načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Cadillac CT6: Osmiválec bude!

Nová (prozatímní) vlajková loď Cadillaku by měla znamenat další krok do teritoria Mercedesu a BMW. A tradicionalisté mohou usínat v klidu - bude i osmiválec. I když se dvěma turby.

Novinky, Technika: Cadillac CT6: Osmiválec bude!

Když jsme o připravované "vlajkové lodi" (k těm uvozovkám se ještě dostaneme) psali naposledy, nejspíše jsme mnoho tradicionalistů zarmoutili. Napsali jsme totiž, že podle dostupných informací se pod kapotou neobjeví tradiční americká V8, ale jen dvakrát oturbený šestiválec. Což sice může být lepší volba z hlediska spotřeby i průběhu výkonu a točivého momentu, ale pro spoustu lidí to nebude "pravý Cadillac", dokud nebude mít osmiválec. A ti mohou po dnešku klidně spát. Nový velký Cadillac bude podle slov šéfa značky Johana de Nyschena možné objednat i s osmiválcem – byť pravděpodobně ne na začátku výrobního cyklu. Můžeme tedy očekávat, že "osmička" se objeví pod kapotou CT6-V, CT6 V-Sport nebo nějak podobně pojmenované top verze, ekvivalentní Mercedesům od AMG. Stejně tak je pravděpodobné, že půjde o (na americké poměry) relativně malý agregát, nejspíš pod pět litrů objemu.

plavnost se s očekávaným výkonem přes 600 koní příliš neslučuje

Pokud jste tedy doufali ve velkou, plavnou limuzínu s obřím osmiválcem, máte stále smůlu. CT6 v osmiválcové verzi bude nejspíš jezdit přinejmenším na dvacítkách a je otázka, jestli magnetorheologické tlumiče dokáží alespoň ve svém nejměkčím nastavení poskytnou komfort, který očekáváte od tradiční americké značky. Přeci jen, s očekávaným výkonem více než 600 koní se plavnost příliš neslučuje.Je dost možné, že vyznavači plavné jízdy budou muset sáhnout po střední motorizaci, tedy již zmiňovaném dvakrát turbeném šestiválci. To by ostatně nemusel být takový problém, vzhledem k tomu, že luxusní limuzína má tichá a tím potlačuje hlavní část kouzla osmiválce. Ale osmiválec je pro mnoho lidí věc cti.

Právě jim muselo zatrnout při zmíne o tom, že šestiválec bude prostřední motorizací. A znamená to skutečně to, čeho se obávali. Základní pohonnou jednotkou bude i u (zatím) největšího Cadillaku čtyřválec, který v tuto chvíli slouží jako základní agregát pro menší ATS a CTS. Nebýt toho, že by CT6 podle našich informací mělo být lehčí než o třídu menší CTS, asi by nás představa čtyřválce o necelých 300 koních pod kapotou luxusní limuzíny poněkud vyděsila. I testy současného CTS naznačují, že tento motor bude vhodný snad jedině pro CT6 sloužící jako hotelové taxíky ve velkých městech.

I v případě onoho "hotelového taxíku" je ale nejdůležitější otázkou, jestli se Cadillaku skutečně podaří "přetvořit sám sebe". Zatím máme na CT6 jen nepříliš jasný pohled z reklamy, která se vysílala v průběhu televizního přenosu předávání Oscarů. Bude dnešní designový jazyk značky, který zatím známe jen ve zmenšené podobě z ATS a CTS, fungovat dost dobře na to, aby Cadillac mohl být opět "autem snů"? Auta, jako je tohle, vzhled prodává. Bude to stačit? Co si o tom myslíte?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

honzasenkyr
25. února 2015, 19:29
0

Myslím, že to bude úctyhodná svěží kára. Jen prosím, ať to co nejvíc vypadá jako Ciel. A kde má být CT6 vůči XTS ?

reagovat
Vojta Dobeš
25. února 2015, 23:45
0

XTS byla dočasná nouzovka a dá se předpokládat, že skončí. CT6 bude dražší a přitom je o kousek menší (bude mít cca 5 metrů, takže bude nepatrně menší než Mercedes S-class). Do nové image Cadillaku jako luxusní značky asi XTS, které slouží primárně jako luxusní taxík (to, co dřív dělaly Town Cary) moc nezapadá. Větší auto než CT6 bude, ale bude taky ještě dražší, dá se čekat přímá konkurence S-class Long.



Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz