načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Cadillac CT6: Velký, lehký, supermoderní. A s větším bráškou

08. října 2014, 09:41 0 komentářů Vojta Dobeš Novinky

"Prozatímní vlajková loď" značky Cadillac bude technologicky vyspělejší, než asi kdokoliv z nás doufal. A měla by zatopit německé konkurenci. Jen ten motor asi puristy nepotěší.

Novinky: Cadillac CT6: Velký, lehký, supermoderní. A s větším bráškou

Máme pro vás víc než dvě zprávy. Část z těch zpráv je dobrá, část je špatná a my tradičně začneme těmi špatnými. Takže se připravte.

Pokud jste doufali, že připravovaná vlajková loď Cadillaku bude něčím jako duchovním nástupcem Fleetwoodu, který se přestal vyrábět v roce 1996, máte bohužel smůlu. Nedočkáte se ani skutečného jména (je oficiálně potvrzeno, že se novinka bude jmenovat CT6), ani plnohodnotných fullsize rozměrů a především, budete si muset nechat zajít chuť na osmiválec. Pod kapotou CT6 bude tlouci srdce v podobě dvěma turbodmychadly přeplňovaného vidlicového šestiválce o objemu 3.0 litru.

Tak, to bychom měli. Teď ty dobré zprávy.

nedočkáme se korábu srovnatelného s fleetwoodem, ale i tak to bude velké auto

Začněme motorem. Bude mít sice málo litrů i válců, ale bude to prý "nejvýkonnější šestiválec v daném segmentu". To by mělo znamenat výkon vysoko nad hranicí 300 koní. A to není vůbec špatné, zvláště vzhledem k tomu, že CT6 má vážit o 24 kilogramů méně než o třídu menší CTS. Zároveň bude o zhruba 20 centimetrů delší, což posune celkovou délku na zhruba 5,16 metru. Takže i když se nedočkáme silničního korábu srovnatelného se starým Fleetwoodem, bude CT6 na dnešní poměry vážně velké auto. Pro představu, to je o více než 10 centimetrů navíc oproti Chrysleru 300, o zhruba 4 centimetry více než standardní Mercedes třídy S a jen o asi 10 centimetrů méně než prodloužená "esklassa".

Dosáhnout nižší hmotnosti by měly pomoci moderní konstrukční postupy, které sníží počet součástí vozu až o 20% a využití kombinace vysokopevnostních ocelí s hliníkem. Podle produktového šéfa GM, Marka Reusse, bude mít CT6 "nejpokročilejší konstrukci karoserie na světě". Přidejte k tomu dřívější zmínky o "autopilotovi" nazvaném SuperCruise a další špičkové technice, a začíná to vypadat, že by se Cadillac skutečně mohl opět stát oním "standardem světa".

Víte ale, co je na tom všem úplně nejlepší? Že GM již víceméně oficiálně uznalo, že má v plánu i přinejmenším jeden větší model. Možná dokonce dva. Tomu odpovídá i zvolené označení – můžeme předpokládat, že se Cadillac bude držet podobného systému označování jako Audi, což by odpovídalo existenci ještě jednoho, většího sedanu pod označením CT8 (tady už se dá počítat s velikostí blížící se klasickým Cadillakům) a jednoho nebo dvou kupé, čtyřdveřových kupé nebo jiných podobných luxusnějších záležitostí pod jmény CT7 a CT9. 

A třeba se Cadillac inspiruje úspěchem modelu Escalade a i na vrchol řady sedanů postaví vlajkovou loď s opravdovým jménem, začínajícím na "E". Přímo se nabízí slavné Eldorado…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz