načítám data...
Vyhledávat inzeráty

Buick Park Avenue vs. Lincoln Continental

Jako majitel Lincolnu Continental jsem nemohl odolat možnosti projet se Buickem Park Avenue, jeho soudobým protějškem. Je nóbl Ford na vzduchu příjemnější než tradičnější a jednodušší Buick?

zobrazit celou galeriiAmeriky na vlastní kůži: Buick Park Avenue vs. Lincoln Continental

Pro začátek je nutno podotknout, že Buick a Lincoln nebyly v době svého vzniku zcela přímými konkurenty. Jedno však měly společné. Vozy těchto značek totiž zpravidla používali lidé poněkud staršího data narození… Prostě to byla auta pro důchodce. Dnes jde v obou případech o příjemné ameriky, které jde užívat i k dennímu ježdění. Ale která je vhodnější? 

Poznámka: Ještě než se pustíte do čtení toho, jak se mi jezdilo, chtěl bych zdůraznit, že dojmy z věcí, jako je chybějící rádio, jsem se snažil pominout. Nevěřím totiž, že by někomu chybějící rádio vadilo tak strašně moc, jako mně.

 

Buick Park Avenue

 

Se svojí délkou 5,2 metru byl ve své době označován za fullsize sedan. Je postaven na platformě C-body, která mu předurčuje náhon na přední kola. O jejich pohon se stará vidlicový šestiválec Buick 3800 Series I s výkonem 170 hp. K dostání byl také lépe vybavený model Ultra, na přání vybavený i kompresorem, který z kulatého Buicku udělal poměrně slušný sleeper. Podvozek není nijak sofistikovaný, o odpružení se starají vinutá pera a tlumiče. Uvnitř najdeme kožené sedačky, řazení pod volantem, šíbr a další doplňky jako třeba ovládání klimatizace u spolujezdce apod.

Jak se s ním jezdí?

První dojmy byly značně rozpačité. Nejde o to, že by byl Buick nezvykle velký, jde jen o to, že vnitřek prostě působí prostorně. Tam, kde bych v Lincolnu mačkal tlačítka na palubní desce, tam si v Buicku natáhnu ruce a nepřijde mi to vůbec špatně, právě naopak. Buick prostě působí prostorně. Všude je spousta místa. Posez je takový, jaký si ho udělám, elektricky ovládaná sedačka udělá vše, jak chci. Trochu mě mrzí, že se nemůžu dívat na digitální čísílka na palubní desce, ručičky v kombinaci s kontrolkami v liště navrchu palubní desky působí poněkud smutně. 

Ale co motor? Buick 3800 mnoho lidí blahořečí. Je to prima motor. 170 koní mě naprosto uspokojilo, ale zarazilo mě, že aby se něco dělo, musí se poněkud točit. Do přibližně 3000 ot./min. se motor nijak výrazně neprojevoval. Nebyl nijak pomalý, ale razantní akcelerace se konala až při zmíněné hranici 3000 ot./min. 

Podvozek byl vážně příjemným překvapením. Při dálničních rychlostech poměrně obstojně filtruje nerovnosti a přitom stále zajišťuje dostatečný kontakt s vozovkou, kdyby se řidič náhodou rozhodl, že chce měnit směr jízdy. Při jízdě po městě jsou poměrně nepříjemné kontakty s kanály, které jsou víc slyšet, než cítit. Jinak se Buick v městských ulicích neztratí, retardéry filtruje s klidem a další nerovnosti vlastně jen slyšíte. Jen ty kanály člověka poněkud deprimují…

 

Lincoln Continental

Je dlouhý stejně jako Park Avenue. Jen v době uvedení na trh ještě Park Avenue neexistovalo a i kdyby existovalo, bylo by o třídu níž. Konkurencí pro Continental byl Cadillac a importované vozy z evropy. Do vínku mu tedy ve Fordu dali co nejlepší techniku. Motor je také vidlicový šestiválec, také o objemu o 3,8 litru, ale pro rok 1990 má pouze 140 hp. Co není v motoru, je v podvozku, proto odpružení nezajišťují pružiny, ale vzduchové měchy. Celý podvozek je řízen zvláštním systémem, který udržuje stejnou výšku auta, i když mu do kufru naložíte mrtvolu průměrného američana. Uvnitř najdeme kožený interiér, řazení pod volantem, klimatizaci, digitální palubní desku… vlastně všechno jak v Buicku. Až na digitální palubní desku a šíbr. Jedno má Lincoln, druhé zase Buick.

Jak se s ním jezdí?

Lincoln se sice stal mým etalonem pro hodnocení pohodlnosti auta, ale to neznamená, že bych ježdění s ním neuměl popsat. Motor má podstatně jinou křivku výkonu a maximální kroutící moment jen kousek nad volnoběhem, proto vlastně nikdy není potřeba šlapat zas tak moc na plyn. Pochybuji, že se motor někdy vůbec pořádně podívá nad 4000 ot./min.

prostor pro řidiče je kvůli středovému panelu podstatně stísněnější než v buicku

Prostor pro řidiče je ale podstatně stísněnější než v Buicku. Může za to hlavně přístrojový panel, vystupující směrem k řidiči. Určitě je pohodlnější mít ovládací prvky rádia a klimatizace tak blízko, ale že by tolik prostoru ukousla jen přístrojová deska? Potěší také, že kromě elektricky nastavitelných sedaček je tu i pamět na dvě polohy sedadla řidiče, takže můžete bez obav nechat řídit například svou drahou polovičku a pak stačí pouze zmáčkout tlačítko a sedačka je tam, kde byla, když jste si polohu naposled uložili.

To nejlepší je ale na Lincolnu podvozek. Většiny nerovností si vůbec nevšimnete. Uslyšíte pouze "bum", auto se zavlní a bude se tvářit, jako by se nic nestalo. Vzhledem k adaptivnímu posilovači řízení, který mění odpor v závislosti na rychlosti, a podvozku, který se nad určitou rychlost přitvrdí (nebo alespoň mi připadá, že to dělá), je jízda neskutečně pohodlná. Vážně neskutečně. Pohodlnější bude už asi jen Aladdin a jeho koberec.

A co je tedy lepší?

Těžko říct. Nejenom moje ješitnost, ale i pohodlnost Continentalu mi nedovoluje ho jen tak smést ze stolu s tím, že Buick je lepší.

Obě auta budou obratná dost podobně. Ovšem vinuté pružiny budou fungovat při svižnější jízdě  pořád stejně, narozdíl od měchů a posilovačů v Lincolnu, které jsou občas poněkud náladové.. Buick má určitě tvrdší podvozek což znamená, že ucítíte mnohem víc nerovnosti a další nedokonalosti silnice. Lincoln je rozhodně pohodlnější.

zatímco lincoln není potřeba točit, buick trpí hladem po otáčkách

Velký rozdíl je v motorech. Lincoln není potřeba nijak točit, už při decentním sešlápnutí plynu se dostavuje slušná akcelerace. V případě kickdownu se z pod kapoty ozve podrážděné brumlání. Oproti tomu Buick 3800 má přecejen trochu větší hlad po otáčkách. V případě předjíždění nebo nutnosti nějakého rychlého rozjezdu se delšímu kontaktu s plynovým pedálem nevyhnete. Nadruhou stranu, nezní to vůbec zle.

Jak jsem napsal, interiér u Buicku působí prostorněji. Ale kromě vystouplého přístrojového panelu se prostorem zas tak neliší. Designově se ovšem liší hodně. Interiér Lincolnu je víc "ze staré školy", podobný Town Caru. Buick působí mnohem moderněji, zakulaceněji a tak trochu svěže. 

Ale co servis? Ten by mohl u obou aut vycházet na podobné peníze. Ale jen do chvíle, kdy se vzduchové měchy rozhodnou, že je čas udělat pápá. Pak nastává mučivé rozhodování, zda-li vyměnit měch, nebo raději koupit za cenu jednoho měchu celý pružinový podvozek. Nebo si můžete koupit rovnou celé auto a vykuchat ho na díly.

Jak se tedy rozhodnout? Vítězí Continental nebo Park Avenue? Pokud vás otravuje každá vymletá nerovnost a rádi se plavíte na zaoceánských lodích, je Continental jasná volba. Pokud jste pohodlný důchodce, který rád digitální čísílka, z rázů od podvozku ho bolí klouby a myslí si, že u hranatějších aut je svět ještě v pořádku, Continental je stále vítěz. Pokud se ještě necítíte tak staře, líbí se vám zakulacené tvary a bere vás pocit, že pokud chcete, tak se motor ochotně vytočí a vystřelí dopředu, pak je pro vás Buick přesně to pravé. Koupil bych si Buick, kdybych neměl Lincolna? Asi ano, ještě než jsem si koupil Lincolna, chtěl jsem právě Park Avenue. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
14. září 2014, 15:26
0

Nevim, no...ais bych se tim lincem mel svezt, to pohodli by me fakt zajimalo :) Hlavne mi prijde trochu nepodstatne zminovat veci jako sibr a dalsi prvky vybavy, ktere jsou jen veci konfigurace a obe auta je mohla/nemusela mit :) A Buick ma pamet sedacek taky :) A podle me to skutecne jsou konkurenti, protoze Cadillac byl vyse, uz jen tim, ze jeho auta mela V8. To, ze Ford nemel lepsi V6 midsize, je jeho problem :)

reagovat
František Čáslavský
14. září 2014, 15:32
0

Je to vážně zatraceně jemňoučký. Máš pravdu, že šíbr a další blbinky jsou otázka výbavy, ale třeba Continental se šíbrem jako ojetinu vlastně nenajdeš. V životě jsem jedinej s ním neviděl a vím jen o jednom, co jí měl, ale netuším, jak skončil. U PA je šíbr přecejen běžnější :)

Standa
15. září 2014, 09:39
0

Docela by mě zajímal ten podvozek. Přenos hluku z podvozku u Buicku může být stářím a vůlemi, nebo myslíš, že je to vlastnost? A je ten Linec užší, nebo mi to jen připadá?

František Čáslavský
15. září 2014, 10:48
0

Nejenom vypadá, je. Přenos hluku je u obou aut nějak tak podobnej, může to být stářím a tak vůbec, pochybuju, že by to byla u takovýho auta vlastnost.

Caddy
15. září 2014, 16:35
0

Fernie: z jakého Park Ave jsi vlastně vycházel? Mého nebo Tomova? :) Mně přijde hluk, jen když se ozve nějaká kloub :-D Jinak je to v pohodě. I když je pravda, že TC je o řád tišší, hlavně aerodynamický hluk je u PA výraznější :) Jak Contik nevím, musíš mi ho někdy půjčit :-D

Caddy
16. září 2014, 08:41
0

jinak důkaz místo slipů, ten Tomův to nemá? To bych se divil docela :)

František Čáslavský
16. září 2014, 11:06
0

Hmm, koukám, máš pravdu, jsem akorát blbec, opravím to! Jinak někdy můžem určitě provést nějakou menší výměnu :))

Caddy
10. května 2016, 13:07
0

A v kazdem pripade je Buick midsize, fullsize je Roadmaster :)

Tomáš Trýska
14. září 2014, 17:08
0

Franto, nechtěl jsi náhodou původně Miatu?

reagovat
František Čáslavský
14. září 2014, 17:33
0

Jojo, Miata je jedno z americkejch aut, který jsem chtěl.

Ma
Martin
14. září 2014, 17:30
0

To se tak lidi maj :-d na mne čeká zítra služební HTP a její poslední týden před výměnou tlumičů :-(

reagovat
Caddy
14. září 2014, 18:41
0

uprimnou soustrast :(

Ma
Martin
14. září 2014, 20:08
0

Neboj, po týdnu se zase vrátím ke své americe evropského typu :-D

reagovat


Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz