načítám data...
Vyhledávat inzeráty

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 4.0 rok.
Poslední aktivitapřed 29.9 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru492
Komentářů u článků2410
Pozitivních komentářů u článků688
Negativních komentářů u článků264
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
dnes v 13:43
0
Infiniti balancuje na hraně existence. Má šanci přežít?

Hlavně koukám na ten popisek u fotky bývalého auta a kroutim hlavou jak Vašek Klausů v nedělní debatě s Otou Černým :-D
Jaký nechvalně? Náhodou, ten model co jsem měl hodnotím kladně pořád stejně. Mě se takový auto zkrátka jen nakonec nehodilo, nedokázal bych ho využívat k tomu, k čemu se hodí...

Když si vezmete segment 6-12 let starých čtyřmístných kupé, tak Infiniti G37S stojí na žebříčku pořád velmi vysoko.
Má lepší motor než ta paleta co je k výběru v Audi A5 ( aby Audi konkurovalo, musela by to být už S5 a ta je nákladově o dost dražší), Má lepší řízení než BMW 335i E92 a obecně vzato i lepší spolehlivost. Mercedes C kupé , tam je to asi obdoba jako u Audi, potřeboval by být AMG aby bylo přesvědčivě výkonnější a lepší a za to zaplatíš balík. Lexus RC bude dražší, ale taky o generaci novější auto, jenže zase úplně málo jich je s 3.5 V6 , většina jsou ty hybridy...

Když vám to rychle shrnu, tak na Infiniti G37 je fakt jen pár věcí, co stojí za kritiku nebo je dobře o nich vědět.

1. Pohlídat si, že kupujete evropskou "performance" verzi "S" a ne americkou základní, která má horší kvalitu odpružení a hlavně nemá výkonné brzdy. Ono to tak nějak platí i u 370Z
2. Motor VQ37HR je spolehlivý, ale u některých sérií byla svolávačka na vačky nebo na co ... u toho mýho auta byl motor na tu svolávačku měněnej a byl to ročník 2012. Ale asi to je spíš otázka jen určitý série, v zásade rozšířený průsery s těmito motory nejsou. Obecně mě motory Nissan V6 řady VQ baví , vlastnil jsem v různý době dva a hodnotím je jako jedny z nejlépe konstruovaných V6
3. Převodovka Nissan/Jatco není vhodná pro kdovíjaký sportovní svezení, spíš plynulost, ležernost a dálnici. S manuálem je těch aut jen minimum
4. Tu a tam se u některých a to myslím i u 370Z zamrzne displej infotainmentu , na US fórech Nissan/Infiniti to popisovalo víc lidí a dealeři jim ty displeje měnili v zárukách za nový
5. VLSD diferenciál přestává plnit funkci, když s tím autem někdo driftuje, přehřeje ho a tím se jeho vlastnosti "samosvoru" výrazně omezí a v zásadě pak funguje jen jako otevřený. Dá se to ale vyměnit za jiný typ difu. A na zadních poloosách se občas povolují nějaké šrouby a při rozjedu auto může vydávat zvonivý (lupavý) zvuk. Dá se to snadno opravit.

krab
01. srpna 2020, 23:53
2
Alfa Romeo 156: Comeback

Zrovna právě v týhle barvě a interiéru černým s červenou nití se mi 156 hodně líbí. Tady se toto auto řešilo před delším časem na fóru a myslím, že jsem to i jemně podnítil sám, protože tohle auto bylo mého kolegy z práce. Měl jí takřka od nova, dokonce jsem ani neznal tedy tu pikantní story, že byla kdysi předváděcí/novinářská. Od Imofy to koupil v roce 2004 (tuším) jako roční / předváděcí s nějakou příjemnou slevou. A to měl až do předloni nebo tak nějak... Takže já jí vídával často dřív na firemním parkovišti. Ona byla pořád fakt pěkná. Až pak tu poslední závadu ( cosi klepalo v motoru) už nechtěl řešit a tak jí za v podstatě symbolickou cenu nakonec prodal. Ukázalo se, že oprava nebude nic snadnýho, ale nový majitel ten motor opravit kompletně nechal. Což je moc sympatický...

Nakonec dneska je vidět, že udělal dobře, protože fakt zajímavá auta obecně z 90. let v dobrým stavu a zajímavým provedení / výbavě /motorizaci buď na trhu nejsou vůbec anebo jsou za ceny, co člověka vždycky překvapí anebo se stává, že se vcelku hezky zachová nějaká neatraktivní základní verze. Já si udělal teď takovou radost trošku z recese a týden jezdím v základním M-B C180 W202, který se technicky velmi dobře zachovalo, ale jako celek nedostatky má, hlavně prostě je to zespodu rezavý. Což je u nich klasika. Ale podvozek bez vůlí, nové pružiny, tlumiče to má, řízení bez vůlí, motor chodí jak hodinky, interiér nevrže, vlastně je to až z podivem jak hezky se dá ve výsledku jezdit i autem za tři, čtyři pětky nebo kolik to má tak hodnotu, možná ani to ne... Vlastně celkem nedávno jsem se svezl taky tím vínovým Scorpiem co bylo pak i tady na autíčkáři a to hned nabudí ty nostalgický pocity. A je to sakra fajnový svezení.

A tak tu a tam rád listuju inzerce : 156 2.5 V6, 166 3.2V6, E34 BMW , E36 BMW, M-B W201, W202 (ideálně šestiválec) , W124 , Omega A nebo B MV6 atd... A zjišťuju, že pokud bych chtěl doopravdy něco perfektního, už to není záležitost pár desítek tisíc ale je to tedy o hledání. Paradoxně se dá objevit nějaká nabídka nejvíc na bazoši, kterej má ale vyhledávač asi taky ještě z 90. let a tak hledání je fakt někdy bojovka sama o sobě.... :-D

Vůbec se nedivím, že si t

krab
01. srpna 2020, 14:54
2
Alfa Romeo 156: Comeback

Vždyť já tu story znám, proto je fajn že se ten motor dal do kupy a auto teda nakonec jestli to chápu dobře skončilo u někoho z Italmotori...

krab
01. srpna 2020, 14:23
0
Alfa Romeo 156: Comeback

To bude mít kamarád radost, když uvidí jak hezky se nakonec jeho bývalá Alfa má!

krab
29. července 2020, 23:43
0
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

Jako jo, ale problém je, že za drobný dobrou V12 už jen tak nekoupíš. Dneska jsem měl zrovna možnost se svézt v 850i v moc zajímavé výbavové a barevné kombinaci a bavilo mě to moc. Ale představte si, že jsem její kupní cenu podstřelil o nějakých 250 tisíc, prostě jsem netušil, že už se musí zaplatit tolik za hezký kus. S tím rozpočtem z dotazu zkrátka nekoupíš nic moc, muselo by se to opravdu nějak extra zvlášť povést. A u těch novějších aut vyrobených někdy mezi roky 2000-2010 je to typicky o tom, že ty prachy nastrkáš zpět do údržby aby auto fungovalo jak má.

No nebudu to okecávat... sám jsem zatím nenašel koule koupit si pořádný dvanáctiválec. Na druhou stranu souhlas, bylo by to moc fajn jedno takový "lego" doma mít a hrát si s ním klidně až do důchodu :-D

krab
29. července 2020, 14:05
4
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

Na rozdíl od těch novejch aut co se tu v testech objevují si troufnu zrovna k tomuto tématu cosi říct. První věcí je si uvědomit sám pro sebe proč takovou káru chceš. Zní to jako debilní dotaz, ale fakt to chce si v klidu sednout a zamyslet se nad tím. Kam s tou károu budu jezdit, co bych s ní chtěl zažít atd... A pak si jít vybrat vážně podle vlastního vkusu. Bude to tvoje auto, tak neřeš co ostatní ani surová technická data. Třeba já bych si konkrétně koupil sedmičku E38. Důvod je prostý - líbí se mi a hezky se řídí. Nemám jí, protože bych s ní upřímně řečeno neměl kam jezdit a co s ní zažívat. Jasně že po vyzkoušední rovnou 750i s dvanáctiválcem bych chtěl ideálně verzi s 5.4 V12 . Ale rozhodující je ve skutečnosti stav, ne motor. Absolutně perfektní 728i bez výbavy a s manuálem bude totiž ve výsledku dělat daleko větší radost než vysněný dvanáctiválec po jednom ukrajinci a dvou vietnamcích... víte jak to asi myslím. Čím novější to auto bude, tady padají ty S8, E65 sedma , modernější S-klasse atd... to jsou strašně rizikový auta i díky tomu kdo v nich jako třetí, čtvrtý majitel jezdí. Na 90% se zanedbávala údržba, protože na ní prachy ten majitel neměl. Najít něco opravdu co udělá dlouhodobě radost, nejen takový to chvilkový "hurá, konečně mám vysněnou V8/V12" bude dlouhej a náročnej proces.

Ale přeju hodně štěstí!

krab
27. července 2020, 22:17
0
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

Poznat podle volantu kolik zbývá přilnavosti podle volantu je fakt spíš asi jen fráze. K večeru jsem zase vzal vyvenčit Elise a uvažoval jsem tady o tom o čem si tu píšeme. A k ničemu přelomovýmu jsem stejně nedospěl. Je potřeba prostě, aby auto, který funguje dobře a řidič v něm může velmi dobře předvídat co bude následovat bylo zkrátka celkově sladěné. Mě třeba osobně fakt pomáhá, když je to auto lehký. Považuju to za alfu a omegu. Těžký auto se mi téměř nikdy neřídí dobře. Nebo dobře ve smyslu pro rychlé svezení. Taková pětka E39 co jsem míval, to bylo fantastický auto jako celek a lehkonožka to zrovna nebyla. Bylo ovšem hezky odladěný jako celek. Všechno hrálo do sebe.

Na co jsem ale přišel je jednoznačně to, že ačkoli třeba v Elise dostávám od auta maximum informací, které pro řízení a správný předvídání potřebuju jsem přímo přesvědčenej, že ve výsledku i s neznámým jednodušším autem dokážu jet ve výsledku rychleji. To je typicky fenomén těch ostrých hatchbacků. Kamarád mi půjčil na chvíli nedávno Fiestu ST ( ne tu nejnovější, ale tu předchozí, čtyřválcovou s lehkými funkčními úpravami). Jezdili jsme stejný kolečko, nejdřív v Lotusu a pak v tom. Řízení Fiesty bych při přesednutí nazval totálně mrtvým. Paradoxně, kdybych na sraz přijel např. Passatem, bude mi připadat extra citlivé, vyvážené a správné. To jsou ty paradoxy. Ale prostě ten ostrý malý hatchback člověk tak nějak humpolácky pošle do zatáčky rychlostí, kterou si myslí, že předek ještě zatočí a když se náhodou trochu sklouzne zadní náprava nebo přední naopak bude v nájezdu maličko nedotáčivá, tak se to plynem doladí a je to. Není to jakoby žádný velký umění, přitom výsledek je vlastně parádní. Rychlý průjezd i trocha akce... V Elise něco poseru hodně jen jednou a už to jen tak nezachráním. Ale je v tom autě daleko líp poznat, když se to řidiči daří. Ve výsledku jedu možná pomalu, ale baví mě to víc. Ostatně ono tohle je i celá podstata toho proč mě konkrétně tak moc baví sportovní veterány. Furt se to člověk učí nějak řídit. Ale jakoby zpět k tomu tématu , pokud se v tom řízení pozná co opravdu dělají přední kola v daným okamžiku a kde jsou zrovna na silnici, zatáčí se mi mnohem líp.

krab
27. července 2020, 12:38
0
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

Jako jo, s tím souhlas... Ono je to na druhou stranu těžký se od toho odpoutat a neadorovat to co máš ve výsledku rád. Já to neříkám taky jako, že je to jediná nebo obecně nejlepší cesta. Nakonec za půl mega , co jsou peníze, který ti koupí tříletý BRZ ve stále skvělým stavu se dá koupit i Corvette C5 ve skvělým stavu. A to ti nabídne zas úplně jinej základní zážitek ze svezení. A taky to není špatný, už ten motor, že? ... Zas já beru u Beastara to, že sedne do Mégane a ví, že to auto funguje, jede fakt rychle. A navíc ho hlavně to rychlý svezení baví evidentně, takže na co by měl řešit správný kvalty někde v BRZ, když se pak někde uřadí, tak mu to do kopce nepojede jak chtěl a může se leda tak otočit a dát si tu pasáž znovu a lépe :-D V tom ostrým hatchbacku se drobná jízdní chyba kolikrát fakt ztratí. Prostě každý má svoje pro a proti...

krab
27. července 2020, 12:08
0
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

Beastar : no to už bychom právě trochu odbočovali. Já nevidím rozpor v tom co píšeš nebo co píšu já. Jak říkáš. Posouvá se to jinam a člověk pokud chce a ví co a jak, zajede rychle i s autem co má hromadu asistentů, režimů atd. jen se v tom zorientuje a pak už ví. A zvládne stejně dobře i auta co to nemají. Já už ale léta hodnotím auta trochu jinak. Když to přeženu, tak pro normální jízdu po silnici nehraje roli výkon a reálný schopnosti toho auta zvládnout co nejrychlejší průjezdy. Ty rozdíly budou v reálu stejně malý, protože za A) nikdy nejedeš na doraz, když nechceš riskovat B) vždycky dojedeš v provozu nějaký špunt, který tě pak donutí zpomalit, musíš počkat si na vhodný bezpečný místo a předjet ho. Proto ono v podstatě vůbec nic neznamená pro reálný ježdění, jestli je ten zmiňovanej UP! GTI rychlejší nebo pomalejší než Vavrisova Miata. Ono jde o to, co si jako řidič v průběhu svezení užiješ. A to je pak silně individuální věc.

Pak je to okruhový svezení a upřímně řečeno až na výjimky jsou sériová auta na okruh naprosto nevhodně nastavená. Takže sice ti majitelé mají radost, že si konečně vyzkouší co viděli na parádním videu z Chrisem Harrisem ve svém novém sporťáku, ale často z toho zbyde jen frustrace. Že i když pochopí jak využít potenciál (třeba s instruktorem), zjistí, že se jim v pátém kole stejně přehřejí brzdy anebo teploměr oleje začne vykazovat nepříjemné hodnoty. Nakonec pak je okolo toho obrovský business s těmi aftermarket díly a ladí se forma "na ring" za hromadu peněz:-D

Já jsem už delší dobu vypozoroval, že je ve výsledku pro mě rozhodující údaj u auta jeho hmotnost. Čím lehčí, tím lepší ve smyslu, že komponenty vydrží dýl, auto typicky mění líp směr a cítím se v tom při řízení dobře, mám z jízdy větší radost. A lehká auta jsou taková roztomilejší. Rád bych se někdy svezl tou Suprou, to se snad nejspíš i povede, ale téměř s jistotou se vsadím, že menší GT86 je tím autem, o kterým řeknu, že mě baví víc při řízení. Je lehčí. Snadná dostupnost výkonu jak píše machy: je to pomocník, ale na druhou stranu je třeba pro mě zajímavější, když auto ve středních otáčkách moc nejede a musím opravdu správně řadit, udržovat to v těch vysokých, kde to jede a nenechat si otáčky spadnout. Je to pak o dost větší radost, když se to náhodou povede udělat správně. Snad jen při předjíždění to zrovna není hitparáda, pokud je těch newtonmetrů skutečně hodně málo. Ale i to nevadí, dá se na to zvyknout. Ty se těm GT86/BRZ směješ, ale já když to tak zpětně srovnám, tak si říkám, že za tu cenu co se to auto dá koupit to bylo pro mě jednoznačně nejlepší svezení co se mezi novými/zánovními auty dalo pořídit. Když bych si do toho zase mohl sednout, tak vím, že mě to bude zase hodně bavit. Koupit si to znova, to už spíš asi ne, protože bych to neměl jak využít, ale to auto umělo perfektně vystihnout podstatu toho, co mě konkrétně na řízení tolik baví.

krab
27. července 2020, 11:32
1
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

S tou sedačkou to je fakt... když se člověk pořádně zapne do závodních pásů a sedačky, aby v autě nelítal jak hadr na holi, tak se dá jet úplně jinak a vnímat auto daleko líp. To jsi docela natrefil na dobrej poznatek. Tohle trošičku řeším při přípravách Elanu než se začne jezdit. Originální sedačky vypadají suprově, ale vůbec už neodpovídají tomu, jak se dneska říká a učí lidi jak se má sedět a řídit. Je to nenastavitelná skořepina potažená koženkou bez hlavový opěrky a sklon opěradla je styl "ležmo" jako v tehdejších formulích. Vůbec mi to nevyhovuje a dost dobře nechápu jak v tom mohli tehdy řídit rychle. Naštěstí jsem objevil, že držáky mají víc děr na uchycení, tak to nějak vyladím. Ale dát tam moderní závodní sedačku, pořádné pásy , byla by to jiná...

krab
27. července 2020, 11:18
2
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

Já jsem taky amatér ... zadnicí asi poznám taky víc, už z toho principu, že mě ti zkušenější učili vždycky, že volant se drží hlavně zlehka. Ale řízení, který tě předními koly slušně propojí poznáš 100% hned. Ono stačí ideálně vystoupit z z jednoho auta a nastoupit do druhýho, zcela jinýho. Ale je fakt, že je to vždycky různá kombinace. O MX5 se tvrdí jak má perfektní řízení a ono je to ve výsledku hodně taky tím, že je prostě lehká a malá. Sedneš si z MX5 do první generace MR2 například a najednou ti MX5 bude připadat tupá a nepřesná... Naopak vysedneš z SUV do např. BMW M2 a bude ti připadat jako formule. A když stejnou výměnu provedeš po jízdě v Caterhamu, bude ti ten bavorák připadat jako autobus...

A teď když to chceš nějak popsat lidem aby to pochopili, no není to snadný...

krab
27. července 2020, 10:36
0
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

Ono to jsou takový teorie a už vidím přesně kamaráda, říkejme mu třeba "Stig", který úspěšně závodí a rovnou by nám všem řekl, že jsme vlastně amatéři co neumí správně tyhle věci popsat. Je fakt, že "cit v řízení" a jeho popis je hrozně zprofanovaná věc a často se popisuje takovým klišé a univerzálně. Často se fakt správně nepovede popsat jak to teda vlastně je... Zkrátka to chce, aby mělo auto hlavně jízdní vlastnosti sladěný tak, že to funguje jako celek. Řidič sedí v autě dobře, má dostatek výhledu a rozhledu kolem, takže si trasu před sebou správně načte, auto umožní vnímat jak se zatěžují aktuálně jednotlivé nápravy a řízení by mělo dodat další díl jistoty. To znamená, že i když je sice přesný, hřebenový, ale přeposilovaný anebo s proměnným účinkem posilovače, s moc pomalým anebo taky moc rychlým převodem mezi otáčkami, tak to není ono. Někdy to může být vše OK, ale pak je zase uložení přední nápravy v silentblocích vymyšleno zejména tak, aby bylo hlavně tiché a komfortní. A to zase odebírá informace, který by se hodily. Ale dodá komfort, který chce většina.

A pak je to o individuálním vnímání. Máš auta typu Caterham nebo Lotus, kde inženýři chtěli, abys jako řidič vnímal pokud možno vše co od těch kol proudí. Spoustě lidem to přinese šok. Měli by pocit, že jim auto neustále tancuje pod zadkem a "něco" dělá. A budou se toho bát. Proto většina aut tyhle informace filtruje. Navíc je pak benefitem třeba i to, že se dá v kabině poslouchat rádio.

Když nad tím přemejšlím, tak mám současně v autech, který používám 3 varianty řízení (vždycky teda hřebenový) : buď nemá posilovač řízení vůbec, to mám tak u tří aut a považuju to za nejlepší řešení. Ale nejde aplikovat u moderních velkých aut, protože by to dopadlo asi jako kdysi když udělali Fabku Junior. Tam vyhodili posilovač a jinak relativně dobře nastavené auto na svou dobu (Fabia 1. gen) se stala příšerně (ne) ovladatelným křápem. Pak mám auto s hydraulickým posilovačem a to funguje perfektně. Ale nad přední nápravou není motor, takže je to dost i tím... A pak elektrický posilovač v Alfě. A kupodivu mi nevadí. Řízení má strmější převod, podvozek vnímat jde, řízení sice nemá takovou odezvu jak bych si možná představoval, ale funguje to. Ale když si sednu třeba do Oktávie, je to podobný systém, ale jiný provedení, jinak uložená náprava a hned je to celé jinak a o dost hůř. Jenže i to je subjektivní, protože těm co s takovými auty kroutí volantem nejčastěji to tak více méně vyhovuje. Nakonec tady to je i typický příklad se soudobou Giulii. Někteří řidiči to auto nesmírně obdivují pro rychlé řízení a menší odfiltrování vjemů od silnice a ostatní ( většina) by to auto nechtěla díky tomu řídit znovu. A ve výsledku i proto se třeba současná BMW řídí jak se řídí... A pak jako "novinář" piš lidem něco o jízdních vlastnostech a citu v řízení, zatímco zákazník chce vědět zda obstojně funguje apple car play...

krab
26. července 2020, 23:00
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Jo, je to přesně tak... Hoovies je úžasnej, akorát si říkám, že z mnoha auty nestihl něco velkýho více méně zažít. To lepší přístup mi přijde u Harryho Metcalfa, ten si kupuje auta za různým účelem. Asi se ale těžko všichni zbavíme toho snění. Vlastně je to asi součást celého procesu. Tuhle jsem jel kamsi křivoklátskem v Lotusu a úplně jsem se přistihl v takovým tom denním snění o tom, jaké by to asi bylo, kdybych zrovna nejel v ten okamžik na tom místě v tom autě, které mám, ale ve Ferrari 348 TS a jak boží by to bylo... Třeba by ani tak moc v reálu nebylo, ale je to o tom snění. Takže já myslím je fakt dobrý ty sny mít. Čas od času se povede, že se nějaký z nich i vyplní a to je dobře. A mezitím se ty sny můžou měnit.

Na druhou stranu je taky moc fajn, když si člověk třeba na chvíli vymění auto s kamarádem, třeba na kousek trasy co jedou spolu a když mu ho vrací a on zas to tvoje si uvědomíte oba, že bychom neměnili, že ta naše auta jsou to co máme rádi a i když třeba obdivujeme káru toho druhého, jsme maximálně spokojeni za tu vlastní.

Jinak jak tu padlo to využití, to je určitě 100% pravda. Mě se pravidelně stává, že když se svezu nějakým offroadem, tak si představuju, že bych hrozně rád měl offroad, vzal ho do nějakýho tankodromu, v létě na expedici do Rumunska nebo Albánie a poznal nové hobby a supr lidi kolem toho. Ale pak přijde ta realita, kdy čas je jen jeden a všechno se stíhat nedá. Takže asi nějak i s tímhle uvažováním je potřeba k tomu přistupovat.

krab
26. července 2020, 22:48
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Tohle mě připomíná hlášku jednoho mého kolegy z práce, že "někteří psy se mají lépe než někteří lidé" :-D Náš pes se v pohodě vozí i na zadních sedadlech Porsche 911, ale vadí mu ten středový tunel, nemůže se dobře uvelebit a věčně s sebou vrtí... Takže jsme zjistili, že zadní lavice Alfy Romeo MiTo je pro něj přesně to pravé ořechové. Taky v ní jezdí ze všech našich aut daleko nejradši. Ale nutno říct, že je to malej knírač, žádná doga :-D

krab
26. července 2020, 17:45
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Tímhle komentářem jsi mě fakt rozesmál, když jsem to četl ten článek, připadalo mi to úplně podobný. Začalo to slibně a pak najednou jak kdyby Danovi manželka vysvětlila, že žádný roadster ani jiný opravdický sporťák vlastně nechce, nepotřebuje... Stávají se jistě i horší věci.

Každopádně rodinka se dá vzít na víkendový výlet v ledasčem, např. i ve třech se dá zmáknout výlet v kupátku od Jaguaru jak jsem nedávno názorně viděl.

Ve skutečnosti může bejt ideální víkendovka pro každýho něco trošku jinýho. Spojovacím článkem by asi mělo být něco jako "touha ho řídit". A to nejen o víkend. Prostě auto se kterým se na každou jízdu těšíš a často i vymýšlíš kudy se pojede, aby ses prostě projel a bavilo tě to.

krab
24. července 2020, 08:50
0
Subaru Baja: Kamarád s benefity

Fakt hezký! Baja se mi taky moc líbila, když jsem poprvé viděl obrázky v časáku. Podle mě jsem to auto na živo nikdy nepotkal. A zajímavý, že se neprodávala do Austrálie a na Zéland. Jestli by se prodávala někde dobře tak tam...

krab
14. července 2020, 17:11
0
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Gran Coupe nevím, to jsem jenom viděl a prohlížel, ale neseděl v tom. Tam to bude v pohodě... Psal jsem o klasickým kupé. Tam je to vzadu lepší než např. v 911 (kde se fakt dospělák vejde jen pro jízdu na skok kolem komína), ale rozhodně to není plnohodnotný místo

krab
14. července 2020, 16:36
2
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Většinou moc chytrou radu nemám, ale v tomhle případě bych věděl... Pochopitelně, že bych se šel svézt s bavorákem, ale pětku, sedmičku i osmičku se mi poštěstilo zkoušet dostatečně abych konstatoval, že pětka by mi přišla za tyhle peníze (ačkoli to zní blbě) málo reprezentativní a výjimečná, sedmička by byla moc drahá a osmička je čtyřmístná fakt jen nouzově. To jsem taky zkusil. Mercedes bude asi dobrá indicie, ale ceníkově pod 3 miliony asi to AMG není, ale nekoukal jsem...

Horkým favoritem by byl Lexus LS500 (nehybridní verze) s přeplňovaným motorem V6. V nejméně vybavené Elegance stojí 2.9 mio s DPH ceníkově, ale dá se pak určit individuálně nabídkou co reálně dostane za kolik by která verze nakonec byla. Pohon všech kol nové LS má. Mají i hezky udělanej ceník/katalog : http://pdf-lexus.eu/lexus_cz_sk/cenik_LS_CZ.pdf

krab
13. července 2020, 21:34
1
Chevrolet Camaro LT 1978: Kupé na důchod

Moc hezký a fotky jsou úplně parádní!

krab
10. července 2020, 13:55
3
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Náhodou, za tím názorem si stojím, spíš jsem chtěl dovysvětlit, co jsem myslel tím "demagogie" , beru to. Měl jsem napsat jiný slovo, ale smysl toho jakej názor sdílím je předpokládám všem jasný. Nemám rád omezení, jsem svým založením dost to, čemu říkají "libertarián" a nevoní mi přílišná politická korektnost ani posedlost tou bezpečností, zelenou ideologií v tom jak se dnes běžně prezentuje atd...

Volvo v takovýhle kontextu vždycky spolehlivě vzbudí vášně, je v tom politickej kontext, dá se argumentovat všemožně, třeba tím japonskem atd... ale prostě dost lidí to nese nelibě. Další věcí je, že obecně někteří nesou nelibě a nechápavě, když na webu o autech někdo obhajuje jakási omezení, třeba zrovna rychlosti.

To je jako kdybys psal na motorkáři.cz článek o tom jak by měli být na každý silnici zvláštní pruhy pro cyklisty...

krab
10. července 2020, 13:09
0
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Přeci si tu nebudeme hrát na slovíčkaření. Že já jsem zase k tomu něco psal... radši budu příště zticha. Přece víš jak to myslím, slovo demagogie / demagog. To se používá občas i přeneseně, když čteš nějakej názor silně v opozici s tím co si myslíš - tak řekneš " ty vole, to je ale demagog" (když to chceš říct nějak jakoby slušně)

krab
10. července 2020, 12:37
1
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Jak to vysvětlit ... na mě ten článek působí takovým zbytečně provokativním stylem, kde je podprahová myšlenka: mám nesmírně rád co dělá Volvo a líbí se mi ty ideologie, podle kterých dělají jejich marketing. Mě se naopak zase idea toho co razí poslední roky Volvo nelíbí, ačkoli jsou jejich auta designově moc hezká. Jak to říct - diskuze samozřejmě je rozumná, v pohodě, to vidím, taky nechci přilívat olej do ohně, ale zase je to téma co emocionálně působí nelibě na nás, blázny do aut, kteří nechceme už další omezování ať už čehokoli pod záštitou absolutní bezpečnosti. A to vidím jakoby jako tu demagogii. Jak tam nahoře hned napsal Cartman: Je to ideologická záležitost a dodám, že vytváří precedens. A proto na nějaké omezení rychlosti u Volva reagují nelibě i lidi, kteří Volva vůbec nekupují. Bojí se, že s tím za rok, za dva přijde někdo další a pak to budou řešit v europarlamentu jako další nařízení pro automobilový průmysl. Když Volvo zavedlo 180 dobrovolně samo od sebe, tak to radši zaveďme od teď všichni povinně.... A to že je Volvo kombi z nuly na 100 stejně rychlý jako např. ten Cayman T, ježiši, vždyť je to snad jedno. To bysme takhle mohli říct, že Tesla je značka, vyrábějící nejrychlejší auta na světě. To jsou takový úsměvný srovnávání, hlavně zbytečný. Nikdo si nepůjde kupovat sportovní Porsche, aby to na semaforech nandal Volvu nebo elektrický Tesle...

krab
10. července 2020, 11:43
0
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Přemejšlím, zda se vůbec do diskuze zapojovat. Po sérii hezkých článků - Scorpio, Defender, koukám tu je zase trochu jakési demagogie. No nic. Jen podotknu, že souhlasím s tím co se snažil sdělit Cartman. Sdílím stejný názor.

krab
07. července 2020, 11:41
0
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

Paráda. Měl jsem možnost se v tomhle vínovém taky svézt, přes kamaráda, který zná majitele, který má pro staré Fordy slabost a byl ochotný tahle auta půjčit, za což zaslouží tedy velký obdiv. O to mrzutější je, když to nějaký .... (dosaďte své oblíbené sprosté slovo) objede klíčem. Vyzkoušel jsem dvoulitry DOHC ve Scorpiu vs. OHC v Sieřře a DOHC má takový kultivovanější projev nebo takovej zdál se mi lepší střed, zkrátka má lepší průběh krouťáku, no prostě má celkově větší výkon, je to znát. A v tom neuvěřitelně utlumeném Scorpiu je oproti Sirce vážně luxusní atmoška, i když teda já jsem spíš na tu Sierru zatíženej víc. Jsem rád, že se tady i Kubovi z Autíčkáře Scorpio moc líbilo, já z něj byl taky nadšenej.

krab
06. července 2020, 23:47
0
Volkswagen Up! GTI: Pořádné GTI

To bylo jasný od začátku, že to je vtip :-D Ale Honza M. to napsal pěkně a mě UP GTI! přijde teda taky silně sympatická věcička. Jak jezdí nevím, ale docela bych si to rád vyzkoušel, jedno z mála nových aut, co mě rozhodně oslovuje. Motor 85kW teda znám už z několika koncernovejch aut a sportovní charakter jaksi nemá, ale záleží jak to u VW naladili právě pro tento model.

PS: jinak jsem si dal teď nedávno kratší seznamovačku s Fiestou ST v "upgrade" provedení ze 180k na 215 k se samosvorem a tohle auto skutečně moc pěkně funguje po všech stránkách. Ale ta už se nová koupit nedá, ta nová už má taky 3 válce, tahle je ještě 1.6 Ecoboost.

krab
04. července 2020, 23:20
0
Temná doba motorismu

Toffbilen : fajn káry. Petrolicious pochopitelně moc dobře znám... Rád tuhle stránku čtu a dívám na jejich videa. Dělají to úžasně. Takových webů o autech obecně na světě moc není, je to škoda. Já jsem přesně ten, kdo je v opozici s lidmi co tvrdí to co Hamster. Ale Ok, taky názor, takže respekt. Mě je tak nějak jedno co si myslí většina, nikomu můj přístup nevnucuju, jen ho sdílím. Někomu se líbí, někomu ne.

Mám rád, když najdu člověka, pro kterýho nejsou auta jen spotřební zboží. A tenhle editorial se mi fakt moc nelíbil, protože byl laděnej až do politiky a směrem, kterej mi nevoní. Takže držím palce a zdravím do švédska - užívej si svoje starší káry. Mě zase baví anglický značky - takže Lotusy, MG a Porsche ... A obávám se, že ani to Porsche 911 bych si dnes nekoupil nové, dvacet let staré pro mě funguje perfektně a starám se o něj ať vydrží dalších dvacet... A to s těmi auty i jezdím, dohromady tak 25-30 tisíc km ročně najezdím, akorát se to rozmělní do víc aut.

krab
04. července 2020, 21:42
0
Temná doba motorismu

Hele, tak nakonec různý věci fungují pro různý lidi. Proto se ani univerzálně nejde shodnout. Každej má rád na autech trošku něco jinýho. Každopádně pro určitou skupinu a není zas až tak malá, fungujou starší auta bez elektroniky těch aktuálních posledních let líp. Musíš ale umět vnímat a ocenit věci, který se dnes u aut naopak upozaďují. Není ani tajemstvím prozradit, že marketingoví experti většiny automobilek už dneska vůbec neřeší nebo dokonce cíleně neodkazují k historii značky a v propagačních materiálech nezmiňují přednosti a charakteristiky jízdních vlastností. Najednou jsou to podružný věci. A prim hraje ta softwarová výbava, jak se kam auto umí připojit, co všechno zvládne samo a tak... A mě tohle nebaví.

Nakonec i na dlouhý trasy a hodně kilometrů můžeš klidně mít dodnes Mercedes S500 W126 z roku 1989. Když budeš chtít zainvestuješ opravdu poctivě do jeho údržby, může být technicky lepší než novej, díly na taková auta jsou, firmy co si do toho zabudují decentním způsobem moderním infotainment taky. A můžeš si to užívat, ty vůně, zvuk motoru, tah a kultivovanost atmo V8 , bude to spolehlivý, budeš s ním moct jet kamkoli, kdykoli. A takový auto udělaný do precizního stavu bude ve výsledku stát kolik ... 30 tisíc euro, možná 40 když to vyloženě přeženu. Jako nějaký full výbava Superb. Každej si může vybrat to svoje...

Spoustu lidí kupuje a používá nová /zánovní auta jen v takovým panickým přesvědčení, že po pěti letech už se to rozsype a je lepší mít zas nový. Tohle by ti asi odpovědělo 80% lidí třeba od nás z práce... Ale jde to jednoznačně i jinak. Ale člověk musí chtít a pochopitelně tomu autu věnovat spoustu času. Souhlasím s tebou, že jakmile se bavíme o "polovraku" kterýmu se tak maximálně vymění olej, ale má jinak všechno už na hraně nebo po smrti, tak je to zážitek o ničem.

krab
04. července 2020, 15:28
-1
Temná doba motorismu

Toffbilen - samozřejmě máš pravdu, ale každej si na to musí přijít sám. Taky jsem zkusil na rok takřka nové auto a bylo dobré, to nemohu říct... :) Ne, bylo dobrý, spoustu věcí zvládalo výborně, navigace byla šikovná, audio, handsfree atd... jenže jsem stejně nejraději ridil ty starší, která nic z toho nemají, ale cítím se v nich líp, svobodnější, mám je radši. Došlo to až tak daleko, že jsem to zánovní auto prodal a koupil (nutno říci za ještě víc peněz) 53 let starou káru a těším se na každou vyjížďku v ní. V tom logu jak máš "drive tastefully" je totiž mnoho ukryto. Kdo je od dětství blázen do aut tak ví...
-
Komentář upraven 4. 7. 2020, 17:31:42

krab
03. července 2020, 08:39
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

Všichni chtějí to, co chtějí všichni .... v tom je fakt kouzlo marketingu německejch výrobců. Golf je Golf a Porsche 911 Porsche 911... Jak se to designově začne trošku lišit, je to risk a ten se nevyplácí. Je to trochu nuda i blbost z logiky věci, člověk by měl chtít něco co není furt stejný, ale hodně lidí je zkrátka takhle konzervativních.

Já tam nahoře napsal taky trojici 911. Ve skutečnosti mi ale v garáži stačí bohatě jedna. Kdybych si vyloženě mohl vybrat a neřešil peníze, tak to bude prostě ten starý "F model" , 60. léta, je nejhezčí i když bude daleko pomalejší jako ty nové. Ale řídit se bude dost zajímavě, čím starší ta 911 je, tím je na řízení zvláštnější a zkrátka svá. V reálu, ale , když srovnám různý kterými jsem se už svezl, jejich ceny a co za ty peníze dostaneš, jsem stejně toho názoru, že standartní Carrery 2 v provedeních 996 a 997 s manuálními převodovkami jsou nesmírně výborný poměr mezi tím jak jezdí, co se dá s nimi užít atd. a cenou kolik stojí. Teď jsem v pondělí byl s kamarádem na jedné perfektně zrenovované 964 C2 z roku 1990, svezl nás, prohlídli jsme to, popovídali si s majitelem, auto fantazie, majitel extrémně solidní člověk, puntičkář, auto snad lepší než nové. Ale dilema je - dali byste za to dva miliony? A to je ta otázka... Je to krása, 964 C2 je v kurzu, fanouškům se aktuálně hodně tenhle model líbí, svezení je moc příjemný, ale ta cena...

krab
02. července 2020, 16:30
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

Víte, ono fakt záleží co má auto za sebou, jak ho předchozí majitelé servisovali a takový ty věci... Já věřím tomu přesně že to je jak píše Ratan, ale pochopitelně se mu může stát, že jednoho dne přijde na řadu velká oprava. Obecně bych Porsche (mimo GT modely) nedoporučoval na okruh, protože od přizadření můžeš být najednou kousíček... Okreska, výlety, cestování, běžný jízdy, na tohle je to auto přímo stavěný. Závoďáky to nejsou , cokoli co je klasicky Porsche Cayman / Boxster / 911 s motory M96/M97.

Když bude štěstí, tak je to celkem levný na provoz. Když bude smůla, tak motor ven a udělat co bude nutno. Je potřeba počítat s tím, že 10 tisíc euro tam do oprav zahučí a mít je tak nějak v záloze. Jinak všechno dobrý. Elektrika, výbava atd. to se nekazí. Interiéry přeci jen u většiny docela vržou, ale záleží jaký práh tolerance máš, mě třeba na 996 interiér vrže/skřípe celkem malinko a jen občas něco, jel jsem i v jiných a to ta moje je z nich troufl bych si říct nejlepší. U Caymanů to bude nejspíš stejný, i když už mají ten nový interiérový design společný s 997. Bude to asi trošku lepší, taky je to zase novější auto.

Jinak asi je potřeba čekat nějaká ta klasika : spojka, setrvák, rozvody, IMS radši vyměnit, když je motor venku : tak to jsi tam tak za 100 /120 tisíc zhruba. Podvozek celkově, když by se dělaly i ramena a vše mělo vůli tak klidně dáš až 50 , tlumiče origo Bilstein vyjdou ta sada asi na 30 myslím, brzdy drahý nejsou, musí se to každopádně vozit někomu, kdo dělá Porsche, rozumí jim, ale nehraje si na nějaký porsche servis pro pracháče... naštěstí servisy s přátelským přístupem jsou, nevím teda jak na Slovensku.

krab
01. července 2020, 22:37
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

Moc hezká, ty jo koukám co tam máš Ratane za kola? Není to už moc velký? Nevím jak na těch Caymanech, ale u 911 hodně platí, že na menších , užších jezdí líp, max 18" , 225 vpředu a 265 vzadu, víc bych tam nedával

krab
01. července 2020, 10:55
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

996 Turbo je ještě stále docela dostupný ... je to dobrý auto, ale já došel k poznání, že obyčejná Carrera 2 mi vyhovuje víc. Ale zase další člověk to může mít opačně.

U mě:
996 Carrera 2 3.4 , 296 PS
G model Carrera 3.2 (G50) 231 PS, rok 1987-1989 ( a asi si doladil do Clubsport specifikace)
Porsche 911 (1964-1965) - úplně tu první klasickou verzi, motor 901/01 2.0 , 130 PS

krab
01. července 2020, 10:00
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Jako nechci prozrazoval tajný know-how, ale víš jak : jde to, ale musíš dobře koupit, zavčas prodat a hlavně s tím mezitím moc nejezdit, aby se to neposralo :-D

krab
30. června 2020, 22:18
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Já vim co uděláš ... koupíš nejlacinější pojízdnej V8 benzinovej Range Rover na trhu a budeš mu poctivě na benzinřidič a psát deníček :-D

krab
30. června 2020, 14:24
2
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Přesně to tak je... Jo, Tomáš má zatím poměrně konvenční stroj na běžný ježdění, respektive se ho před delším časem rozhodl pronajímat na operák, nutno říct výhodnej, protože asi kdyby ten Countryman koupil a za 2 roky teď chtěl prodat bude ho to asi celý stát víc než celel "operák v akci" :-D Teď jsem jedinej drsoň já, kdybych si teda najednou nemohl půjčovat MiTo od ženy, tak nic normálního už nemám, jen dva veterány kde 1 hodina jízdy = pak večer strávenej v garáži (což je vlastně fajn) , 996 která se snad už znova nerozhodne pro nějakou lumpárnu a Elise, která je zatím extrémně spolehlivá ... raději nezakřiknout.

Ale třeba kamarád a slavnej writer z garáže Martin Tolar, ten jede jen v hrdinech minulosti. Jag XJ za babku a MX5, která je kupodivu nespolehlivější než ten Jag :-D To je frajer, ne jak my...

krab
30. června 2020, 11:36
1
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Nakonec, to si nemusíme toho moc vysvětlovat, ty to znáš, já to znám :-D ... na starším autě můžeš při dobrý konstelaci hvězd i vydělat, ale taky i dost kolosálně prodělat. A pak je pochopitelně to použití. Mě stačí těch 5 tis km ročně na jedno auto naprosto v pohodě. Až kdybych musel skutečně někam denně jezdit tak bych řešil co a jak... A pokud se tak někdy stane, tak pak to bude skutečně o počítání a přemýšlení co na takový účely mít. Starší solidní offroad co se nesere, něco jako Pajero nebo nová euroškatule , nebo auto z okraje trhu v nějakým mírně jetým stádiu např. Giulia , zkouším všechny možný, takže představu mám, ale co je ideální přístup těžko říct. Hot hatch už je asi tématicky za mnou, ale pro ty tvoje účely je ten Mégane novej rozhodně ideální. Já tam psal, lepší by byl ten starej v 275 Trophy, ale to je taková ta věc, co koupíš na těch 5 tis hezkejch letních km. Na tvejch 50 ročně nesmysl, to by toho byla škoda. Takže to já chápu že jsi vhozenej do nutnosti mít něco novýho, je fakt, že já mám obrovskej momentální komfort faktu, že auto jako dopravní prostředek vůbec nepotřebuju anebo jen občas.

krab
30. června 2020, 11:06
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

jj, je , šel jsem do veterána, takže něco pryč muselo. Fajn zkušenost, ale nový / zánovní sportovní auto už kupovat nebudu. Pokud mě zas teda něco náhodu v budoucnu nechytne , to při našem hobby nikdy nemůžeš dopředu tušit. Já nevim, s tou Corvette máš mi přijde spíš snad skoro až smůlu ... Tak třeba teď budeš jen několik let jen jezdit a měnit olej. Držím palce. A zas bych ty naše krámy nepodceňoval, kdyby nebyly dobrý na svezení, tak je nemáme :-D

krab
30. června 2020, 10:14
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

To ani ne... nový je po praktický stránce kolikrát velmi dobrý, ale spíš že to vidím jako dost : nový je drahý :-D

krab
30. června 2020, 09:46
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Hlavně v těch novejch autech ty prachy vážně utopíte pánové .... U mě to nakonec vždycky vycházelo nejblbějš s co nejnovější károu. Je fakt, že ztráta byla spíš v pořád drobná, tak je evidentní, že nový (zánovní) auto třeba zkusit na rok jako jsem to udělal s tou 124 Spider, když to teď po prodeji shrnu vyšlo se vším všudy tak na 5 tis měsíčně. Což je furt pohoda, ale se starými auty to kolikrát jde zůstat i za nula, protože co člověk nasype do údržby občas se umí vrátit i na následným prodeji.

Pro mě by Mégane RS byl vyloženě (ač to má jistě svoje nesporný jízdní kvality) dost drahá sranda. To spíš ten předchozí MK3 Mégane RS 265 Cup, ale úplně ideálně origo 275 Trophy s origo akrapovičem v té žluté, to už si cenu bude držet podle mě furt stejnou. Ale zase s tím nesmíš najíždět mraky kilometrů... Takže pro Beastara na nic.

A jak píše Beastar, leasing si můžeš vzít tak nějak vždycky, kumšt je spíš si to propočítat jestli to nový auto opravdu stojí za to a chceš/potřebuješ to takto financovat a budeš s tím pak za pár měsíců potom co to uděláš furt v pohodě...

krab
29. června 2020, 22:45
1
Ford Mustang GT Convertible: Tvor extrovertní

Moc hezký fotky a vážně čtivej , moc hezkej text. Palec nahoru!

krab
28. června 2020, 16:14
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Těch motorů by se našlo... většinou jsou ale problémy ve spojitosti s nedostatečmou údržbou a necitlivosti majitelů k technice. Jedny z nejnešťastnějších motorů jsou Isuzu/GM 3.0 TiD , v Saabech, Renaultech a Opelech. Ty končí na neopravitelný závady, jestli si pamatuju dobře, tak zaklepávání vložek válců v bloku. A pak i motor Jaguar/Land Rover 2.7 TDV6 vyráběný spolu s PSA. Nakonec i třílitrová verze, v menší míře i osmiválcová verze.

BMW/PSA THP , pak BMW N63, ale i v te době používaný biturbo V8 od Mercedesu, oproti staré V8 M113 servisně nákladný motor.

BMW S85 i jeho menší V8 verzi z BMW M3 bych považoval za fantastickou techniku. Měl jsem štěstí jezdit s oběma a jsou to de-fakto závodni motory určený i pro civilní provoz. Tvrdil bych, ze zabijákem jsou spíš majitelé co se vykašlou na údržbu nebo tomu daji za uši za studena. Je to citlivá technika, zrovna tak i motory Porsche M96 a M97. Nejsou vhodné pro motorsport a vyžadují péči. To IMS se zadřelo jen asi u 3% exemplářů. Ale téma to je, ovalita válců u verzí 3.4, ale hlavně 3.6 a 3.8 obecně problém je, na druhou stranu většina motorů pořád běhá v pohodě v původních stavech. Novější přímovstřiky jsou už jiný design, ale trpí na karbonový úsady a ty hlavy se kvůli tomu typicky po ujetí 100 tis km sundat musí...

Všechno má zkrátka svoje. Asi nejlepší motory bych hodnotil z Evropy BMW M52 B28 a M-B M113 3 ventil 5 litr V8. Z japonska snad možná Toyota 2ZZ GE 1.8 a Nissan VQ30DE , z Ameriky nevím, ale těch fakt nesmrtelných V8 by se našlo několik...

krab
25. června 2020, 09:53
0
Eberhard Schulz: Stavitel automobilů

Souhlasím, moc povedený a připomenutí moc zajímavejch aut!

krab
22. června 2020, 21:45
0
Puristé bijí na poplach - Lotus zavrhl spalovací motory

Jo, všechno zlý je pro něco dobrý... Já už mám takhle dva se spalovacím motorem. Otázka je opravdu jak to bude... Kdo znáte historii Lotusu, tak je to jedna velká napínavá story a oni vždycky nějak vstali z popela jako bájný Fénix. Na druhou stranu Čínskej majitel nemusí věstit nic dobrýho... i když třeba taky vůbec ne.

Ono totiž jde obecně o to, že dnešní většinová společnost auta vůbec nijak neprožívá. Další část jim jde cíleně po krku a jen malinkou část zajímá řízení. Ale já věřím, že se to zase jednou otočí. Děti se na Elise usmívají a mávají, na Elana úplně to stejný a chlapy na to taky čumí. Z dnešní technologií by mohla vzniknout klíďo nová Elise vážně ještě lepší než ta, kterou představili v roce 1996 a inovovali postupně dodnes. Hlavně do toho nesmějí cpát baterky a elektromotor, tím to totálně poserou....

krab
20. června 2020, 17:54
3
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Ty jo, tolik vášní tady ... přitom o nic přeci nejde. Dobře mířený šrapnel, koukám zafungoval. Nespadl jsem z Marsu a auta týhle kategorie mám poměrně slušně najeté. A zázrak to nebývá ani do praktičnosti a do sportovnosti už vůbec ne.. ať už Hyundai Kona nebo sesterský Stonic, Seat Arona, zmiňovaný Miník či mnohé další... Je dost možný, že až si eventuelně někdy půjčím Forda, uznám, že je z nich nejlepší, ale zázrak hodný tolika přívlastků "zábavný" to fakt asi ne, minimálně ne v mým světě vnímání aut. Schválně jsem to s tím komentářem trochu přehnal, aspoň je tu diskuze. Jinak ale běžně vážně tenhle typ vozidel co mi nic neříkají nekomentuju, nicméně tahle Puma ( a viděl jsem jí už i naživo) je mi vyloženě nesympatická. Ta původní byla sice obyč a jednoduchá, na základě Fiesty, ale měla výbornej motor i jízdní vlastnosti a taky byla lehká. Je fakt, že jsem Pumu nikdy nechtěl ani neměl ani tehdy, když byla novější, ale dneska mi přijde jako suprová volba energickýho dvoudvířka v ceně spolehlivě do kila, často i do padesáti tisíc. A jak dodává Skipper, to že si kolikrát názor na nové auto dotváříš až delším používáním, to je fakt... Anebo se taky jen nedovedu vžít do role někoho, koho taková Puma chytne za srdíčko. Jinak jsou v testu fajn fotky, to zas klidně pochválím, proč by ne...

krab
20. června 2020, 09:09
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Dobrá, dobrá pánové. Přijměte mé nejhlubší omluvy :) Šel jsem včera kolem autíčkáře a taky z hospody domů, čtu text, vidím obrázky té přejedené pumy a říkám si, a jééje... Týden jsem s ní nejezdil, i když pokud je nasadí v autopůjčovnách, tak se tomu nejspíš v budoucnu ani nevyhnu a na nějakou služební cestu mi jí dají. Ale zážitky z litrovýho tříválce v autě na chůdách si dovedu živě představit. I když... pravda je, že Ford měl ty motory o něco lepší než Korejci případně možná i lepší než koncern, i když těžko říct. Tříváleček turbo nás dovezl loni myslím, tři chlapy v Oktávce až na Stuttgartu a zpátky a dalo se to... Ale mluvit o radostech nebo o "staré škole" , to mě rozesmálo a proto jsem tam pustil ten "šrapnel". Jinak pohoda, klid a já se zase stáhnu do kouta, maximálně okomentuju nějaký zajímavý blog, článek z historie nebo tak něco...

krab
19. června 2020, 23:52
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Víš co Kubo, já bych se na to vyprdnul cokoli k tomu komentovat, ale tenhle odstavec, to mě vyloženě rozesmálo a nedalo mi to...

"Jenže já se tím autem svezl. Jezdil jsem jím celý týden. Hledal jsem delší, ale zato horší trasy. Jezdil jsem s ním, i když jsem nikam jet nepotřeboval. A zjistil jsem, že nová Puma je i přes všechny odlišnosti ve skutečnosti naprosto dokonalým nástupcem té staré. A co víc, že i přes spoustu moderních prvků a moderní koncepci je zároveň i autem ze staré školy. Autem pro ty z nás, kdo řízení pojímají jako radost a pro které samotná cesta je větším zážitkem než cíl."

To je jednoduše řečeno absolutní blábol. K tomuto typu auta to vážně nesedí, takovou větu nasaďte k něčemu co si to zaslouží, tohle je takový trošku trapný. Jasně, já si přibásním často veterána, kterej ani ráno nenastartuje, ale zasvěcení to myslím chápou... Puma je pro mě osobně dost velký zklamání. Kdyby to byla Kia (cosi) tak mávnu rukou, ale Ford, který uměl udělat Cortinu, Sierru, Escorta, Granadu, Capri i GT40 ... hmmm, není to vono prostě.

PS: Jsem taky nad věcí, jen vás tu trošku tu a tam podráždím, zrovna jako vy si uděláte prdel ze mne, takže jak říká Jeník, pohoda...klid

krab
19. června 2020, 22:58
2
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Já to teda nakonec prolítl a zběžně pročetl a vidím to stejně jako Sheogh naprosto bez diskuze.. Napsat, že je to auto ze staré školy, to je vážně nesmysl. Je to typický crossover, kdyby to bylo korejský, tak to ani nekomentuju, ale protože značku Ford mám rád, tak mě to bohužel dráždí. Takovou sračku vyrábí firma, která dokázala tolik fantastických aut v historii, je to vážně smutný. Ale co se dá dělat... historie se mění a lidi co kupují nová auta chtějí asi tohle, tak to mají. Co se dá dělat, asi nic...

krab
17. června 2020, 11:18
0
Mercedes Benz CLA 220: Malý Mercedes v nejlepší formě

Mě se v tom testu v závěru líbil ten "zastydlý dinosaurus" :-D Jako bych se poznal...
Každopádně se nebojte novou Oktávku klidně osolit... Na "funkci" tedy na fleetové prodeje to nebude mít stejně vliv, to se nemusíte nidko bát. Já v ní tedy jen jednou seděl, resp. nakoukl dovnitř, při příležitosti focení nějakých youngtimerů, protože jí měl náš fotograf. A přišlo mi to náhodou pěkně udělaný, přesně pro toho zákazníka (uživatele) tak jak by si to asi většina představovala. Co si ale myslím, že bude mít mercedes velmi navrch tím infotainmentem. Ten funguje dobře. Nakonec ono co na těch nových autech už testovat... jestli se matlá po displeji líp v tom nebo v tom druhým :-D

krab
10. června 2020, 11:50
5
SsangYong Korando 1.6 e-XDI AWD: Levné neznamená laciné

Jako jablíčko nechybělo, ale povšimněte si, že je tentokrát granátový a rovnou odjištěný :-D ... to možná cosi napovídá, modří už vědí

krab
06. června 2020, 08:33
1
Praha: Oáza motorismu

Zkuste si teď někdy Radotín. Nádherný bludiště s překážkovou dráhou. Hezky jsem si tam ve středu večer cestou domů zajezdil. Nemá to chybu :) A to bylo v módu "traffic off". V pátek ve 4 to bude nejlepší si myslím...takovej tajnej tip

Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz