hra ukazuje, proč budou automatická auta lepší než vy

jo a taky se mi povedlo zajet 44,1 km, když jsem začal trochu podvádět :D z toho plyne další věc, autonomní autíčka neumí podvádět a tudíž neumí překonat určitou průměrnou rychlost :) (no a co, že jsem u toho poškodil 19 jiných aut :D )

Vojtěch Kubiš
08. srpna 2015, 23:09
0
Online hra ukazuje, proč budou automatická auta lepší než vy

srandovní hra, která dobře popisuje realitu, důkazem budiž, že se mi všemožným narážením povedlo vyvolat situaci, kterou autonomní autíčka nezvládla a vrážela do sebe taky, z toho je zřejmé že obtížně řešitelné, atypické a jinak nestandardní situace autonomní auta moc řešit neumí :)

Vojtěch Kubiš
01. června 2015, 17:09
0
Autíčkář se ptá: Nejlepší engine swap?

tohle se liší značka od značky, například v BMW je to poměrně dost bezproblémové, sám jsem si prošel swapem a legalizací z M40 na M42 v Tříce a šlo to naprosto hladce.

Vojtěch Kubiš
11. května 2015, 18:48
0
BMW 318i - na hejty času dost.

co se týče pod/nad čtvercovitosti, tak je to takové sporné, obecně to lehce platí, ale není to nic zásadního. Je spousta motorů s velkým zdvihem co točí hodně a taky spousta motorů co má velké vrtání a točí málo. Viz např. Honda Integra TypeR, větší zdvih jak vrtání a točí fakt hodně nebo třeba 12v Busso, vrtání jako prase a přitom točí dejme tomu do 6500 úplně max. Nechci tím rýpat, ale řekl bych, že se tímhle lidi dost často svazujou a automaticky berou motor s větším zdvihem za málo točivý, dělaný na krouťák dole a motory s velkým vrtáním zas za super skoro F1 motory :) záleží to prostě od obrovského množství dalších věcí a tohle pravidlo platí spíš až pro skutečně vysokootáčkové motory z motorek nebo ta F1.

Vojtěch Kubiš
11. května 2015, 10:32
0
BMW 318i - na hejty času dost.

Woyta: Bobeš srovnává čtyřválec a tříválec stejných objemů. Je jasné že tříválec z Tica co měl 0,7l je točivý motor :)

Vojtěch Kubiš
20. dubna 2015, 19:53
0
Autíčkář se ptá: Co nejhoršího jste řídili?

U mě stále suverénně vede Aixam City, v hlubinách autíčkáře o něm dokonce existuje článek : http://www.autickar.cz/clanek/aixam-city-teenage-dream/ :)

Vojtěch Kubiš
18. dubna 2015, 12:30
0
10 zapomenutých skvostů českého (a československého) automobilového průmyslu

měli jsme doma FIRE 1.1 40kW v Puntu a ten motor ačkoli byl ještě základnější verzí (např SPI vs MPI v případě Feldy), tak s ním byla daleko větší radost jezdit, měl rád otáčky a když je dostal, tak dokázal s Feldou držet krok. Zatímco Felda ve 4000 vydává zvuk, že člověk jen čeká kdy z ní vyletí všechny zdvihací tyčky ven :) Takže asi tolik srovnání s nízkorozpočtovým FIRE. A když dojde na srovnání třeba s 1.3 z Corolly (DOHC 66kW) ze stejné doby jako Felda, tak OHV působí jak motor z traktoru vedle motoru z BMW. Toyota má 100x lepší projev, lepší průběh výkonu i celkově vyšší výkon a nezanedbatelně nižší spotřebu. A rozhodně na tom nebude o nic hůř se spolehlivostí, ta naše plečkapová měla najeto přes 300 a pořád krásně jela :)

A co se týče toho tunera začátečníka - pokud nemá zájem vědět, jak to konstrukčně řešené být nemá, tak ať si rovnou pořídí něco, kde je to už v základu konstrukčně řešené dobře. Osobně bych doporučil něco od BMW s Bosch Motronicem (e30, e36, e34), je to jednoduchý ale moderní systém, který lze ladit a ty motory jsou na úrovni a zároveň dostatečně dostupné.

Vojtěch Kubiš
18. dubna 2015, 00:16
0
10 zapomenutých skvostů českého (a československého) automobilového průmyslu

Srovnávat škodovku s ladou je trochu mimo bych řekl. Lada u nás nebyla nikdy tak dostupná a taky jelikož byla kopií Fiatu, tak nevyžadovala "dodělej si doma". Samozřejmě je úplně klidně možné že by byla Š720 velký průser, proto taky píšu, že "Pro mě je nejzajímavějším českým autem jednoznačně Škoda 720. A to dost možná právě proto, že ani nešla do seriové výroby a zůstala jen u konceptu a tak můžeme jen snít jaká by v praxi opravdu byla." tudíž celý odstavec je tak trochu snění.

A za tím že škodovácké OHV je opravdu špatný motor si stojím. Že je poměrně houževnatý - budiž, ještě aby při svých rozměrech ložisek a mizernému výkonu podávanému v mizerných otáčkách nebyl, navíc rozvod řetězem a OHV. Na druhou stranu, už jsem viděl pár prasklých klikovek tohle motoru, protože kvůli 3 ložiskům trpí na torzní kmity. A pak je tu vratné plnění hlavy, které je pro jakékoli výkonné využití velmi nevhodné, OHV také umožňuje jen špatný tvar spalovací komory, nehledě na velkou váhu pohyblivých částí, které znemožňují použití ve vysokých otáčkách. Sací i výfukové kanály jsou mizerně tvarovány a nesmyslně dlouhé vodítka ventilů celé proudění ještě zhoršují. Ten motor se ladí jen protože je dostupný a protože vzhledem k tomu jak špatně je udělaný, tak na úpravy reaguje docela dobře - snadno se z něj doluje výkon navíc, když ho tam v sérii moc není :) A další důvod proč se ladí, je že prostě Češi mají staré škodovky tak nějak rádi, rádi s něma jezdí rally a rádi se na to dívají. Což ale mohlo platit i o Š720.

Vojtěch Kubiš
06. dubna 2015, 17:30
0
Vojtěch Kubiš
26. února 2015, 17:20
0
Opel Meriva: Tahle kára není pro mladý

Co se týče Juka, tak absolutně nevím, jak je to dobré nebo špatné auto, ale s jistotou vím, že na silnicích nic odpornějšího nepotkávám :) Je mi to auto tak nějak hodně protivné, chce vypadat za každou cenu nějak jinak a ještě k tomu mu to vlastně ani moc nejde.

Vojtěch Kubiš
22. února 2015, 18:32
0
PlechCup závodní speciál: Toyota Panda Previa

Paráda, tak na tu 306 se taky těším. Myslím si že by se mohla ukázat jako dost dobrý stroj na plečkap, bude to jak rychlé, tak i zábavné. Taky jsme o nějaké uvažovali, ale nic co by nás uchvátilo jsme nenašli :)

Vojtěch Kubiš
18. ledna 2015, 19:51
0
Rover P6: Britská avantgarda

Díky za doplnění :) s označováním modelů jsem se nechtěl příliš zabývat, nepřišlo mi to až tak čtenářsky zajímavé. Ale o autu roku máš pravdu, věděl jsem o tom, ale v článku jsem to nějak zapomněl zmínit, tak aspoň tady :)

Vojtěch Kubiš
07. prosince 2014, 11:14
1
Chcete investovat do aut? Kupte si Škodu Rapid!

Myslím si, že toto je úplně nejlepší přístup k investování do aut. Primárně to auto koupit protože je člověku blízké a až v druhé řadě jako investici. Pak když to náhodou nevyjde a cena nahoru nijak nepůjde, tak to vůbec nevadí, protože to člověka stejně baví s tím jen jezdit na srazy a podobně :)

Vojtěch Kubiš
20. listopadu 2014, 00:15
0
Autíčkář za volantem: Mazda Xedos 9

nevyděláte, nemá.. :) jinak samozřejmě za všechno může Bobeš, který dělal korekturu, potažmo Katka, že ho málo bičovala :D

Vojtěch Kubiš
15. října 2014, 13:15
0
Tesla Model S: Jak se žije s elektrony?

co se týče toho tažení, tak jo, není to problém, protože Tesla používá asynchronní motor bez permanentních magnetů. U evropských verzí je pod přední maskou schovaná díra na klasické tažné oko. Akorát se auto musí přepnout do "tow" režimu. U amerických verzí je příprava pro jejich zavěšení zespodu za přední nápravu.

Vojtěch Kubiš
14. října 2014, 12:44
0
Tesla Model S: Jak se žije s elektrony?

bral jsem to tak, že kdo se o Teslu nějak víc zajímá, tak se k webu mého taťky už určitě dostal :) nicméně pro ty ostatní, tady je : http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

Vojtěch Kubiš
23. srpna 2014, 12:55
0
Driving Day&PlechCup: Otázky a odpovědi

To je dobrý systém když se jedná o auto, které je určeno jen a pouze pro tento typ závodů. V našem případě ale může jezdec závodit s autem které prostě prodat nechce, protože ho třeba používá pro každodenní cesty, je to dědictví po dědečkovi a pod. :)

Vojtěch Kubiš
07. srpna 2014, 20:13
0
Ford Cortina: Zlatá šedesátá?

já jel s 75 2.0 Nord bez serva ve Vysokém Mýtě a řekl bych že tam toho citu bylo dost, akorát přes sílu která byla potřeba na otočení volantu se ten cit už blbě vnímal. V tomto ohledu mi přišla 75 2.4TD se servem celkově lepší :)

Vojtěch Kubiš
17. července 2014, 11:56
0
Toyota Prius TRD na Nurburgringu!

je to prostě blbost pro dementní zákazníky.. 98% kola jela na elektřinu z baterek a pak prostě spotřebovala 3 kapky benzínu na dojetí do cíle, že to o praxi nevypovídá vůbec nic je ale jedno, protože dnešní zákazník si to stejně koupí :)

Vojtěch Kubiš
16. července 2014, 17:35
0
Trackday&PlechCup2014: Sosnová 30. 8.

ne, auto nemusí být nutně nově koupeno, klidně můžeš přijet i s autem, které vlastníš už od novoty a jako nové stálo třeba třicetinásobek 15ti tisíc kč :) jde o současný stav a teoretickou tržní hodnotu

Vojtěch Kubiš
01. července 2014, 16:11
0
Modrý skrček aneb jak se kupuje závoďák

takhle se mi to libí :) koupit plečku těsně před závodem, od majitele jet rovnou na okruh a dojet si pro 4. místo.. :)

Vojtěch Kubiš
11. června 2014, 21:23
0
Golf GTI pro americký trh má manuální ruční brzdu

nevím zda to tak platí všude, ale např. u nového Golfu se s využitím "ruční brzdy na čudlík" jako nouzové brzdy počítalo a po jejím "zatažení" za jízdy auto brzdí naplno (s ABS) a všemi koly.

Vojtěch Kubiš
12. května 2014, 18:55
0
Vojtěch Kubiš
12. května 2014, 01:39
0
Aixam City - Teenage dream

no, každý je pán svého času, ale tohle bych vám opravdu nedoporučoval. Když si koupíte Fiat Cinquecento, dostanete podobně velké auto co bude mnohem rychlejší, tišší, nebude mít o tolik větší spotřebu a bude asi stejně bezpečné, jen vás bude místo cca 150 tisíc + čas na "tuning" stát asi 20. Nehledě na ceny náhradních dílů, které u Aixamu pokud dobře vím, nejsou vůbec malé. Anebo se na super malé auto použitelné jen ve městě a blízkém okolí úplně vykašlete a kupte si normální malý hatchback :)

Vojtěch Kubiš
08. května 2014, 15:34
0
Autíčkář Trackday a PlechCup 2014: 15. června na Czech Ringu

Ano :) pravděpodobně ale nebude rovinka po ranveji tak zbytečně dlouhá jak je naznačeno na stránkách Czechringu. Aneb detaily se doladí až na místě, podstatné je, že se jede okruh bez mostu.

Vojtěch Kubiš
30. dubna 2014, 18:54
0
PlechCup závodní speciál: Toyota Corolla E100

není :) škoda by to byla na demolition derby, já osobně počítám s tím, že to oba Plečkapy bez problémů přežije :)

Vojtěch Kubiš
02. dubna 2014, 02:10
0
Mustangový snílek aneb foukaný kůň za babku

koroze je děvka, to je rozhodně pravda (mohl bych vyprávět :) ) ale tenhle Mustang by stál za záchranu, protože je mi fakt hodně sympatický a to přitom má všechny věci co se mi nelibí :) hnědá barva, třípaprskové kola, turbo místo V8.. je to tak moc špatně, až je to úplně skvěle :)

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz