načítám data...
Vyhledávat inzeráty

2016 Ford GT: Ferraribijec od Forda potřetí (Přidáno nové info!)

Původní Ford GT40 vznikl proto, aby porazil Ferrari na jeho vlastním hřišti - tedy závodním okruhu. Dnes už Ferrari nezávodí. takže se ho Ford pro změnu rozhodl zahanbit tím, že postaví působivější supersport.

zobrazit celou galeriiNovinky, Představujeme: 2016 Ford GT: Ferraribijec od Forda potřetí (Přidáno nové info!)

O tom, že se v Detroitu objeví nová generace Fordu GT, se už vědělo nějakou dobu. Spekulovalo se o tom, jak bude vypadat – jestli půjde spíše o krok dále v retro stylu nebo o modernu a navázání na skvostný koncept GT90 z 90. let. 

vypadá jako kříženec migu, gt40 a stíhačky ze star wars

Teď už známe pravdu. A je mnohem zajímavější, než jsme čekali. Tahle věc na první pohled vypadá jako modernizovaná verze původního retro GT z roku 2005. Jenomže potom se zadíváte na detaily. A na šílené tvary zadní části. Budete se dívat hodně dlouho, než pochopíte, jak to vlastně v reálu vypadá. "Plovoucí sloupky" jaké má například Ferrari F12, jsou totiž pro amatéry. Nový Ford GT má… co to vlastně je? Plovoucí blatníky připojené plovoucími sloupky?

V každém případě výsledek vypadá jako když zkřížíte MiG 29, hvězdnou stíhačku ze Star Wars a původní GT40. Je to úžasné, je to strhující a dle mého skromného názoru je to nejpůsobivější supersport dneška.

Ale dost bylo slintání, teď nějaká fakta…

Motor a převodovka

Motor bude (teď puristé protáhnou obličeje) dvakrát přeplňovaný šestiválec Ecoboost o objemu 3,5 litru, známý například z aktuálního Fordu Taurus nebo nové generace F-150 Raptor. Stesk po V8 by ale mohl uklidnit fakt, že šestiválec bude mít více než 600 koní!

O řazení se bude starat sedmistupňová dvouspojková převodovka s řazením pádly pod volantem.

Konstrukce a aerodynamika

Karoserie bude využívat kombinaci hliníku, karbonu a dalších kompozitů, takže by vůz měl nabídnout, dle Fordu, "jeden z nejlepších poměrů výkonu a hmotnosti mezi dnešními sériovými vozy". Navíc bude disponovat aktivními aerodynamickými prvky – zadní spoiler by měl měnit svoje nastavení tak, aby pomáhal podle potřeby aerodynamice, přítlaku nebo brzdění.

A navíc, dveře budou odklápěcí, jako u správného supersportu!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sn
Snownook
12. ledna 2015, 18:13
0

No vida, tak MotorSvět měl tenkrát pravdu, když zveřejnil článek cca před měsícem.

reagovat
Vojta Dobeš
12. ledna 2015, 19:48
0

Měli. Ale to nic nemění na tom, že dohad, kterej někde opsali, vydávali za jistotu a ještě k tomu dali fotky starýho GT :)

JF
JFK
12. ledna 2015, 19:33
0

já vím, že má 600 koní a biturbo, ale nebylo V6 všdycky pro ubožáky?

reagovat
Vojta Dobeš
12. ledna 2015, 19:47
0

Ona je tam V6 prej částečně kvůli tomu, aby se to vešlo do nějaký třídy v LeMans nebo co.

JF
JFK
14. ledna 2015, 19:48
0

Aha, tak to jsem nevěděl. Myslel jsem si, že je GT další obětí downsizingu :)

reagovat
Jo
Josef
20. ledna 2015, 21:31
0

Musím říct, že mě postupem času patetický retro bez špetky invence začíná srát. Není umění dát na opis původního designu čirá světla a větší kola. Chci něco, z čeho si sednu na prdel stejně, jako si sedli naši dědové a tátové, když se objevila první generace. Takže sečteno podtrženo, srdečně vítám rozhodnutí vzít několik významných a známých prvků, aby nepatrně zasvěcenější poznali, s čím mají tu čest, a stvořit něco současného, svěžího a neskutečně zajímavého. A to se povedlo. Jakkoliv však chápu, že sportovní ambice musí jít s dobou také, postrádám osmiválec. Což je ale možná pořád lepší, než koukat na auto, o kterým víte, že pojede jako z praku, ale co na tom, když to jediný, co na něm můžete sami posoudit, protože na něj stejně nemáte, tedy vzhled, stojí na první pohled za starou belu. A kdo ví, třeba se nakonec osmiválec objeví. Vymlouvat se, že žádný nevyrábí nemohou, ani nemusí...

reagovat
Vojta Dobeš
21. ledna 2015, 00:19
0

Řekl bych, že V8 se tam a) nevejde b) je moc těžká c) je moc slabá :)

Ja
Jaromír
03. června 2015, 09:16
0

Konečně plnokrásný sporťák, jak by také ne, když GTéčko patří k těm nejkrásnějším na světě a tak i zůstane s pár svými kamrády ze starších let ( a potom hned Hummer H1 Alpha :D ), když si vzpomenu na všechny ty angličáky - tak si dávám za pravdu - tohle by byl kus bez kterého by nešlo žít. Byl po něm hlad, pastil takové ty stavebnice, s motorem a alla Rotax a interiérem z Tesca, kde kdo. Ono dnes nám i ty sporťáky ztloustli, tak jak by mohli pak vypadat lépe a sportovněji - pouze agresivněji a kosmičtěji. Přirovnal bych ty dnešní modely k opékání klasických špekáčků nad ohněm - ne dnes na tom klacku musí být jelito, ale musí být odlehčeno špejlemi z titanu

reagovat


Filtr výsledků

Přidat značku
Zobrazit inzeráty


Vložit inzerát na vůzRegistrovat
Přihlášení
© 2018 • BazarAmerik.cz • design & code by expectum.cz