načítám data...
Vyhledávat inzeráty

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 3.3 rok.
Poslední aktivitapřed 20 sec.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru420
Komentářů u článků1799
Pozitivních komentářů u článků539
Negativních komentářů u článků46
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
dnes v 10:12
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Nevim, ale když si najdeš od Dalibora Žáka u nás jeden test ASX, tak ten to hrozně zhejtoval ... ASX má můj soused a je s tím spokojenej. Ale měl předtím jedničkovou Oktávku, kterou dojel do mrtě. V tom ASX jsem koukal má i pohon všech kol a kožený sedačky, nevypadá to tak blbě právě...

krab
dnes v 09:54
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Ano, to je vlastně trefně shrnuto. A přesně důvod úspěchu Dusteru i jiných Dacií.
Nedávno jsem měl doma na nějakých pár dní 7 letý ojetý Tiguan 2.0 TDI 4motion. Historie důvěryhodná, velmi hezká výbava i stav, stav km kolem 120 ti, nejspíš poctivých. Cenovka asi necelých 300

Auto ve srovnání s takovou Dacií daleko lepší, to je bez debat, to se ani nemusí zkoušet. Ale když si koupíš takový Tiguan tak první věc je potřeba udělat větší servis, olej /filtry / olej DSG / olej Haldex + nějaké drobnosti, destičky nové už to chtělo atd... Prostě dáš 30. A jezdíš a doufáš, že to bude rozumně fungovat. Což bude, ale nějaké peníze za servis do toho už postupně budou padat.

A to je přesně ten moment, kdy níže příjmové skupiny začnou mít problém. První oprava za 20-50 tisíc kč jim pak zkazí plány třeba na letní dovolenou. Jo, chápu to...

Akorát já bych v tom low costu raději vybral třeba roční 2WD Vitaru. Anebo klidně Mitsubishi ASX, i když bývá kritizované, ani netuším za co. Jsou to japonská auta, mají aspoň nějaký brand, se kterým se dá identifikovat. Pro mě brand "Dacia" přijde strašný. Vždycky si představím naši bílou 1310TX co měl táta v první půlce 90. let (protože na nic lepšího nebylo), furt se to sralo a po letech jsme ji prodali nějakému Rumunovi.

Ale to jsem já, konzervativec. Evidentně lidi po Evropě vůbec se značkou Dacia problém nemají a kupují to jak housky na krámě.

krab
dnes v 09:23
1
Alpine A110 Premiere Edition: Moje drahá Francouzka

Moc hezky popsaný a souhlasím co píšete. I pro mě je A110 ideálním sporťákem pro každý den. Vlastně je téměř jasnou odpovědí na otázku : Máš 75 tis euro ( cca. 2 miliony) a můžeš mít jen jedno auto. V tomhle případě bych to viděl na Alpine. Cayman má už dnes taky čtyřválec s turbem a je o dost těžší. Bavorák má sice šestiválec, ale je o mnoho těžší. Supra má taky šestiválec, ale je pořád velmi těžká. Dala by se koupit Giulia Quadrifoglio a dokonce i Shelby GT350. To jsou zas úplně jiný zážitky, ale taky sakra lákavý a s oběma by se dalo žít celoročně. Jenže mají docela vysoký provozní náklady. Za tyhle prachy lze mít i Lotus Exige 350 Sport, což je pecka, ale to už není celoroční auto. A Evora (nová) stojí víc. 911 stojí taky víc.

Jeden známý si Alpine koupil ( v krásné modré) , prodal kvůli tomu jeden muscle car a je nesmírně spokojen. Svezl jsem se v ní, on se svezl v Lotusu, ta auta jsou obrovsky rozdílná.... nakonec, výprodej aut se kvůli nákupu Alpine u mě konat nebude ( a že tu určitá idea zprvu byla), ale je to sakra dobrý auto, líbí se mi. Akorát nevím jestli by mě bavila dlouhodobě. A to nejde vyzkoušet jinak, než někdy v budoucnu jednu koupit...

krab
včera v 18:44
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Test vtipnej, klasika autíčkáře... Vždycky když vidím něco o Dacii Duster, ať už od slavného tria starého Topgearu anebo od někoho dalšího, říkám si, že si to musím vyzkoušet. Často tu zastaralou věc od Renaultu vyráběnou v Rumunsku redaktoři chválí. A i na silnicích je vídám, takže to fakt skutečně někdo kupuje.

Cena je jasnej argument. Ale prozatím bych stále tvrdil, "díky nechci, vystačím si s čímkoli ojetým v ceně jedné Dacie". A budu mít hromadu aut na výběr...

krab
13. listopadu 2019, 21:24
0
Simulátor My Race: je to celé jinak, než jsem myslel

A tys tam Tomáši už byl? My se na to právě s kamarádem chystáme přes zimu, tak jsem na to taky zvědavej...

krab
13. listopadu 2019, 12:11
2
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Já jsem rád za ten věcnej komentář od člověka s Giulií Q4. Vidíte, že se žádná katastrofa nekoná. Ten tazatel "red dwar" tedy červenej trpaslík nám někde tady mezi těmi komentáři napsal, že "dojede toho dvojkovýho supa do smrti" a pak to bude řešit později. Takže teď už o to ani nejde. Nakonec je hezky vidět, že nejde radit ve výsledku ani obecně ani cizím lidem, který neznáme. Když mě bude někdo doporučovat Audi, VW, Škodu stejně v žádným z těch aut nejspíš osobně nebudu chtít jezdit. Protože v tom trávím čas a rád se na auto i dívám, tak chci aby se mi i líbilo. Pro mě jsou tahle auta třeba nuda. Zrovna jako libovolně téměř cokoli z Koreje, téměř cokoli z Japonska anebo z Francie. Takže bych se projel s novou trojkou od BMW a pak se šel svézt opět s Giulií a doufal, že se mi ten bavorák náhodou nezalíbí a vyberu si Giulii. Anebo Maserati jako má Beastar... Teď to schválně přeháním. A pak se zas najde další kdo bude přísahat na Škodovku nebo Kiu nebo Renault či dokonce Opel. Prostě má každej nějakou svoji oblíbenou značku.

Beastar: s těmi dvěma Ghibli : měl jsi nějaký technický potíže? Opotřebovává se to nebo začne někde povrzávat příliš brzo?
Viděl jsem jeden kousek, když jsem byl se Spiderem min. týden v Imofě. Krásný auto Ghibli S Q4 , cena úplně luxus, radši nechci vědět kolik to stálo nový a vedle stálo Quatroporte asi za 1.5 mega. Taky vypadalo parádně. A furt tam mají tmavomodrou Giulii QV za 1.24 mega... Vypadá taky dobře jen dle namátkovýho pohledu na brzdy bude potřebovat už nový, jinak asi super kauf, to je sešup o 800 tisíc během ani ne 2 let....

krab
12. listopadu 2019, 21:52
1
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

To teda! No stříbrná E34 ( bez označení modelu, ale na 520i M50 jsem si jí v duchu otipoval) to se nejde neotočit. Já šel tou ulicí z Milevský od Imofy ráno, protože jsem tam nechával auto na roční prohlídce a šel pěšky na Budějovickou na bus dolů na Brumlovku do práce. Tak jsem se kousek prošel...

No jak říká ten tvůj kámoš. Přesně E39 bylo skvělý auto, ale E34 je větší radost už jen se na ní podívat :)

krab
12. listopadu 2019, 14:04
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Jo, to já jen, že si můžu teda jedině gratulovat, že takové cesty podnikat nemusím. Další argument, když si někdy člověk řekne, že je jeho práce vlastně naprd...

On to tam týpek popsal, dělá auditora pro automobilku, čili objíždí dodavatele. No nakonec i podobná práce tu je v naší firmě taky. Akorát ti lidi cestují nejvíc po Číně. U stavebního dozoru u specifických staveb to taky chápu. Navíc jako stavební dozor těžko můžeš stavby objíždět v S klasse mercedesu, to by působilo trochu nepatřičně :) Takže chápu i to Tourneo...

krab
12. listopadu 2019, 12:57
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Ta Giulia co jsem jí měl 2x půjčenou na několik dní fakt rozvrzaná nebyla. Přišla mi právě kvalitní. Vlastně jsem ani nepochopil ty hejtry na ten infotaiment atd... všechno co jsem potřeboval jsem našel. Jen dojezd km do prázdný nádrže to nesmyslně přestane ukazovat v momentě, kdy se rozsvítí rezerva. Zrovna jedinej moment, kdy by se výpočet zbylých km docela hodil :)

Teslu jsem zmínil protože jsem teď nedávno viděl tohle video. Týpek říká, že jim fandí atd.. a stejně řekl, že je to úplnej krám. Já jsem v tom sice nejel, ale viděl jsem jich na živo už několik a že by to působilo nějak dobře, to ani omylem. A argument infotaimentu ( kterej pak třeba umí i zamrznout) je docela pádnej, protože tím to auto v podstatě ovládáš. Takže jsi bez toho velkýho displeje v tom autě nahranej. Pochopitelně... můj žánr to vůbec není a ani nikdy nebude. Recenzím elektroaut se chci zásadně do budoucna vyhýbat, protože tomu nerozumim, nebaví mě to a nechci se o tom nic učit. To ten čas radši strávil jinak a s jinými auty.

krab
12. listopadu 2019, 11:31
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Novinářský jak co... Záleží komu všemu to půjčí a jakou průběžnou údržbu to dostane. Třeba ta moje 124 Spider odkroutila novinářských 24 tis km. A viděl jsem teď rozpis jak a kdy to půjčovali + servis, protože jsem byl na roční prohlídce a bylo mi řečeno, že třeba přes zimní měsíce se s ní nejezdilo. Taky nemá okyslej podvozek od soli.. Co na tom novináři provedli: lehce odřená bočnice řidičova sedadla, poškrábaný vršek řadící páky (od prstýnků asi), 2 drobné promáčklinky na karoserii, odřenina od otevřených dveří (malinko jen) , 1 promáčklinu jsem si debil udělal už sám... Ale mám objednanou službu těch lidí co to umí vytáhnout všechno ven bez lakování, tak jsem na ně zvědavej. Mám na ně 3 drobnosti na práci... Odřeniny naštěstí žádný. Každý kolo trošku odřený od obrubníku od novinářů, kteří neumí parkovat. (ale naštěstí odřené jen málo).
Mechanicky je to bez chyb. Aktuálně mám asi 35 tis...

Někdy když vidím auta po půjčovně anebo služebáka po 2 letech, tak to bývá i horší...

Novinářská modrá Giulia QV byla po 38 tis km v pohodě. Jen sedačka řidiče zase trochu ošoupaná + karoserie tu a tam odřeninky, jedna promáčklinka a prasklý karbonový přední lip od někoho kdo neuměl parkovat. A klasicky odřená kola... Mechanicky ale byla naprosto v pořádku.

Tesla: podívej se na nějaké recenze co o tom lidi říkají po 2 letech provozu. Většinou se dozvíš, že je to totálně rozvrzané, že infotaiment reaguje se zpožděním atd. Spáry karoserie z výroby horší než u Dacie atd... Já chápu, že to působí, že jsem zaujatej proti elektromobilům (což je pravda) ale tady je to fakt objektivní říct, že Tesla má skutečně mizerný zpracování.

krab
12. listopadu 2019, 10:41
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Ale ještě pozor na to, že "červený trpaslík358" jezdí do Německa, kde se pak všude nedostane, protože nebude mít na starším dieselu tu správnou Umweltplakette...

krab
12. listopadu 2019, 10:36
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Máš naprostou pravdu, že si ujetí takový porce kilometrů třeba já ani nedovedu představit. Jednu dobu (asi 6let) jsem dojížděl za prací 5 dní v týdnu, 120 km každý den. Opruz největší. Furt stejná trasa, hustá doprava, nic moc... To bylo skoro 30 tis km jen na tom dojíždění ročně + něco o víkendy, takže třeba skoro 40 jsem najížděl.

Teď to spadlo zhruba na polovinu a spousta kilometrů jsou takový ty hobbistický, výletní, prostě jízda jen tak někam. Jet někam 7h v kuse, to se mi stane párkrát do roka a považuju to pomalu jako malý dobrodružství.

PS: Tu Alfu bych tak nehanil. Říct že se to po roce rozpadne, to je klasickej stereotyp. Jestli se něco po roce rozvrzá a rozpadá, tak to je třeba Tesla. Nekvalitní výrobek, absolutně neadekvátní cenovce. Ale Alfa Romeo? Jsou to dneska už dobrý auta. Někdy si zkusím půjčit na test ojetou Giulii, ale ideálně kousek, který už najel aspoň 100 tisíc a jsem na to zvědavej... Snad se neukáže, že je to pak rozvrzanej krám :)

krab
12. listopadu 2019, 10:28
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Můžu jen zvědavý dotaz ( neodpovídej jestli je to nevhodný) , co děláš za práci, že musíš najíždět tolik kilometrů ročně? Já teda pracuju ve výrobním prostředí elektroniky a vidím u nás v korporátu, že ty pracovní kilometry lidem během času hodně ubývají. Spousta věcí jde vyřešit elektronicky, virtuálně, není potřeba fyzicky za někým jezdit. I práce z domova se začíná v mnoha firmách rozmáhat. Skoro 100 tis ročně = 8 tis km měsíčně, to je prakticky 300 km na den. To mě přijde úplně šílené...

krab
12. listopadu 2019, 09:42
4
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

4x4 je v evropských podmínkách zbytečný, pokud se neživíš jako doručovatel tofu na horský hotel Akina mountain, kde je půl roku sníh a mráz :-D V koncernových autech 4x4 znamená mít Haldex IV. nebo V. generace a přidá ti to 2x ročně nutnost výměny oleje.

Mě přišlo to Volvo V40 jako dost optimum, akorát se příliš nevyznám v těch motorech, který si v posledních letech konstruuje Volvo samo. Takový držáky jako někdejší pětiválce to jistě nebudou... Je fakt, že další věcí je dostupný, slušný servis kam s tím jezdit. Budeš to dělat 4x do roka, tak to je hodně věc k zamyšlení. A podle toho zvolit značku.

Ještě bys taky mohl zvážit vzít lehce ojetou naftovou Giulii 180k 8st AT , ta tě vyjde na ne víc než 600 tisíc a bude mít cca 30-40 najeto. Giulia s půl milionem na tacho, stále krásná, stále funkční by pak hezky zavřela huby všem hejtrům :-D Za pokus by to stálo... Akorát těch servisů je málo, takže by ti to asi trochu zkomplikovalo pracovní režim.

krab
11. listopadu 2019, 23:16
1
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Piáno byl vtip ... I když v neděli si v něm někam vyjet by bylo nepochybně super :)

Dvojkovej Superb 4x4 TDI 125Kw DSG Laurin/Klement mají rodiče asi už třetím rokem. Kupovalo se to jako dvouletý auto s velice hezkou slevou tenkrát. Udělalo hodně služby, vozí plaťák občas s veteránem atd... Ale jeho služba je na cca 20 tis km ročně, víc ne, takže nemají na něm dodnes najeto ani 100 tis km. Jednou jsem s tím jel až do Anglie a zpět. A sedačky vážně nic moc. A ta karoserie není příliš pevná, no je to takový z technickýho hlediska spíš jen průměrný auto. Ale obrovský vzadu i v kufru. To nevím, zda využíváš nebo spíš ne.

Když bych se nějak zkusil vžít do tvoji role (jezdil dálky a to často a byl pořád v autě) přemýšlel bych, čím si ten pobyt uvnitř zpříjemním. Ŕídil jsem už ledacos, ale když je tu pochopitelně i cenový strop / limit, je potřeba najít kompromis. A mě se letos vyloženě líbilo jezdit ve Volvu V40. Měl jsem verzi Cross Country, ale obyčejná (s nižším podvozkem) bude ideální ne-li lepší. To auto je docela velký, i když se to nezdá. Důležitý je, že má pevnou karoserii, dobře se s tím zatáčí, má skvělý sedačky a tu a tam špetku kvalitnější výbavy. Mívají třeba audio od Harman Kardon a takový... Prostě to chce kouknout na nabídku a hledat. Motor asi D4 140kw, tady moc jinejch možností není.

krab
11. listopadu 2019, 17:51
3
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Martin Vaculík ze Světa Motorů by řekl, že Piáno 5 válec, 5 ti kvalt.
Takže sehnat co nejzachovalejší Mercedes Benz 300D W123. 5st. skříň kvůli převodům na dálniční rychlosti.
5x do roka vyměnit olej, před zimou ošetřit podvozek a auto vydrží na věky věků

krab
09. listopadu 2019, 22:34
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Jde o to najít zachovalej kus... To je základ u tohoto typu a u bavoráků obecně. Proto jsou i ty rozdílné zkušenosti. Jinak souhlas... I na tom mém ultra nejetém kousku mě před lety vyhodili z STK kvůli parkovací brzdě. Šel jsem blbec tam, kde nikoho neznám... A ti zas neznali bavoráky, že se ručka musí posuzovat se zamhouřeným okem. Tak jsem ty bubny pod krytem zadních kotoučů musel doma pracně seřídit a jít tam znova. A pak v pohodě... Jo tenhle vynález se jim moc nepovedl.

Ježek topení je legendární věc (ten se mi teda nerozbil), ale třeba el. motůrek na odemknutí zadního kufru jo.

Pořád to ale bylo perfektní auto. Každý auto má prostě nějaký svoje trable. Ty motory M52 ( můj případ) byly asi i lepší než pozdější M54. Nakonec i motor M52 B28 ( 2.8 l) v Z3 Coupe fungoval brilantně i po takřka 300 tis km. To auto jsem tehdy kupoval s 270 tis na tacho, já najel asi 20 a nový majitel pak snad 30. Já měnil jen domeček s termostatem ( únik kapaliny) a jinak klasický servis. Ten motor natočí strašně moc... a byl prakticky suchý.

krab
08. listopadu 2019, 08:31
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Beastar: Jo, to si asi vystihnul přesně. Ono jsme do jistý míry rozmazlení tím, že takřka neexistují úplně špatná auta. A hodnotí se už taky podle jinejch kritérií než klasickou cestou. A zákazníci koukají na úplně jiný věci, než mám zafixováno. To je třeba problém, když bych měl dělat recenzi na nějaký úplně nový auto, tak se musím zastavit, dlouze zamyslet a hlavně si udělat pořádnou rešerši o tom, co vlastně lidi na tom autě bude zajímat. Protože já to sice můžu odbýt klasicky : řízení lehké, bez citu, ale taky bez vůlí, plyn on/off, motor mdlý, palubní deska - plastová, tablet na ní - veliký. To co umí už jsem se nesnažil obtěžovat řešit, zato jsem dva dny hledal tlačítko ESP OFF, který jsem nenalezl. Hmmm co s tím, auto je sračka, hotové, sečtené, podtržené...

Takhle to zkrátka dneska už nejde. Takže se stáváš vlastně recenzentem elektroniky na palubě, logiky ovládání, srovnávání logičnosti ovládání palubních fičur a zkoumání celkově příplatkových výbav. Z toho pak jde udělat nějaký doporučení. U motoru maximálně tak změříš spotřebu a zrychlení. A u elektriky ještě dojezd a z nějakýho "tech" videa automobilky vyzobeš informace o tom jak ta technologie funguje a srovnáš s tím co dělá konkurence.

A to je najednou pro mě osobně nesmírně vzdálený svět od toho, který znám. Svět aut, který mám rád od doby co jsem byl kluk, nebo teenager. Proto jsem to včera popsal jak jsem to popsal. Proto se 100x radši svezu něčím jako je tady Tomyxova Primera než novým bavorákem od zastoupení. Takovej "test" bych bral takřka jen jako práci. Ale i tak se na každý nový nepoznaný auto furt těším. To zas bych jinak kecal... Ale začínám trochu myslím už rozumět, proč mě někteří v moji radosti ze starých aut nechápou.

krab
07. listopadu 2019, 23:10
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Vždyť to ale Matěji takhle neříkám ... je to složitější. Pro mě fungujou líp auta starejch časů, ale jako chápu, proč to zas někdo další vidí jinak. A já jsem za to rád. Je super, že si dost lidí dneska vybere novej bavorák a jsou spokojený. Akorát ve mě už to nevyvolává pocity, že bych to chtěl.

Tomu co říká Ganmiki naprosto rozumím. Já koupil E39 po Superbu I. generace (ex firemním) a předtím jsem měl různý obyčejnější auta a E39 byla tak fenomenální, že se mi líbí dodnes.

krab
07. listopadu 2019, 21:20
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Jsem holt nějakej sentimentální v listopadu ... :-D

krab
07. listopadu 2019, 20:20
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Možná je to zase trochu o tom co si jako kluk zažil, jaký auto sis dřív přál a co jsi prostě viděl kolem sebe. Já jsem dítě hlavně tý první půlky 90tek a pak teenager tý druhý půlky devadesátek. Prostě jsem byl vždycky hodně zažranej do těch aut co se dělali zhruba před rokem 2000. Vždycky když se mi povede dělat nějaký srovnání starýho a novýho modelu stejný značky, tak mi to hodně vyplyne na povrch. Ty rozdíly mezi tím jak se auta stavěla v 80. letech, v 90. letech a teď. Jistě, že hledisko objektivity je na straně toho novýho. Ale to platí v případě, když k autu přistupuješ jako ke stroji, něčemu neživýmu. Což auto i je :) Ale pro nás autíčkáře mají auta kupodivu nějaký přesah. Je to zvláštní, ale nevnímáme je jen jako stroje, který slouží. A pak přijdou na řadu věci jako vůně v kabině, individuální pocity, když v tom sedíš, způsob jak se to ovládá, jak úzce jsi ve spojení s tím autem. Kolikrát jsou to takový blbosti, nuance a každej to může vnímat trochu jinak. A konkrétně ty starý bavoráky pro mě kouzlo mají. A láme se to tak nějak právě tou Banglovou érou. Zase není žádná o tom, že jsou ty nový podstatně rychlejší, tužší kastle atd... Ale chybí mi tam vždycky to propojení s tím autem, ta elementární radost z řízení. Ale zase to neplatí to vždycky. A vůbec....občas mám den, kdy bych si říkal, že bych si chtěl objednat takové nové BMW M2 Competition. A pak mám zas den, kdy bych si řekl "neblbni, vždyť za ty prachy by byla excelentní E30 M3, takže tady není o čem..."

krab
07. listopadu 2019, 17:59
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Emkový bavoráky bych nechal stranou. Zrovna tak Alpinu. Ty jsem tím komentářem vůbec nemyslel. Z těch co vyjmenováváš jsem si dostatečně zařídil M3 e92 a M6 V10 a M240i ... skvělý auta. Ale moje srdcovky to nejsou. To neznamená že jsou špatný, to ani náhodou...

krab
07. listopadu 2019, 16:06
1
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Příběhů od kamarádů co tam byli o tom, že jejich "kamarád" se takhle nachytal jsem už slyšel víc... :-D Taky jsem se v duchu zasmál, když jsem viděl slovo Bangkok...

krab
07. listopadu 2019, 15:08
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Mám to podobně, dneska jsem šel do práce kousek pěšky tady na Praze 4, protože jsem nechal auto v servisu na roční prohlídku a cestou jsem potkal zaparkovanou stříbrnou E34. Hezká, zjevně nezrezlá, min. ne příliš, interiér základ, ale nevybydlený... ty jo hned jsem měl chuť dát za stěrač cedulku s telefoním číslem, že kdyby majitel náhodou chtěl, tak koupím :-D No a pak jsem zase šel dál... Po práci půjdu teda pěšky zas okolo... tak nevím, možná si tam tu vizitku za stěrač snad dám, ne dělám si srandu.

Prostě bavoráky do roku 2004 jsou úplně něco jinýho než bavoráky potom. Sice taky jezdí hezky, všechno, ale už v tom není to srdíčko.

krab
07. listopadu 2019, 10:33
6
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

Zas Adama bych se soudruhem Grosse píčem vůbec nesrovnával. S doopravdickým komunistou bych se totiž nikdy ze zásady nebavil a ani s ním jakkoli nevyjednával. V tomhle u mě funguje nulová tolerance. Stejně asi jako k někomu kdo rád hajluje a myslí to doopravdy. Adam je v pohodě kluk... známe se osobně.

Akorát je tu zkrátka a dobře vidět částečně generační střet a taková ta inklinace mladších ročníků k pacifismu, k ekologii, k obdivu ideálu rovnostářské společnosti, k inklinaci opět vyhrabávat z historie vzory jako z manifestu Karla Marxe. Ono je to na evropský společnosti krásně vidět. A v západní Evropě jsou takoví i mnozí politici věku 50-60 let, ta generace západních intelektuálů, kterým se nelíbil kapitalistický blahobyt ve kterém žili a měli představu o spravedlivější společnosti. Za železnou oponu se tihle lidi nikdy nepodívali. Dost jich dneska sedí v politických funkcích... A pak to takhle vypadá jak to vypadá.

Kdežto většina lidí věku 30-45 let, co se narodila ještě v té době před internetem, mobilem, sociálními sítěmi atd. věří v tradiční hodnoty. Hodnoty kapitalismu, mají v sobě kousek toho amerického snu o úspěchu a vědí, že je fér, že se někdo má lépe než jiný, že to závisí na schopnostech každého. A ví, že je správně, že zadarmo pečení holuby do huby nelétají. A taky ví, že má právo na to se bránit útoku. Ať už na sebe, rodinu, bližního, na majetek atd. Tyhle hodnoty chci ctít dál.

PS: Adame, strávil si nějaký čas v USA? Pokud ne, tak tam jeď třeba na čas pracovat. Možná se ti to vnímání světa na zlou Ameriku a docela hodný východ změní. I když byli i amíci, kteří věřili v perestrojku :-D

krab
06. listopadu 2019, 10:54
4
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

Nejblíž k realitě je fakt, že člověk který má na zbraň průkaz, nosí jí, aktivně trénuje na střelnici, tak velmi dobře ví jakou sílu má a co může způsobit. Není důvod se těchto lidí vážně bát. Nakonec můžou ti zachránit i život. To samý policista. Mají zbraně u nás v ČR. A bojíš se jich? Jistě nebojíš. Jenže pokud jsi agresor a chceš někomu ublížit máš zbraň (jakoukoli) zločin se ti bude páchat snáz a daleko líp na bezbranných. To přece dává smysl... Já teda chci žít ve společnosti, kde se agresorovi můžu pokusit ubránit a ve společnosti, kdy ten kdo mě ohrozí na životě ( vytáhne na mě nějakou zbraň a zaútočí) si musí být vědom, že tím současně riskuje i vlastní život, protože oběť se bude bránit.

Hezky to ukazuje to video nahoře. Motorkář na něj vytáhne kvér, chce ho oloupit možná i zabít, to nikdy nevíš, ten člověk má odvahu, využije nepozornost toho pachatele a povede se mu ho zastřelit. Taková situace je hrozná a vlastně tu není žádný "civilizovaný, hezký" řešení. Na konci nejspíš byla smrt těch pachatelů. To není sranda někoho zastřelit, to si ten člověk co si sice zachránil život bude nejspíš přehrávat v hlavě a nejspíš i vyčítat do smrti. Že někoho zabil. Ale zachoval se správně. Kdyby to neudělal buď by byl mrtvej on anebo by ti lupiči beztrestně utekli a páchali další zločiny, třeba zabili někoho dalšího.

My na to prostě jako Evropani, kór u nás v ČR kde je enormní bezpečí, nejsme zvyklí. Ale jít takhle proti lidem, co umí střílet, chtějí pro svoji ochranu nosit střelnou zbraň, co to je? S tím fakt silně nesouhlasím.

krab
06. listopadu 2019, 09:32
1
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Už jsem to jistě víckrát zmiňoval. Svého času jsem koupil 12 let starý stříbrný sedan 523i manuál s 58 tis. km (opravdických) a to auto sloužilo pak dlouho ještě tátovi, pak kamarádovi, pak jeho kamarádovi a jistě jezdí dodnes.

Nejspíš by bylo i jedním z deseti nejlepších aut, které jsem kdy řídil. (možná). Neobyčejně kvalitní a příjemné auto. Dneska bych si takové už nepořídil, to daleko víc by se mi líbila E28 na kterou mám jednu krátkou řidičskou vzpomínku, ale to byla přímo Alpina. Asi právě proto...

Moc hezkej článek!

krab
06. listopadu 2019, 07:36
0
Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

Já udělal překlep... ono se to jmenuje Opel GT roadster. Auto v usa prodávaný jako Pontiac Solstice.

Má 2 litr turbo, s konstrukci lotus/ opel speedster nemá nic společnýho.

To auto je hezké a bude neokoukaným gétéčkem pro dva.
Docel bych si ho rád někdy vyzkoušel a dozvěděl se o něm víc. Ne že bych to sám chtěl, to jistě ne, ale k recenzi by bylo zajimavý. V evropě pár ks na prodej vždy je.

krab
05. listopadu 2019, 17:51
0
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

Hele já bych zkusil zachránit i toho Křečka. Sice prská, většinou mu nerozumím, ale je to Čech jako já, tak si přece musíme pomáhat! :-D
Dneska tu je fakt plodná debata, ale je fajn, že to bereme jako vždy s humorem.

krab
05. listopadu 2019, 14:13
1
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

Jak říkáš ... Já to ráno otevřel a hlavně mi celej tenhle Adamův článek přijde naprosto zbytečnej, resp. ten jeho světonázor tam naprosto zbytečně a okatě předsunul už v úvodním odstavci, že jsem to pak už dál jen prolítnul a kouknul na obrázky. Přitom téma je to zajímavý : auta a zbraně, vývoj kam se umísťovali , třeba i něco o pancéřování atd... Z toho by byl hezkej článek.

Ale nic ... nebudu dál kritizovat, snad tu bude zas zítra nějaký hezčí nepolitizovaný téma.

krab
05. listopadu 2019, 14:06
2
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

Naprosto souhlasím. Mám dva sousedy, ti zbraň mají a jsou to příjemní, vzdělaní lidi. Doufejme, že nám i tuhle volbu rozhodnutí kdokoli pod nějakým vzletným heslem nebude chtít vzít. Zbroják nemám, ale už jsem nad tím několikrát uvažoval, že si ho udělám a naučím se zbraň ovládat. Je to jedna z důežitých dovedností člověka, byť bude vždycky doufat, že jí nebude muset nikdy v životě proti nikomu skutečně použít.

Bohužel, dějí se různé věci. Vrazi existují, loupežní vrazi i jiní. A existují i blázni / fundamentalisti atd.. A náš evropský prostor už není jen prostorem naší západní kultury, ale máme tu všelijaké návštěvníky z kultur úplně odlišných. A to je relativně nová věc a nikdy nevíme co to přinese.

Takže někdy je lepší mít kvér za pasem, umět s ním zacházet, přežít a mít věc k vysvětlování právníkům, nežli zůstat ležet někde probodnutej na silnici jako oběť tohoto Rakouského "incidentu" ( sprosté loupežné vraždy). http://dfens-cz.com/achmad-gar-net-weit-weg/

krab
05. listopadu 2019, 09:57
0
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

Adame, to už není ani hyperbola, to už je moc i na mě...
Nechte autíčkáře bez politiky, pokud možno

krab
04. listopadu 2019, 18:46
3
Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

Opel GT Speedster 2.0 Turbo. Neokoukaný, rozumně "levný" ... Anebo se poohlédnout po méně náročné manželce a ženu ze země Christiana Diora vyměnit za skromnou a hodnou dívku třeba z Humpolce a konečně našetřit na vysněné Ferrari :-D

krab
04. listopadu 2019, 18:32
0
Autíčkářův Trackday 26.10.2019: Drama kam se podíváš

Tak vymyslete pro příště se Zlou Kočkou nějaký vtipně edukační psychotest, co musí účastník vyplnit spolu s přihláškou :-D
A bude od nich pokoj...

krab
03. listopadu 2019, 20:52
0
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Tak to je tím variátorem... My jsme to CVT měli taky v tý 1.33 Yaris variantě. A ono když jsi dal plnej plyn na světlech, tak do cca 60 km/h to mělo slušnej odpich a hlavně žádnej prokluz. Stejný jako skůtr. Nejrychlejší stroj ze světel bejvá vždycky nějaká Vespa

krab
03. listopadu 2019, 19:13
-1
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Vím, jen pokus o vtip. Ten pravý GR mě mrzí, že jsem neřídil, každý ho nesmírně chválil. Udělali jich příliš málo.

krab
03. listopadu 2019, 18:33
0
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Prostě Gazoo Racing :-D To je něco jako veganskej Bratwurst...

krab
01. listopadu 2019, 12:20
-2
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Dík za tip. Tak asi jí i objednám...
Já mam nabíječku baterií, ale nemám žádnou takovouhle s udržovací funkcí

krab
31. října 2019, 12:52
-2
krab
31. října 2019, 09:35
-1
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Já to dělám jak píše Kuba. Podle počasí s auty jezdím, vyjímka je MGB, který prochází lehčí renovací.
Akorát v tuhle chvíli nemám zimní obutí až na jedno auto. jestli koupím zimní pneu i na nějaký další těžko říct. Ale to je spíš tím, že nevim jestli to není vyhazování peněz. Tady u nás bývá už těch dní se sněhem tak málo, že to snad ani nemá cenu. Když je jako dneska ráno (-4°), ale sucho tak stačí jen koukat do míst, kde stíní třeba stromy a dávat si bacha na naklouzanou mlhu. A nevyrážet tak brzo ráno a počkat na sluníčko. Ale jak bude počasí víc zimní asi se víc a víc zamyslím a možná jedny zimáky na Fiata objednám. Uvidíme podle počasí...

Jinak asi letos koupím ten "trickle charger" a připojím na něj Lotus, protože mě imobilizér pravidelně po 14 dnech vybíjí baterku ( a to i v létě) , to je prostě chyba co řeší všichni s těmito auty. A když přijdou extra mrazy, tak tu baterku z aut někdy vážně vyndám, dobiju doma a nechám v teple. Ale to by muselo přijít třeba týdenní období mrazů kolem -10° a to snad ani loni nebylo...

Benzín tankuju vždycky ten lepší 98 OCT (100 OCT) a snažím se udržovat nádrže více plné. Úplně plná nádrž, to se vyplácelo jen u veteránů, když měly plechové nádrže. Dneska jsou plastové, tak je to už jedno. Ty nereznou zevnitř.

krab
30. října 2019, 18:37
-2
Autíčkář na lovu: Už je tady zase

Souhlas, přesně se právě musí prohrabocat tím smetím. Rád si poslechnu třeba Davida Gore a american rock show na beatu a on tam představuje fajn kapely i současnosti a najdou se parádní věci.

krab
29. října 2019, 19:29
-2
Autíčkář na lovu: Už je tady zase

V muzice a v autech určitě jo... I když to samozřejmě nejde brát doslovně. Víš jak to asi myslím :)
Byla doba kdy jsem třeba za pár korun (teda s extra štěstím) koupil Corollu GT AE86 z roku 1986. Sice na renovaci, ale funkční. Nebo jsem koupil tehdy americký GMC z roku 1991 za asi 40 tisíc. Sice to byl trochu krám, ale fungovalo a vypadalo velmi obstojně.

Doba levných lehkých a pěkných aut z 80. a 90. je prostě fuč.

Ale jo, najdou se i teď nějaký káry. Jedničkovej Focus je třeba furt super a za pár korun. Nebo možná se dá ještě tu a tam objevit nějaká 306 S16, ale to už bývá dražší. E36 by se ještě asi dala, ale jestli se tu dává limit cca 50, tak to už spíš koupíš něco, co nestojí pomalu ani za záchranu a zima ta by to dorazila úplně.

krab
29. října 2019, 18:36
-2
Autíčkář na lovu: Už je tady zase

Hmmm, před 15 lety bysme tady v tý rubrice vybíraly jinší káry. Akorát teda barevnou fixou podtrhávali zajímavé inzeráty v Annonci a na tipcars, protože ty internety byly ještě velká novinka.

A teď máme všechno online, ale levný řidičský káry už nejsou.

Mě se líbí docela tohle: Sunny GTI liftback. To už jsem neviděl ani nepamatuju:
https://www.sportovnivozy.cz/122603-nissan-sunny-gti-sr20de-liftback

krab
29. října 2019, 11:30
-2
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Skipper: jo to je dobrej plán. Já teda tankuju tak nějak podle potřeby a občas jsem i překvapenej, že vytáhnu auto po těch dvou týdnech a ono je zrovna plně natankovaný :) Přes zimu ale nechávám v autech půl až plnou nádrž pořád a dávám do všeho vždycky nějaký ten OMV 100 anebo Shell V power Racing anebo Benzinu Verva 100.

Spíš je vždycky úskalí vlastnictví vícero aut v tom, že poruchy, údržba atd. se stávají často naráz u minimálně 2 současně. Je v tom nějaká zákonitost :) Je to teda prkotina, ale teď jsem třeba nedávno zjistil, že u Fiatu 124 Spider byly zadní destičky už KO. Tak jsem koupil nové a vyměnil. (protože jsem to nechtěl nechávat na autorizák, kam jedu v listopadu jen na roční prohlídku a pro "razítko", protože ti by si za výměnu řekli nesmysl) K tomu jsem objednal všechno na posezónní servis na Lotus, ať neplatím dvakrát přepravný. Den na to co jsem vyměnil destičky na Fiatu jsem se byl projet poršákem. A cestou domů z delšího výletu se rozsvítila kontrolka opotřebení brzd i na něm. Poněkud neočekávaně, destičky vypadaly pohledově OK. Mají výstražný kontakt. No, tak jsem taky objednal nové a vyměnil. Jak kdyby to jedno auto vědělo, že se vrtám v druhém a chtělo abych se mu taky věnoval. No a pak mě na jaře čekají pneumatiky. Zadní na Poršáka, už budou brzo na hranici a nejspíš i na Lotuse. Už to vidím tak na 3 tis km a budou na výměnu.

No, někdy si říkám jestli by nebylo lepší mít jen jedno zimní auto a jedno který mám fakt rád. A vlastně by to i bohatě stačilo :)

krab
28. října 2019, 10:16
-2
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Jéé, to je fakt moc hezký! Ty fotky 996 se stanem na střeše jsem už někde i viděl. Jo je to tak. Já vždycky když s tím autem někam jedu, cítím úplnou pohodu a říkám si pro sebe "proč ty vole jeden stará nejezdíš s tímhle autem pořád a kamkoli..." Ten pocit, že je to auto na každou příležitost, ten tam je. Myslím tady z majitelů 996 tady na autíčkáři je snad jedinej Semry, ten k tomu tak i přistoupil a myslím, že letos bude jezdit i celou zimu...

krab
28. října 2019, 09:29
-2
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Taky je to skládání kol docela opruz, ale už to mám nacvičené ... Jako fakt bych mohl sehnat příčníky na střechu na Sally. Ale jako ono jízda s dvěma kolama na střeše taky nic moc...

Kolem Linze jsem nejel, byl jsem v Orlickejch Horách, dokonce kousek i v Polsku... Na jejich straně Orlických / Stolových hor taky fajn silničky, možná jen štěstí na zrovna ty s dobrým povrchem. Akorát v jednom úseku (nechápu proč) nasypaly asi na 5 kilometrech takovej černej štěrk... to nebylo nic moc

krab
28. října 2019, 08:51
-2
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Fandatik: ono by to asi i šlo ... No s těma kolama to má Nimrod pravdu. Nejhorší to bylo, když jsem měl letos to Infiniti a tam se mi fakt dva rozebrané enduro horáky vešly. Ale stylem "ježek v kleci". Musel jsem sundat kola, pedály, sedlovky, zbytečněj opruz. Ale tam bohužel nejde ani namontovat střešní nosič ( to kupé nemělo bočnice střechy na to uzpůsobené) a jediná varianta by byla nosič na zadní víko kufru. Ale ten myslím uveze jen jedno kolo. Jednou jsem viděl takový na víku kufru (bez použití tažnýho, který taky namontovat nejde) na BRZtku. A týpek si na něm vezl sjezďáka.

Teď když tak 1x, 2x měsíčně nějam kola převážíme, tak je šoupnu do MiTa. Tam je to v pohodě. Sklopíš sedačky, vyndáš kola, dáš tam rámy, kola a jedeš. Ta Alfa je totiž docela prostorná, vlastně je citelně větší než býval Yaris.

A ve čtyřech skoro nikdy nikam nejezdím. To je úplná vyjímka. Ve dvou anebo sám. 500km jsem jel teď o víkend, ale Lotusem, místo bagáže stačil batůžek.... Ideální výletní kára :) Lehká, úsporná, ekologická...

krab
27. října 2019, 22:17
-2
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Jo, výlety a v zimě :-D Do Lungau bych jel na ten driftovací výcvik. Kámoš se na to chystá...

krab
27. října 2019, 21:01
-2
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Koukám kolik je tu sběratelů! To je super... Život bez aut by byl naprd. A mít jen to "praktické" to taky. Je dobře, že jsou auta, která prostě chceme a ne jen potřebujeme.

Já jsem skončil momentálně v pěti kouscích.
1. Mito 1.4 Multiair turbo , winterkára a přepravník kol
2. 124 Spider, denní auto, výletník, možná i winterkára pokud náhodou vyjde zima se sněhem ne jako obvykle
3. Elise 111R, výletník, touristen ringtool
4. 911 Carrera 2 , výletník a klasicky příklad auta, který máš ne protože by mělo nějaký smysl nebo účel, prostě ho jen chceš a baví tě ho řídit, kdykoli na něj vyjde řada
5. MGB GT, veterán, momentálně stále rozebraný, do budoucna bude jezdit veteránské rallye

A co my chybí? Asi nic. Ještě si dovedu představit mít jedno další auto navíc. Ale jen jedno víc ne. Už bych to nestíhal. A bylo by to nejspíš něco zase hodně starýho, sportovního a bez střechy. A nejspíš i jednu motorku, kterou jsem vždycky míval, ale loni prodal a od tý doby nejezdil. Mám pocit, že bych jí prostě nestíhal.

Jinak práce to je. Je potřeba si vést servisní plány, zhruba si to nějak psát, kontrolovat kdy končí na čem STK, udělat si aspoň v hlavě takový plán kdy s čím chceš jezdit. Někde jsem slyšel, že třeba Walter Roehrl to má přesně v kalendáři danný, kdy s čím ze své sbírky poršáků jezdí. Tak to je dost na hlavu... ale je to legrační. Já to dělám nějak spontánně. Mám takový pravidlo, aby žádný auto nestálo dýl než 14 dní bez pohybu, ale v zimním období záleží na počasí. Když je sucho a nevíří se sůl, tak je to fajn a dají se projet i "newinter" káry během zimy. Mytí, čištění a voskování dělám tak napůl precizně. Dramaticky to neřeším. Ale když jsem línej a rozmazaný mouchy nechám na autě týden zaschnout, tak o to hůř se dostávají pryč...

krab
26. října 2019, 10:47
-2
Kia ProCeed GT: Kombík pro nadšeného řidiče

Jo, to je dobrá sranda... a je to ještě ten 20V motor turbo, ten se dá ladit a vydrží. A SPZ parádní :-D

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz